تبس: حاضرم به موناکو یا پاری سن ژرمن بروم

کارلوس تبس، مهاجم منچسترسیتی، تایید کرد که مایل است در تابستان پیش رو راهی یکی از دو تیم موناکو یا پاری سن ژرمن شود.

این مهاجم آرژانتینی از زمانی که به منچسترسیتی پیوسته، رابطه پر فراز و نشیبی با مدیران این باشگاه داشته و پیش از این هم بارها از علاقه اش برای بازگشت به فوتبال آمریکای جنوبی گفته است.

 با توجه به اخراج مانچینی از سیتی، به نظر می رسد در تابستان پیش رو تغییرات زیادی در این باشگاه رخ بدهد و به همین دلیل تبس مایل است که راهی باشگاه دیگری شود.

او در گفتگو با تله فوت گفت:" فکر می کنم پاری سن ژرمن سال گذشته هم به دنبال من بود. ما با لئوناردو صحبت کردیم اما به توافق نرسیدیم. اما آنها همچنان مایل به خرید من هستند. علاوه بر این، فکر می کنم رقابت های لیگ فرانسه به سرعت در حال تغییر است.

اگر لئوناردو با من تماس بگیرد، مشکلی برای مذاکره نداریم. اگر صحبت کنیم و به توافق برسیم، چرا که نه؟ مشکلی برای بازی کردن در پاریس ندارم.

موناکو هم یکی از باشگاه های بزرگ فرانسه است. همه از رفتن به این باشگاه خوشحال می شوند. من پروژه این بازی را دوست دارم و رانیری را هم می شناسم.

البته من یک سال دیگر با سیتی قرارداد دارم و فعلا از بودن در اینجا راضی هستم."



تاريخ : یک شنبه 29 ارديبهشت 1392 ا 22:50 نويسنده : Hamidreza ا

وست‌ بروم 5 – منچستریونایتد 5:آدرنالين ! پايان متفاوت سرالكس!

آخرین دیدار سر الکس فرگوسن حیرت‌انگیز بود و تماشایی. منچستریونایتد برد درخشان 5 بر 2 در خانه وست‌بروم را با تساوی 5 بر 5 عوض کرد!

به این ترتیب دوران 39ساله مربی‌گری سر الکس به پایان رسید و او را دیگر روی نیمکت نخواهیم دید. این 1500امین و آخرین مسابقه فرگوسن در دوران یونایتد بود. روبین ون‌پرسی هم گل سی و یکم خود را به ثمر رساند.

پیش از مسابقه، دو تیم به احترام فرگوسن ایستادند و او را تشویق کردند. طرفداران هر دو تیم ایستادند و برایش دست زدند. او هم به سمت همه دست تکان داد، از جمله خانواده‌اش. طرفداران روی پلاکاردهایی نوشته بودند: «برای 26 سال تو دنیا را به ما دادی». همچنین پل اسکولز در 718امین و آخرین دیدارش با پیراهن یونایتد حضوری 26دقیقه‌ای داشت و در همان زمان هم تکل‌های محکمی زد!

یونایتد با ترکیبی متفاوت به میدان رفته بود و وین رونی هم با وجود آن که همسرش قرار است فرزند دومشان را به دنیا بیاورد با تیم سفر کرده بود، اما روی نیمکت نشسته بود.

یونایتد در همان دقیقه 6 به گل رسید. سانتر دقیق خاویر ارناندس را شینجی کاگاوا با سر به گل تبدیل کرد. سه دقیقه بعد بود که یونایتد از عرض زمین استفاده کرد. این بار آنتونیو والنسیا به پیش تاخت و سانتر او را اولسون وارد دروازه خودی کرد.

گل سوم را الکس بوتنر به ثمر رساند. او در دقیقه 30 پاس زیبای تام کلورلی را گرفت و با پای چپ آن را به گل تبدیل کرد.

وست بروم داشت تحقیر می‌شد اما جیمز موریسون یک گل برای آنها در دقیقه 40 زد. او از فیل جونز پیشی گرفت و توپ را وارد دروازه کرد.

روملو لوکاکو در دقیقه 50 فاصله را به حداقل رساند. شوت دقیق او از گوشه محوطه جریمه امید را به اردوی وست بروم برگرداند. یونایتد بلافاصله دو گل زد و فاصله را به سه گل برگرداند. روبین ون‌پرسی و چیچاریتو این دو گل را در دقایق 53 و 63 زدند. اما لوکاکو در دقیقه 81 بازی را 5-3 کرد. یوسف مولومبو در دقیقه 81 گل چهارم را زد و لوکاکو در دقیقه 86 با ضربه‌ای تماشایی بازی را به تساوی کشاند و گل هفدهم خود در این فصل را زد.

به این ترتیب سر الکس فرگوسن که همیشه در دقایق پایانی می‌برد در آخرین دیدار خود تجربه کرد که رقیبان مقابل یونایتد چه کشیده‌اند!



تاريخ : یک شنبه 29 ارديبهشت 1392 ا 22:48 نويسنده : Hamidreza ا

مهدی رحمتی این روزها یکی از سوژه های اصلی نقل و انتقالات است و قطعا هر تیمی دوست دارد دروازه بان استقلال را به خدمت بگیرد.

گفته می شود پرسپولیسی ها بعد از پایان نیم فصل اول گفت و گوی دوستانه ای با رحمتی داشته و از وی خواسته بودند فصل بعد به پرسپولیس برود.

رحمتی که همیشه در فصل نقل و انتقالات سرو صدای زیادی دارد در پاسخ به این پیشنهاد گفت: به پرسپولیس می آیم اما به شرطی که پول توهین هایی را هم که می شنوم به من پرداخت شود!



تاريخ : یک شنبه 29 ارديبهشت 1392 ا 22:29 نويسنده : Hamidreza ا

 

به گزارش کهکشانیها و به نقل از منابع آگاه ، منصور ابراهيم زاده بالاخره پس از کش و قوس هاي فراوان براي سرمربيگري با باشگاه تراکتورسازي تبريز به توافق رسيد .

اين سرمربي پرافتخار پيش از اين يکي از گزينه هاي اصلي باشگاه پرسپوليس تهران بود .



تاريخ : یک شنبه 29 ارديبهشت 1392 ا 22:26 نويسنده : Hamidreza ا

 

به نظر می رسد عصبانیت امیر قلعه نویی از هواداران این تیم فروکش کرده و سرمربی استقلال قصد دارد فصل آینده نیز در این تیم بماند.

اینکه قلعه نویی کوتاه آمده دلایل دیگری دارد اما وی به خاطر دوستی اش با مجموعه استقلال اعلام کرده حتی اگر در این تیم هم نماند بهتر است این بازیکنان را برای حضور در جمع 8 تیم برتر آسیا به خدمت بگیرند.

مسعود شجاعی یکی از بازیکنانی است که معاونین استقلال سخت به دنبال او هستند. مهدی نظری مهاجم فجر سپاسی، امید ابراهیمی از سپاهان، مهرداد جماعتی و اسماعیل شریفات از فولاد و هادی عقیلی در صورت بخشش از طرف فدراسیون فوتبال بازیکنان مورد نظر باشگاه استقلال هستند.

استقلالی ها در حالی می خواهند این بازیکنان را به خدمت بگیرند که فتح الله زاده اعلام کرده تا سوم خرداد منتظر بودجه خواهد بود.



تاريخ : یک شنبه 29 ارديبهشت 1392 ا 22:21 نويسنده : Hamidreza ا

اختصاصی سایت گل : پیشنهاد 7 میلیاردی رویانیان به قلعه‌نوئی

سرمربی موفق استقلال تهران پس از پیروزی قاطعانه‌ی شاگردانش برابر الشباب امارات، در دوبی با یک پیشنهاد اغوا کننده از سوی مدیرعامل رقیب سنتی استقلال یعنی پرسپولیس روبرو شد.

به گزارش سایت گل، محمد رویانیان پس از موفقیت آبی‌پوشان پایتخت در دوبی طی تماسی این پیروزی ارزشمند را به امیر قلعه‌نوئی تبریک می‌گوید و در ادامه از تمایل باشگاه پرسپولیس برای همکاری با این مربی موفق می‌گوید و برای تحریک قلعه‌نوئی صحبت از یک رقم نجومی و بی‌سابقه در فوتبال ایران می‌کند، رقمی معادل 7 میلیارد تومان برای به خدمت گرفتن امیر قلعه‌نوئی. با این حال سرمربی آبی‌پوشان با تشکر از حسن توجه رویانیان با توجه به استقلالی‌ بودن او و سخت بودن این انتقال، پیشنهاد وی را رد می‌کند.



تاريخ : شنبه 28 ارديبهشت 1392 ا 22:10 نويسنده : Hamidreza ا

 

هشت پای آلمانی در آستانه فینال لیگ قهرمانان اروپا پیش بینی کرد دورتموند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند ۴ خرداد در ومبلی لندن فینال تمام آلمانی را برگزار خواهند کرد. یک هشت پای آلمانی پیش بینی کرد بوروسیا دورتموند قهرمان فینال لیگ قهرمانان اروپا شود.
در این آزمایش یک قطعه غذا بین پرچم دو باشگاه قرار داده شد و این هشت پا برای انتخاب غذای خود پرچم دورتموند را انتخاب کرد و روی جعبه ای که پرچم بوروسیا دورتموند روی آن حک شده بود نشست.
البته تا زمانی که جواب این هشت پا آلمانی مشخص شود چند روز زمان باقیست.
باید منتظر بود و دید آیا این هشت پای آلمانی می تواند جای هشت پای معروف آلمانی (پل) را بگیرد یا خیر. هر چند کارشناسان معتقدند این هشت پا رنگ زرد را بسیار زودتر می بیند و این باعث می شود پرچم کشورها یا باشگاه هایی که رنگ زرد دارند برای او بیشتر جلب توجه کنند.



تاريخ : شنبه 28 ارديبهشت 1392 ا 17:38 نويسنده : Hamidreza ا

رانیری: موناکو از حالا به دنبال حضور در چمپیونزلیگ است

کلودیو رانیری، سرمربی موناکو، بعد از بازگرداندن این تیم به رقابت های دسته اول فرانسه، اکنون به قهرمانی با این تیم در چمپیونزلیگ فکر می کند.

موناکو با پیروزی 2-1 مقابل لومان، توانست قهرمان رقابت های دسته دوم فرانسه شود و به رقابت های لیگ 1 برگردد. اکنون سرمربی ایتالیایی این تیم تاکید کرد که این تیم به دنبال رسیدن به موفقیت بزرگ در کوتاه ترین زمان است.

رانیری به فرانس فوتبال گفت:" اکنون هدف ما حضور در چمپیونزلیگ است. چرا نتوانیم فصل بعد در اروپا بازی کنیم؟

ما اکنون به دنبال ساختن یک تیم بسیار قدرتمند هستیم زیرا در لیگ 1 حریفان بسیار خوبی حضور دارند. ما ابتدا باید روی این رقابت ها تمرکز کنیم.
ما برنامه های بزرگی داریم اما نمی خواهیم در مورد خریدهای خاصی صحبت کنیم. موناکو پروژه های بزرگی در پیش دارد."



تاريخ : شنبه 28 ارديبهشت 1392 ا 17:26 نويسنده : Hamidreza ا

رئال مادرید 1 – اتلتیکو مادرید 2: مورینیو بی‌جام ماند / شب تاریک آقای خاص و رونالدو

تلتیکو مادرید توانست جام حذفی 13-2012 اسپانیا را با پیروزی در دیداری بسیار جنجالی به دست آورد. بازی دو تیم به‌حدی حاشیه داشت که داور برای وقت اضافه دوم 5 دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد! رئال هم بسیار بداقبال بود که سه بار توپ را به تیر دروازه حریف زد.

در این دیدار سه نفر اخراج شدند: ژوزه مورینیو، کریس رونالدو و گابی. به نظر می‌رسد محرومیت‌های سنگینی در انتظار چندین نفر از بازیکنان و مربیان هر دو تیم باشد.

به نظر می‌رسد این روزها دوران پایانی حضور مورینیو در رئال باشد و اگر این‌گونه شود او در حالی این تیم را ترک می‌کند که آنها در فصل آخر حضور او به جامی نرسیدند.

ژوزه مورینیو با بیرون گذاشتن په‌په از لیست بازیکنان رئال پیامی روشن به او فرستاده بود، آن هم در حالی که رافائل واران مصدوم بود.

بازی با موقعیت‌هایی برای هر دو تیم آغاز شد که البته رئال خطرناک‌تر از حریف همشهری بود. کریس رونالدو در بازی صدم خود در سانتیاگو برنابئو در دقیقه 14 گل اول بازی را به ثمر رساند. او روی کرنر مسعود اوزیل با پرشی تماشایی بالاتر از دیه‌گو گودین توپ را چنان به قعر دروازه فیلیپ کورتوا فرستاد که از دست دروازه‌بان بلژیکی حریف هیچ کاری برنمی‌آمد.

اتلتیکو به‌تدریج تلاش کرد حملاتی را ترتیب دهد و در دقیقه 35 به گل رسید. رادامل فالکائو که در دقایق ابتدایی بی‌اثر بود به عقب آمده بود تا به تیمش در کنترل میدان کمک کند. او با قدرت بدنی خود سه بازیکن رئال را جا گذاشت و توپ را به ریکاردو کاستا سپرد. کاستا از سرخیو راموس و مایکل اسین گذشت و با ضربه‌ای سرضرب توپ را به گل تبدیل کرد. توپ در میانه راه به دستان دیه‌‌گو لوپس و تیر دروازه هم برخورد کرد.

رئال دوباره دست به حمله زد و چیزی نمانده بود در همان نیمه اول به گل دوم برسد اما ضربه تماشایی مسعود اوزیل، دور از دستان کورتوا به تیر برخورد کرد.

مادرید در اواسط نیمه دوم باید به گل می‌رسید. کریم بنزما در شلوغی محوطه جریمه توپ را به تیر دروازه کوبید و در برگشت شوت مسعود اوزیل را خوان‌فران با فداکاری از روی خط دروازه بیرون آورد.

بخت همچنان با اتلتیکو یار بود و شش دقیقه بعد بود که کریس رونالدو در ضربه‌ای ایستگاهی که در قوس محوطه جریمه بود توپ را با بغل پا زد اما در حالی که کورتوا هم تسلیم شده بود توپ به تیر برخورد کرد!

بازی دو تیم خشن شده بود و هر دو تیم خطاهای متعددی انجام می‌دادند. داور چند خطای پیاپی به سود اتلتیکو گرفت و در یکی از آنها به راموس کارت داد. مورینیو به شدت به تصمیم داور اعتراض کرد و از زمین اخراج شد. او پیش از بیرون رفتن حرف‌هایی زد که داور آنها را یادداشت کرد. آقای خاص در حال بیرون رفتن حرف‌هایش را رو به داور چهارم ادامه داد.

 در نهایت بازی مساوی شد و برای دومین بار در سه فصل اخیر فینال به وقت اضافه رفت.

رئال در همان ابتدای وقت اضافه هر سه تعویض خود را انجام داد و گونسالو ایگواین، آلوارو آربلوا و آنخل دی‌ماریا جانشین بنزما، لوکا مودیچ و فابیو کوئنترائو شدند.

اتلتیکو وقت اضافه را بهتر آغاز کرد و در همان ابتدا بود که کاستا فرصتی عالی یافت اما هر دو ضربه‌ای که به توپ زد بد بود و دروازه لوپس باز نشد.

اتلتیکو تیم برتر این دقایق بود و در نهایت در دقیقه 99 به گل رسید. میراندا، بازیکن پیش‌تاخته اتلتیکو سانتر کوکه را به زیبایی در تیر نزدیک‌تر به درون دروازه لوپس فرستاد.

رئال سپس فرصتی عالی یافت اما کورتوا روی ضربه ایگواین از فاصله‌ای نزدیک فوق‌العاده عمل کرد و در دقیقه 109 در حالی که به نظر می‌رسید گل اوزیل حتمی باشد به شکل خیره‌کننده‌ای ضربه او را به بیرون فرستاد.

رونالدو که از اواخر بازی به‌شدت عصبی شده بود در دقیقه 114 با حرکتی عجیب اخراج شد. گابی تکل خشنی روی پای رونالدو زد و او در حالی که داشت به زمین می‌افتاد با ضربه برگردان حیرت‌انگیزی بینی گابی را نشانه گرفت و آن را پر از خون کرد! داور به رونالدو که یک کارت زرد هم داشت کارت قرمز مستقیم نشان داد. بازی به جنجال کشیده شد و نیمکت‌نشینان به جان هم افتادند که در این میان هرچند کاکا و ایکر کاسیاس تلاش می‌کردند اوضاع را آرام کنند اما کاستا به دعوا دامن می‌زد.

در همین لحظات بود که شیئی که طرفداران به سمت کورتوا پرتاب کردند به سر او برخورد کرد و او هم آسیب دید.

به این ترتیب بخت رئال برای بازگشت عملا از بین رفت و آنها در دقایق پایانی از هم پاشیده بودند و نمی‌توانستند کار خاصی انجام دهند. 

یک بار آنخل دی ماریا در محوطه جریمه با حرکتی تکنیکی پیش رفت اما گودین با تکلی عالی توپ او را بلوکه کرد. بازیکنان و مربیان رئال به شدت اعتراض کردند و گفتند او توپ را با دست زده، دی ماریا اخطار گرفت و حتی کارانکا به میان میدان آمد، اما تصاویر آهسته نشان می داد توپ تنها با پای او برخورد کرده است.

یک بار هم مهاجم اتلتیکو با برخورد به سرخیو راموس در محوطه جریمه حریف سرنگون شد که داور باز هم اعتقادی به پنالتی نداشت.

گابی هم در دقایق تلف‌شده این بازی که تا دقیقه 125 ادامه یافت با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد. اما در نهایت مردان دیه‌گو سیمئونه به 14 سال طلسم خود مقابل رئال پایان دادند و این تیم را بردند؛ و البته جام حذفی را هم فتح کردند.



تاريخ : شنبه 28 ارديبهشت 1392 ا 15:57 نويسنده : Hamidreza ا

 

thaipreview
goalthailand

رافائل واران مدافع رئال مادرید  قطعا به دلیل مصدومیتی که دارد این بازی حساس برابر اتلتیکو مادرید را از دست خواهد داد،بازی که در سانتیگاو برنابئو برگزار می شود پس از آنکه این بازیکن در جریان تساوی هفته گذشته برابر اسپانیول با مصدومیت روبرو شد.


با تمام این اوصاف آلوارو آربلوآ ، سرخیو راموس مارسلو و مسعود اوزیل که همگی از جمله بازیکنان مصدوم رئال بودند با سپری کردن مصدومیت شان،انتظار می رود در این بازی مهم برای تیم شان در دسترس باشند.در حالی که په په مدافع پرتعالی مادرید پس از درگیری با مورینیو از ترکیب اصلی کنار گذاشته شده بود احتمالا برای این بازی به میادین بازمی گردد.

در عین حال ماریو سوارس هافبک اتلتیکو مادرید  مصدومیت از ناحیه کمر خود را پشت سر گذاشته و در آستانه بازگشت به میادین بوده تا  در صورت آمادگی کامل برای این بازی جایگزین تیاگو شود.

دیگو سیمونه  سرمربی اتلتیکو مادرید هیچ نگرانی دیگری از بابت محرومیت یا مصدومیت جدید بازیکنانش ندارد و به احتمال فراوان برای این بازی حساس از ترکیبی استفاده خواهد کرد که در شکست 1-2 اخیرشان برابر رئال در آپریل گذشته راهی میدان کرد.

  آیا می دانستید؟
  • رئال مادرید پنج بازی است که در مجموع رقابت ها با کسب چهار پیروزی هنوز تن به شکست نداده.
  • سفید پوشان مادرید  در بین پنج لیگ معتبر برتر اروپا تنها تیمی محسوب می شود که در بازی های خانگی این فصل متحمل شکست نشده ( 23 پیروزی و 5 تساوی ).
  • کریستیانو رونالدو ( تصویر سمت راست ) در بازی های که برابر اتلتیکو مادرید به میدان رفته پنج بار برای رئال مادرید گلزنی کرده.
  • رئال مادرید در 19 بازی متوالی کوپا دل ری گلزنی کرده اند که شروع این رکورد به ژانویه 2011 بازمی گردد.
  • اتلتیکو مادرید در چهار بازی اخیرش در لالیگا تنها یک برد داشته ( 1 برد،1 تساوی و 2 شکست ).
  • اتلتیکو مادرید که سابقه 9 قهرمانی در کوپا دل ری را دارد 25 بازی برابر رئال در مجموع رقابت ها موفق به کسب پیروزی نشده ( از اکتبر سال 1999 به بعد ).
  • 8 جام از 9 قهرمانی اتلتیکو در کوپا دل ری  در سانتیاگو برنابئو فتح شده.
  • دیگو کاستا  با هفت گل زده در صدر بهترین گلزنان این رقابت ها قرار گرفته است.


تاريخ : جمعه 27 ارديبهشت 1392 ا 18:32 نويسنده : Hamidreza ا

 

در حالی که رسانه های اسپانیایی و فرانسوی در چند روز اخیر از توافق باشگاه رئال مادرید با کارلو آنچلوتی برای جانشینی ژوزه مورینیو خبر دادند، رسانه های آلمانی اعلام کردند که کهکشانی‌ها دوست دارند یوپ هاینکس سرمربی بایرن مونیخ را به خدمت گیرند و با او رسما وارد مذاکره شده اند.

رسانه‌های آلمانی به نقل از روزنامه‌ پر تیراژ "کیکر" نوشتند که یوپ هاینکس، سرمربی موفق بایرن‌ مونیخ در حال مذاکره با سران باشگاه‌ رئال مادرید است و در آستانه برعهده گرفتن هدایت این تیم است.

قرارداد هاینکس با بایرن‌ مونیخ تابستان امسال به پایان می‌رسد تا گواردیولا رسما جانشین او شود. او چند بار اعلام کرد که در اندیشه مربیگری در تیم دیگری نیست، اما چنانچه پیشنهاد خوبی به او داده شود، چه بسا قبول کند.

هاینکس سابقه هدایت رئال مادرید را دارد. اوپیش از این در فصل 97 – 98 هدایت کهکشانیها را بر عهده گرفت و موفق شد این تیم را قهرمان، لیگ قهرمانان اروپا و سوپر جام اروپا کند. او در مادرید چهره محبوب به شمار می‌آید و چنانچه جانشین ژوزه مورینیو شود، با استقبال مواجه خواهد شد.



تاريخ : جمعه 27 ارديبهشت 1392 ا 18:7 نويسنده : Hamidreza ا



 

 

 

 

 

 

 

 

تصاویری كه از این نزاع منتشر شده ، طرفداران این تیم كاتالان را شگفت زده كرده است.


در حالی كه اتوبوس رو باز در اطراف شهر می گشت تا همراه با هوادران بارسلونا قهرمانی در لالیگا را جشن بگیرد كه این دو بازیكن به یكباره با هم درگیر شدند.


این كتك كاری در حال شدت گرفتن بود كه ' كارلس پویول' كاپیتان و ' ویكتور والدس' دروازه بان تیم میانه میدان را گرفتندو آن دو را از هم جدا كردند.


تصاویری كه از این صحنه ها گرفته شده نشان می دهد كه سانگ ابتدا بازوی پیكه را می گیرد و طوری گارد می گیرد كه گویی منتظر پاسخ به مشت های مدافع ملی پوش اسپانیا است.


بازیكن سابق منچستریونایتد هم كمی به عقب خم می شود تا از خود دفاع كند.


در عكسی دیگر سانگ درشرایطی كه پویول و والدس تماشاگر هستند، به صورت پیكه سیلی می زند.


ابتدا تصور می شد كه این درگیری فیزیكی بیشتر جنبه شوخی داشته باشد ولی تصاویری كه از صحنه گرفته شده حكایت از یك دعوای جدی مقابل چشمان سرمربی دارد.


هرچند كه هیچ كس از مسئولان باشگاه بارسلونا در این باره اظهارنظر نكرده ولی سیاستمداران كاتالونیا از اینكه بازیكنان در ملا عام و در مقابل هواداران مشروب می خورند انتقاد كرده و آن را الگویی بد برای جوانانی كه شاهد این جشن هستند، دانسته اند.


پس از این جشن خیابانی، بازیكنان و كادر فنی بارسلونا شب گذشته در یك ضیافت شام شركت كردند ولی تصاویر نشان داد كه از سانگ در این میهمانی خبری نیست.

 



تاريخ : جمعه 27 ارديبهشت 1392 ا 17:35 نويسنده : Hamidreza ا

خبر فوری: دیوید بکام اعلام بازنشستگی کرد

دیوید بکام، هافبک باتجربه پاری سن ژرمن، اعلام کرد که در پایان این فصل از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

این هافبک باتجربه در ژانویه گذشته با قراردادی 5 ماهه به پاری سن ژرمن پیوست و مدیران این باشگاه تمایل داشتند تا بکام قراردادش را برای یک سال دیگر تمدید کند.

او کمک کرد تا پاریسی ها برای اولین بار در 19 سال اخیر قهرمان لوشامپیونا شوند اما سرانجام تصمیم گرفت تا به دوران پرافتخار دوران حرفه ای اش پایان بدهد و به این ترتیب دیدار مقابل لورین، آخرین بازی دوران حرفه ای او خواهد بود.

 بکام دوران حرفه ای اش را در منچستریونایتد آغاز کرد و توانست با شیاطین سرخ 6 بار در لیگ برتر، دو بار در اف ای کاپو یک بار در لیگ قهرمانان به قهرمانی برسد. او در سال 2003 راهی رئال مادرید شد و در آخرین فصل حضورش در این باشگاه قهرمانی در لالیگا را جشن گرفت.

او در سال 2007 راهی ال ای گلکسی شد و با این تیم دو بار قهرمان رقابت های ام ال اس شد. بکام در طول دوران حضورش در گلکسی، دو بار به طور قرضی راهی میلان شد.

او اولین بازیکن انگلیسی است که توانسته در چهار کشور مختلف قهرمانی در لیگ های داخلی را جشن بگیرد.



تاريخ : جمعه 27 ارديبهشت 1392 ا 11:26 نويسنده : Hamidreza ا

رونالدو:امیدواریم که استقبال درروز جمعه مثل بازی با دورتموند باشد

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی باشگاه رئال مادرید در گفت و گویی که در وب سایت رسمی باشگاه رئال مادرید و تلویزیون این شبکه بازتاب یافته، شرکت کرد و طی صحبت هایش از هواداران خواست تا به حمایت از تیم برخاسته و پیغام خوش بینانه ای برای هواداران تیمش داشت

دراینجا می توانید بخشی از صحبت های رونالدو به گزارش آ.اس را مطالعه کنید:

*آنالیز پیش از فینال: ما باید با اقتدار بازی را شروع کنیم و قوی کار کنیم. این دقیقا همان کاری است که دراین باشگاه که بهترین باشگاه دنیاست انجام می شود. اینکه جایگاه هواداران حاضر در برنابئو 50-50 تقسیم شده، انگیزه های ما برای برد وقهرمانی و فتح این جام از بین نخواهد برد. ما آماده هستیم و انگیزه های زیادی برای فتح این جام داریم. امیدواریم که روز جمعه، هواداران استقبالی مشابه با استقبالی که در بازی با دورتموند از ما به عمل آوردند،به عمل بیاورند. جام حذفی ، جامی است انگیزه های زیادی به ما می دهد و دوست داریم آن را بالای سر ببریم.می دانیم که بازی سختی مقابل حریفی همشهری است و یک بازی تماشایی را شاهد خواهیم بود. امیدواریم که رئال مادرید بتواند به پیروزی برسد

*حمایت طرفداران: فینال عجیب و متفاوتی خواهد بود؛ چون مادر استادیوم خودمان بازی میکنیم ولی جایگاه تماشاچیان به صورت 50-50 میان طرفداران دو تیم تقسیم شده ولی این انگیزه های ما برای فتح این جام را از ما نخواهد گرفت. می دانیم که ورزشگاه به دو قسمت مساوی تقسیم می شود و امیدواریم که تیم برتر به پیروزی برسد. اگر خوب بازی را شروع کنیم و همان طور که بلدیم کار کنیم، قهرمان می شویم

*استقبال هواداران دربازی با دورتموند: فوق العاده بود. در طول تمام مدتی که دررئال بوده ام، هیچ وقت چنین استقبالی ندیده بودم. لحظاتی بی نظیر و ویژه بودو ما بازیکنان هیچ وقت آن را فراموش نمی کنیم. امیدوارم که روز جمعه هم شاهد چنین استقبالی باشیم. چون این به ما انگیزه می دهد تادر اوج وارد زمین مسابقه شویم و ما دقیقا این را می خواهیم

*آمادگی فردی برای بازی فینال: این بازی برای من مثل یک بازی دیگر است ولی مسئولیت بزرگی را روی دوشم حس می کنم. در ذهنم تمام بازیها را به یک نحو می بینم ولی این بازی یک فینال است. یک بازی ویژه ؛ البته انگیزه من همان انگیزه همیشگی خواهد بود: کمک کردن به رئال ، به بهترین نحو ممکن...سعی می کنم خوب بازی کنم؛ گل بزنم و پاس گل بدهم. ما برای بازی جمعه آماده هستیم

 foton



تاريخ : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392 ا 12:58 نويسنده : Hamidreza ا

گزارش روز:ناهار دسته جمعی رئالی ها در غیاب مورینیو؛ با گروه ضد مورینیو آشنا شوید

بازیکنان رئال مادرید روز دوشنبه ناهار را در کنار هم و در رستوران فیلاندون در ال پاردوی مادرید صرف کردند تا بدین ترتیب و در آستانه فینال جام حذفی اسپانیا مقابل اتلتیکومادرید با هم هم پیمان شوند تا بتوانند فصل را با کسب یک جام قهرمانی به پایان ببرند. یک ناهار دسته جمعی که در آن نه مورینیو حضور داشت و نه هیچ یک از اعضای کادر فنی رئال مادرید.

البته دراین مراسم تعدادی از کارمندان باشگاه که رابطه دوستانه و نزدیکی با بازیکنان داشتند، حضور داشتند؛ افرادی مثل فیزیوتراپ ها یا نماینده های تیم. ولی غیبت مورینیو دراین مراسم بیش از هر اتفاق دیگری محسوس بود. سرمربی پرتغالی در سه ضیافت غذای قبلی تیمش از زمان پیوستن به رئال مادرید حضور یافته بود و تا قبل از این تنها یک بار و در مراسم ناهار  5 دسامبر سال 2012 که در رستوران اسادور دونوستیررا برگزار شده بود، غیبت داشت که در آن ناهار تمام اعضای تیم هم نبودند و آن مراسم با حضور 11 بازیکن مراسم دنبال شده بود. ولی غیبت مورینیو در مراسم ناهار روز دوشنبه، به معنای فاصله ای بود که میان او و بازیکنانش افتاده وروز به روز هم درحال افزایش است.

بعضی از کارمندان باشگاه مادریدی که دراین مراسم حضور داشتند، عکسهایی از این مراسم ناهار را در شبکه اجتماعی قرار دادند. ایکر کاسیاس هم عکسی را با این زیرنویس:« ناهار با هم تیمی ها! لحظاتی خیلی خوب» در صفحه اش در شبکه اجتماعی گذاشت. در این عکس کاسیاس، په په، کوئنترائو ، کریستیانو رونالدو و راموس، 5 بازیکنی که مورینیو اخیرا با آنها به اختلاف خورده بود را می بینیم که با ایگواین، چندو، یکی از مسئولان تیم و پدرو چوئکا، فیزیوتراپ تیم سریک میز نشسته اند. جالب اینجا بود که پول ناهار دسته جمعی را سه خرید این فصل رئال، یعنی مودریچ، اسین و دیگو لوپس پرداخت کردند.


دراین ناهار دسته جمعی بازیکنان رئال روی سه میز نشستند. در روی میز اول مهره های تاثیرگذار رئال نشسته بودند؛ بازیکنانی که اخیرا مورد بی مهری مورینیو قرار گرفته اند:« راموس، کاسیاس، کریس و په په که درکنار آنها کوئنترائو، ایگواین، چندو (یکی از مسئولان تیم) و پدرو چوئکا (فیزیوتراپ تیم) دیده می شند. این گروه بزرگترین مخالفان مورینیو در رئال را تشکیل می دهند. برسر میز دوم بازیکنان اسپانیایی دیگرتیم و اکثرا بازیکنان تیم پایه ای رئال نشسته بودند و برسرمیز سوم، بازیکنان خارجی رئال مادرید قرار گرفته بودند.


foton



تاريخ : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392 ا 12:56 نويسنده : Hamidreza ا

دل بوسکه: کاسیاس؟ اگر بچه ها اشتباه می کنند،باید آنها را بخشید

بیسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی اسپانیا در صحبت هایی به دفاع از ایکر کاسیاس ، دروازه بان تیمش که این روزها مورد بی مهری ژوزه مورینیو قرار گرفته و درنتیجه تبدیل به دروازه بان ذخیره تیم مادریدی گشته، برخاسته و به این نکته اشاره کرده که کاسیاس در رقابت های جام کنفدراسیون ها ماتادورها را همراهی خواهد کرد.

درحالی که حدود یک ماه دیگر تا آغاز رقابت های جام کنفدراسیون ها باقی است، بیسنته دل بوسکه در صحبت هایی گفته:« نام کاسیاس در لیست بازیکنان فراخوانده شده به اردوی تیم ملی اسپانیا برای شرکت در جام کنفدراسیون های برزیل قرار خواهد گرفت.»

البته او دراین باره که آیا کاسیاس دروازه بان اصلی ماتادورها خواهد بود یا خیر، توضیحی نداده وگفته:«باید  به کارنامه ورزشی کاسیاس و 143 بازی ملی ای که انجام داده، احترام بگذاریم. باید ببینیم که آیا او درون دروازه تیم قرار می گیرد یا یکی دیگر از هم تیمی هایش این کار را انجام می دهدولی آنچه قطعی است، این است که نام کاسیاس درلیست 23 نفره قرار دارد.»

سرمربی ماتادورها درکنفرانس های فوتبالی ای که از سوی کنفدراسیون فوتبال آفریقا در قاهره ترتیب داده شده بود، در پاسخ به سوالاتی درمورد اوضاع کاسیاس در رئال مادرید گفت:« ایکر پسر رئال مادرید است. او پسری است که در باشگاه رشد کرده و هزینه ای برای باشگاه دربر نداشته. اگر بچه ای اشتباهی می کند، باید او را بخشید. اگر او مرتکب این اشتباه شده باشد.»

سرمربی تیم ملی اسپانیا درمورد آینده خودش روی نیمکت مربیگری ماتادورها ادامه داد:« تا بعد از برگزاری جام جهانی برزیل درمورد آینده ام تصمیمی نمی گیرم. الان باید به فکر صعود موفقیت آمیز به جام جهانی باشیم. در طول یک سال پیش رو زمان مناسبی برای فکر کردن به این ماجرا نخواهیم داشت ولی آنچه مشخص است این است که بعد از تیم ملی اسپانیا، دیگر به مربیگری نخواهم پرداخت. ولی سران فدراسیون فوتبال از من درخواست کرده اند تاباهمکاری با آنها به دنیای فوتبال متصل بمانم.»

آنخل ماریاویار،رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا از دل بوسکه خواسته که تا پایان رقابت های یورو2016 هدایت این تیم را در دست داشته باشد واین پیشنهاد را بعد ازاتمام رقابت های مرحله گروهی جام جهانی 2014درماه سپتامبر به او ارائه خواهد کرد.

دل بوسکه گفته:« من می دانم که ویارجدای از هرنتیجه ای که درجام جهانی به دست بیاید، فراتر از جام جهانی 2014 روی من حساب باز کرده ولی باید ببینیم که اوضاع چطور خواهد بود.اگر به جام جهانی برسیم، باید دراین رقابت ها از عنوان قهرمانی ای که در آفریقای جنوبی به دست آوردیم دفاع کنیم و بعد از آن، در ماه های ژوئن و جولای 2014 درمورد اینده من در تیم ملی صحبت خواهیم کرد. زمان هست و عجله ای هم نداریم.»

سرمربی ماتادورها به این نکته اشاره کرد که بخشی از بازیکنانی که دریورو2012 به قهرمانی رسیدند را به جام کنفدراسیون ها خواهد برد:« ما بازیکنانی را که فصل خوب و سختی داشته اند را با خودمان به برزیل خواهیم برد.باید ببینیم که شرایط بازیکنان به چه ترتیب است و باید آنها را در بهترین شرایط قرار دهیم تا تمریناتشان را آغاز کنند.» دل بوسکه دربخش پایانی صحبت هایش به این نکته اشاره کرد که روز جمعه برای تماشای فینال جام حذفی اسپانیا به ورزشگاه برنابئو خواهد رفت.او ادامه داد:« به علاوه قهرمانی بارسلونا در لالیگا را تبریک می گویم و به رئال مادرید و اتلتیکومادرید هم به خاطر فصل خوبی که پشت سرگذاشتند، تبریک می گویم.»



تاريخ : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392 ا 12:52 نويسنده : Hamidreza ا

 

برانیسلاو ایوانوویچ گل دیرهنگامی زد تا چلسی بنفیکا را شکست دهد و به دومین قهرمانی پیاپی خود در اروپا برسد.

بنفیکا که شکست دراماتیکی در دقایق پایانی مقابل پورتو در لیگ پرتغال متحمل شده بود و قهرمانی را عملا از دست داد این بار به چلسی مشابه آن بازی باخت.

بنفیکا با این حال بازی را بسیار خوب آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی چندین بار با ضربات نمانیا ماتیچ، اسکار کاردوسو، نیکولاس گایتان و رودریگو فرصت های خوبی به دست آورد، اما دفاع خوب چلسی و زمین پرآب و لیز ورزشگاه مانع گل‌زنی آنها شد.

مردان رافا بنیتس به‌تدریج بهتر شدند و یک بار شوت فرانک لمپارد را آرتور به زیبایی دفع کرد.

بنفیکا نیمه دوم را هم بسیار خوب شروع کرد و یک بار ضربه سر کاردوسو روی سانتر عالی گایتان توپ را به تور دروازه رساند، اما داور به‌درستی آفساید او را اعلام کرد.

اما چلسی برخلاف جریان آن دقایق بازی به گل رسید. پاس بلند پتر چک به خوان ماتا رسید و روی پاس او بود که فرناندو تورس به پیش تاخت. دو اشتباه بازیکنان بنفیکا باعث شد تورس تنها لوییزائو و آرتور را مقابل خود ببیند. لوییزائو تلاش بسیاری کرد که رویش خطا کند اما تورس از او گذشت و پس از گذشتن از آرتور با خونسردی و با ضربه‌ای عالی از زاویه‌ای بسته توپ را گل کرد.

ژرژ ژسوس بلافاصله لیما و اولا جان را به میدان فرستاد تا گل خورده را جبران کند. در یکی از حملات آنها بود که لیما تلاش کرد توپ را ارسال کند که توپ را سسار آسپیلیکوئتا با دست زد. داور اعلام پنالتی کرد و اسکار کاردوسو با ضربه بسیار محکمی که به اواسط دروازه زد هم گل تساوی را به ثمر رساند و هم خودش دچار کشیدگی عضله شد و پس از مداوا به میدان برگشت.

دقایقی بعد شوت عالی کاردوسو را چک به زیبایی دفع کرد و سپس شوت فرانک لمپارد هم به تیر افقی دروازه برخورد کرد. اما در نهایت در دقیقه 93 بود که ایوانوویچ روی یک کرنر به هوا پرید و با ضربه سری که زد توپ را دور از دستان آرتور به درون دروازه فرستاد.

تنها لحظاتی بعد بود که اشتباه ایوانوویچ فرصتی عالی در اختیار کاردوسو قرار داد اما گری کیهیل و چک با واکنشی قهرمانانه توپ را دور کردند و قهرمانی چلسی را تثبیت کردند.

به این ترتیب رافا بنیتس در حالی چلسی را ترک خواهد کرد که آنها را به عنوان بسیار خوبی در اروپا رساند.



تاريخ : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392 ا 12:36 نويسنده : Hamidreza ا

الشباب امارات 2-4 استقلال تهران؛ صعود با تمام قوا !

یگ قهرمانان آسیا، دور رفت مرحله‌ی یک‌هشتم نهائی

چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه 1392 – ساعت 20:10

ورزشگاه مکتوم بن رشید آل مکتوم

تماشاگر :

داور : نیشیمورا

اخطار : علی حمودی در دقیقه‌ی 33، اوئیز هنریکه در دقیقه‌ی 62، فرزاد حاتمی در دقیقه‌ی 80، سامی انبر در دقیقه‌ی 2+90.

اخراج :

ترکیب الشباب امارات : سلیم عبداله، عیسی محمد ابراهیم (ناصر مسعود در دقیقه‌ی 86)، عصام سالمین، حمدان جمعه، عزیزبک حیدروف، لوئیز هنریکه، سامی انبر، داوود علی جاسم (عیسی عبید در دقیقه‌ی 61)، عادل عبداله عباس (منیع محمد علی در دقیقه‌ی 78)، ادگار سیلوا و جوسیل فریرا.

سرمربی : مارکوس پاکوئتا

ترکیب استقلال تهران : سيد مهدي رحمتي، خسرو حيدري، جي‌لويد ساموئل، اميرحسين صادقي، جواد نکونام، مجتبي جباري، هاشم بيک‌زاده، پژمان منتظري، علي حمودي (حنیف عمران‌زاده در دقیقه‌ی 46)، سياوش اکبرپور (فرزاد حاتمی در دقیقه‌ی 74) و فرهاد مجيدي (آرش برهانی در دقیقه‌ی 1+90).

سرمربی : امیر قلعه‌نوئی

گل : لوئیز هنریکه در دقیقه‌ی 2+45، جی‌لوئد ساموئل در دقیقه‌ی 55، جواد نکونام در دقیقه‌ی 73، فرهاد مجیدی در دقیقه‌ی 80، ادگار سیلوا در دقیقه‌ی 85 و خسرو حیدری در دقیقه‌ی 90.

شرح گل :

الشباب 1-0 استقلال : در شرایطی که نبض بازی تقریبا در دست بازیکنان استقلال بود، لوئیز هنریکه ستاره‌ی الشباب روی غفلت مدافعان استقلال در ثانیه‌های پایان بازی با یک شوت از پشت محوطه‌ی جریمه  و در احاطه‌ی مدافعان آبی‌پوش دروازه‌ی رحمتی را که از خط دروازه فاصله گرفته بود گشود.

الشباب 1-1 استقلال : آبی‌پوشان که با میدان آمدن حنیف عمران‌زاده بازی را در دست گرفته بودند و زهردارتر از همیشه حملات خود را دنبال می‌کردند، روی حرکت فرهاد مجیدی یک حمله را ترتیب دادند و مجیدی نیز با سپردن توپ به حیدری موقعیت شوت‌زنی برای این بازیکن را فرآهم کرد و ساموئل نیز روی ریباند همین شوت موفق شد دروازه‌ی الشباب را بگشاید.

الشباب 1-2 استقلال : در شرایطی که جواد نکونام با سانتر فوق العاده خسرو حیدری چند لحظه پیش از گل موفق به خلق یک موقعیت خطرناک شده بود، بار دیگر با تکرار همان ضربه‌ی سر روی سانتر خسرو حیدری موفق به گشودن دروازه‌ی الشباب شد.

الشباب 1-3 استقلال : فرهاد مجیدی بازهم روی یک ریباند در شرایطی که دوبار دروازه‌ی الشباب توسط آبی‌پوشان نشانه رفته بود به گل دست یافت و برتری استقلال را قاطعانه تثبیت کرد.

الشباب 2-3 استقلال : پس از سه‌تائی شدن الشباب، شاگردان پاکوئتا برای به ثمر رساندن گل بی‌رحمانه حمله کردند و درنهایت روی یک ضربه‌ی کرنر موفق شدند گل سوم را روی ضربه‌ی سر ادگار سیلوا به ثمر برسانند.

الشباب 2-4 استقلال : استقلال که برتری خود را بیش از یک گل احساس می‌کرد و از طرف دیگر دفاع الشباب نیز به شدت متزلزل نشان داده بود، روی حرکت فرزاد حاتمی و پاس زیبای این بازیکن به خسرو حیدری، استقلال با یک شوت مهار نشدنی از پشت محوطه‌ی جریمه توسط حیدری به گل چهارم دست یافت.

دقایق حساس :

دقیقه‌ی 63 : فرهاد مجیدی که با یک پاس فوق العاده در محوطه‌ی جریمه صاحب توپ شده بود با یک چرخش زیبا توپ را به سادگی در جائی زد که دروازه‌بان الشباب یعنی سلیم عبداله حضور داشت.

دقیقه‌ی 67 : یاران الشباب که پس از به ثمر رسیدن گل روی دروازه‌ی استقلال بی‌امان یوروش آورده بودند، با ضربه‌ی زیبای ادگار سیلوا صاحب یک موقعیت زیبا شدند که رحمتی توپ را دفع کرد.

دقیقه‌ی 73 : جواد نکونام با یک ضربه‌ی سر فوق العاده روی سانتر بی‌نقص خسرو حیدری یک موقعیت خطرناک آفرید که با برخورد به مدافعان حریف به کرنر رفت.

بهترین بازی :

خسرو حیدری با زدن یک گل و پاس یک گل بهترین بازیکن این میدان بود.

 



تاريخ : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392 ا 12:33 نويسنده : Hamidreza ا

نكونام:من هم در ايران مي ماندم اين كارها را نمي كردم/اصلا به جايزه اخلاق فكر نمي كنم/مهدوي كيا يك اسطوره ملي است

جواد نكونام كاپيتان تيم ملي و هافبك مياني اين فصل استقلال در گفت و گوي تلفني با برنامه چهل تكه شبكه ورزش درباره حركتي كه در جشن قهرماني  استقلال انجام داد و با پوشيدن تي شرتي از مهدي مهدوي كيا ياد كرد گفت:«اگر مي دانستم اين حركت در رسانه ها  اينقدر خبرساز مي شود و درباره اش از من مي پرسند اصلا چنين كاري نمي كردم.»

وي درباره اينكه كارش بدعت جالبي در فوتبال ايران بوده و طبيعي است كه درباره اش صحبت زياد شود گفت:«مطمئن باشيد اگر من هم  در فوتبال ايران حضور داشتتم و اين نوع اتفاقات  را مي ديدم چنين كاري را انجام نمي دادم.اين كاري كه من انجام دادم در اروپا بارها اتفاق افتاده كما اينكه در اوساسونا براي خود من و مسعود شجاعي هم انجام شد.»

وي ادامه داد:«روزي كه مهدوي كيا از فوتبال خداحافظي كرد ما خودمان با فولاد بازي داشتيم و من نتوانستم آن بازي  و صحنه هاي بعدش را ببينم اما بعدا فيلم خداحافظي مهدوي كيا را ديدم و خيلي ناراحت شدم.اسطوره حتما نبايد متعلق به پرسپوليس و استقلال باشد بلكه بازيكني كه براي  تيم ملي كشورش هم بازي كرده و افتخار آفريده مي تواند اسطوره لقب بگيرد .مهدي مهدوي كيا علاوه بر بازي هاي ملي اش يازده سال در فوتبال آلمان حضور داشته و بازيكني كه بتواند 11 سال در اروپا بازي كند قطعا يك چهره شاخص و استثنايي است.با اين حال متاسفانه طي اين سال ها بازيكنان بزرگ زيادي از دنياي فوتبال خداحافظي كرده اند و  و ما نتوانسته ايم برايشان كاري كنيم.»

نكونام در پاسخ به سوال مجري برنامه كه پرسيده بود فكر مي كني با اين حركت جايزه ساال اخلاق را ببري با خنده  گفت:«من اصلا نمي دانستم كه چنين جايزه اي وجود دارد  و اصلا و  ابدا به اين چيزها فكر نمي كردم.آنهايي كه من را مي شناسند مي دانند هر كاري مي كنم براي اعتلا و ارتقاي فوتبال كشورمان است و فكر هم نمي كنم اين جايزه را ببرم.»

وي درخصوص قهرماني استقلال در ليگ برتر هم گفت:«اول از همه بايد به هواداران مان اين قهرماني را تبريك بگويم.ما در هر شهري كه مي رفتيم هوادران حامي مان بودند.در تهران هم كه امسال با وجود تنش هايي كه وجود داشت و كار را سخت كرده بود در نهايت قهرمان شديم .اميدوارم در بازي هاي مهم پيش روي تيم ملي هم موفق شويم  و به جام جهاني صعودكنيم چرا كه  صعود به جام جهاني براي فوتبال ما واجب و لازم است.»



تاريخ : دو شنبه 23 ارديبهشت 1392 ا 10:22 نويسنده : Hamidreza ا

فرگوسن: از این پس از تماشای بازی‌های یونایتد لذت می‌برم، نه این که زجر بکشم!

سر الکس فرگوسن وداع باشکوهی داشت و تیمش در آخرین دیدار دو توانست سوانزی را دو بر یک ببرد.

سر الکس پس از این بازی گفت: «مطلقا هیچ متنی برای خواندن حفظ نکرده‌ام! من تنها حرف‌هایم را به زبان می‌آورم و امیدوارم بتوانم بازگو کنم که این باشگاه فوتبال چه معنایی دارد.

این تشکری است از منچستریونایتد. نه‌تنها مدیران، نه‌تنها کادر پزشکی، کادر فنی، بازیکنان و طرفداران. بلکه تمام شما. این رویایی‌ترین تجربه زندگی من بود. ممنونم.

بسیار خوش‌اقبال بوده‌ام که توانسته‌ام مربی‌گری برخی از بزرگ‌ترین بازیکنان این کشور را به عهده بگیرم. چه برسد به بهترین بازیکنان منچستریونایتد. تمامی این بازیکنان امروز نماینده خوبی برای باشگاه بودند. آنها به شکلی رویایی قهرمانی را کسب کردند. آفرین به بازیکنان.

بازنشستگی من به معنای پایان دوران زندگی من در این باشگاه است. من اکنون می‌توانم از تماشای بازی آنها لذت ببرم نه این که همراه با آنها زجر بکشم. اما اگر به این موضوع بیندیشید... به آن گل‌های دقایق پایانی، به آن بازگشت‌ها، حتی شکست‌ها، همه این‌ها بخشی از این باشگاه بزرگ ما بوده. از شما بابتش ممنونم.

همچنین می‌خواهم به شما یادآوری کنم که هنگامی که روزهای بدی را می‌گذراندیم همه پشت من بودند. تمامی بازیکنان از من حمایت کردند.کار شما طرفداران این است که کنار مربی جدیدتان باشید.

پیش از آن که اشکم جاری شود، می‌خواهم درباره پل اسکولز صحبت کنم که امروز بازنشسته می‌شود. او باورکردنی نیست. یکی از بزرگ‌ترین بازیکنانی است که تاکنون داشته‌ایم و پس از این خواهیم داشت.

همچنین می‌خواهم آرزو کنم دارن فلچر بهبودی و بازگشت سریعی داشته باشد.

برای بازیکنان تمامی موفقیت‌ها را در آینده ارزو می‌کنم. شما می‌دانید چقدر خوب هستید. شما پیراهنی که به تن دارید را می‌شناسید و می‌دانید معنی این‌جا بودن چیست. هرگز اجازه ندهید ناامیدی به شما غلبه کند. انتظار از شما همیشه پابرجا خواهد بود.»



تاريخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392 ا 22:44 نويسنده : Hamidreza ا

منچستریونایتد 2 – سوانزی 1: خداحافظی باشکوه استاد

گل دقایق پایانی ریو فردیناند آخرین برد سر الکس فرگوسن و پل اسکولز را رقم زد. مردان سر الکس فرگوسن به روال همیشگی خود تا آخرین لحظات جنگیدند و باز هم بردی شیرین به دست آوردند.

پل اسکولز در آخرین دیدار خود در ترکیب ثابت یونایتد قرار گرفت. وین رونی هم که در ترکیب نبود مسابقه را با ناراحتی تماشا کرد.

فرگوسن با تشویق عالی تماشاگران وارد شد و تیمش هم در همان دقایق ابتدایی می‌توانست به گل برسد اما ضربه چیچاریتو از زاویه‌ای بسته به تیر افقی برخورد کرد.

گل یونایتد در دقیقه 39 از راه رسید. روبین ون‌پرسی کرنری را روی دروازه ارسال کرد که در نهایت به چیچاریتو رسید و او هم آن را در شرایطی نامتعادل از زیر دستان ترمل به گل تبدیل کرد.

اما سوانزی در دقیقه 49 گل زد. میچو از فیل جونز گذشت و سانتر نیتان دایر را با ضربه‌ای هوشمندانه وارد دروازه داوید دخئا کرد.

پل اسکولز در دقیقه 66 میدان را برای همیشه ترک کرد. او با تشویق شدید تماشاگران زمین را ترک کرد و جایش را به اندرسون داد.

سپس رایان گیگز، سرباز کهنه‌کار سر الکس هم جای چیچاریتو را گرفت تا او هم در خداحافظی فرگوسن حضور داشته باشد.

در نهایت ریو فردیناند در دقیقه 87 گل برتری را زد. او اولین گل خود در پنج سال گذشته را به ثمر رساند و تماشاگران را به روی ابرها برد. او در یک ضربه کرنر که حریف آن را خوب دفع نکرد این گل را به ثمر رساند. بازی در نهایت دو بر یک تمام شد و فرگوسن در آخرین دیدار خود هم پیروز شد تا با خاطره‌ای شیرین دوران پرافتخارش را به پایان برساند؛ مردی که بسیاری او را برترین مربی تاریخ فوتبال می‌دانند و بسیاری از طرفداران فوتبال به این افتخار خواهند کرد که دوره او را دریافته و بازی‌های تیم او را تماشا کرده‌اند.



تاريخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392 ا 22:25 نويسنده : Hamidreza ا

پیشنهاد جنجالی موناکو برای جذب والدس

طبق گزارش منتشره در اینترکونومیا، کلودیو رانیری، سرمربی ایتالیایی باشگاه موناکو خواهان به خدمت گرفتن ویکتور والدس، دروازه بان اسپانیایی باشگاه بارسلونا شده است و حتی حاضر نیست تا دراین راستا تا سال 2014 صبر کند و همین حالا و دربازار تابستانی برای جذب او دست به کار خواهد شد وازهمین رو، مذاکرات را با باشگاه کاتالان آغاز کرده است

این درحالی است که سران باشگاه موناکو در فکر ساختن تیمی با ستاره های بزرگ هستند و والدس را گزینه ایده آلی برای حفاظت از دروازه شان می بینند.

از سوی دیگر، این طور به نظر می رسد که با گذشت زمان، شرایط ویکتور والدس در بارسا پیچیده و پیچیده تر می شود. از 4ماه پیش که او اعلام کرد که قراردادش را با بارسا تمدید نخواهد کرد تاکنون، روابط او با سران بارسا سرد شده و تقریبا به کمترین حد ممکن رسیده است.

دروازه بان باتجربه بارسا 4 ماه پیش به سران این باشگاه اعلام کرده بود که قصد تمدید قراردادش را ندارد ومی خواهد در باشگاه جدیدی به ماجراجویی بپردازد. درابتدا پیش بینی می شد که او در سال 2014 بارسا را ترک کند ولی حالا احتمال جدایی او در بازار پیش رو محتمل تر به نظر می رسد.



تاريخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392 ا 15:12 نويسنده : Hamidreza ا

 

پس از آنکه محمد غلامی در فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس موفق به گلزنی شد، جمله «نماز ستون دین است» که بر پیراهنش نقش بسته بود را به معرض دید گذاشت که اين حركت او بازتابهای مختلفی داشت. يكي از اين بازتاب ها نامه  جمعی از طلاب مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد براي محمد غلامی است  که متن آن به شرح زير است:

«در روزگاری که همه چیز گران شده است جز چند چیز ، که از جمله آنها دین داری است ، اگر کسی افتخار بیافریند و بعد فریاد دین بزند و بگوید همه اش نتیجه دینداری ام بود ، اگر خیلی ها فقط افتخارش را ببینند و پشت صحنه را حتی به زبان هم نیاورند ، هیچ نباید تعجب کرد و البته هیچ هم نباید توقع داشت که فردا روزی یادشان بیاید که فلان قضیه ، همینطور آمد و رفت و ما هیچ نگفتیم !

ولی نمی توان سکوت کرد ، اگر دردی داشته باشی و پس از جستجوها و بن بست ها ، همدردی پیدا کنی اگر نگویم به دست و پایش می افتی ، کم گفته ام .

دمت گرم ! محمد غلامی ، کنار آن همه بازی که کرده ای و کرده اند و آن همه سرافرازی که آفریدی و آفریده اند ، این یکی را می خواهم عکسش را قاب کنم ، بزنم روبرویم و البته یک نسخه هم بفرستم برای آنهایی که این چیزها را غریبه می دانند و ضد فرهنگ می خوانند .

وقتی پرچم دینداری بلند می شود شاید خیلی ها با اتهام شعارزدگی و صدها اتهام دیگر آن را به زمین بیندازند شاید خیلی ها با بی توجهی و سکوت پرچم و صاحب پرچم را بسوزانند . اما برای ما طلبه ها که درد دین داریم و به دنبال فرصت هایی برای فریاد می گردیم؛ فرقی نمی کند این فریاد ارزش ها در کجا باشد ؟ این بار در زمین فوتبال باید این صدا را قدر بدانیم . هنوز طنین یا اباالفضل ها و یا حسین های ورزشکاران مان در رقابت های بزرگ ازجان مان بیرون نرفته است .

می خواهیم خالصانه از کاری که در بازی فینال جام حذفی بعد از زدن گل انجام دادی تشکر کنیم . باید بگوییم که از فریاد ارزش ها خوشحالیم باید بگوییم که نمی توانیم خواشحالی مان را از بالابردن پرچم نماز بعد از گلی که به سر همه ما زدی پنهان کنیم حتی اگر برنامه نود هم با همه دقتی که نسبت به زیر و بم فوتبال دارد این حرکت را نبیند و از کنار آن به راحتی بگذرد .

کارت را کوچک نمی دانیم چون هدف بزرگی داشت و خوشحالیم چون می دانیم همیشه ستاره ای در شب تاریک ظهور می کند ،

به امید انقلاب ستاره ها.»



تاريخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392 ا 15:4 نويسنده : Hamidreza ا

گزارش روز: باشگاه موناکو، پلی برای رسیدن فالکائو به رئال مادرید

تمام شواهد وقراین حاکی از آن است که در فصل آینده ویا دست کم تا ژانویه سال 2014، رادامل فالکائو، مهاجم کلمبیایی باشگاه اتلتیکومادرید را درتیم موناکو خواهیم دید. روزنامه آ.اس در گزارشی به این نکته اشاره کرده که این ستاره کلمبیایی با سران باشگاه موناکو به توافقاتی رسیده و البته قرار است درقرارداد او بندی برای جدایی بدون قید وشرط قرار داده شود؛ بدین ترتیب که هرزمانی که سران رئال مادرید خواهان جذب او شدند، فالکائو بتواند بدون هیچ مشکل و دردسری قراردادش را با این باشگاه فرانسوی فسخ کند.
بدین ترتیب، ببر کلمبیایی اتلتیکومادرید درنظر دارد تا از موناکو به عنوان پلی برای محقق ساختن رویایش در پوشیدن پیراهن کهکشانی ها استفاده نماید.
جالب اینجاست که این بند جدایی بی قید وشرط حتی ممکن است منجر به جدایی فالکائو از موناکو در بازار زمستانی شود؛ یعنی او تنها برای یک نیم فصل برای این باشگاه توپ بزند. یعنی او ممکن است فصل را با پیراهن موناکو شروع کرده و با پیراهن رئال مادرید به پایان ببرد. از آنجا که این باشگاه فرانسوی در رقابت های فصل بعد اروپایی نیز غایب است، او هیچ نگرانی ای از بابت انتقال زمستانی اش به برنابئو نخواهد داشت.
شنیده می شود که پروسه انتقال فالکائو به موناکو از نوامبر سال گذشته و زمانی که دیمیتری ریبولوفلف، مالک ثروتمند باشگاه موناکو و فالکائو از طریق یک دوست مشترک در مادرید با هم آشنا شدند، آغاز شد و ازهمان زمان فالکائو مبدل به هدف اصلی باشگاه موناکو گشته و آنها حاضرندتا با پرداخت 55میلیون یورو این مهاجم کلمبیایی را به خدمت بگیرند و گویا در چند روز گذشته توافقات نهایی هم دراین راستا حاصل شده.


تاريخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392 ا 13:29 نويسنده : Hamidreza ا

 

Rooney & Moyes - Manchester United
Perform
  ترکیب احتمالی

یونایتد

De Gea
Jones, Ferdinand, Vidic, Evra
Valencia, Carrick, Scholes, Kagawa

Van Persie, Chicharito
سوانسی

Tremmel
Rangel, Williams, Monk, Davies

Britton, De Guzman
Routledge, Pablo, Dyer
Shechter

سرالکس فرگوسن سرمربی شیاطین سرخ در آستانه این بازی که به نوعی آخرین بازی خانگی او به عنوان سرمربی یونایتد بعد از 26 سال خواهد بود نگرانی هایی از بابت محرومیت یا مصدومیت جدید بازیکنانش دارد.

با تمام این اوصاف وین رونی که شایعات پیرامون خروج او از باشگاه منچستر یونایتد روز به روز شدت می گیرید ممکن است در این بازی از او استفاده نشود-گفته می شود این مهاجم 27 ساله از باشگاه درخواست فروشش به باشگاهی دیگر را کرده.

قهرمان این فصل لیگ برتر جزیره مجبور است بدون رافائل دفاع راست خود برابر قوها صف آرایی کند پس از آنکه این بازیکن برزیلی به داوید لوئیس هم وطن خود در جریان بازی برابر چلسی ضربه ای وارد کرد که منجر به اخراج او از مسابقه شد و حالا در بازی یکشنبه عصر محرومیت اش را سپری خواهد کرد.

دنی ولبک مصاف یکشنبه شب برابر آبی های لندن را به دلیل مصدومیت از دست داده بود اما از او می توان برای این بازی در ترکیب اصلی 11 نفره استفاده کرد در حالی که اشلی یونگ و دارن فلچر تا پایان فصل در دسترس نیستند.

مایکل لادروپ سرمربی حال حاضر سوانسی یکی از گزینه های مربی گری در اورتون برای فصل آینده می باشد پس از انکه دیوید مویس رسما به عنوان سرمربی فصل آینده منچستر یونایتد معرفی شد تا پس از 26 سال راه سرمربی هم وطن اسکاتلندی اش ،فرگوسن را ادامه دهد.

به نظر می رسد سوانسی در این بازی نمی تواند از میچو بهترین گلزن تیمش در سفر به ورزشگاه اولدترافورد استفاده کند.

مایکل وورم دروازه بان  که از ناحیه سر در جریان دیدار گذشته تیمش برابر ویگان آسیب دیده ممکن است به این بازی نرسد در حالی که کی سونگ ینگ هافبک احتمالا پس از غیبت در دو بازی اخیر تیمش می تواند در این بازی به میدان برود.

همچنین چیکو فلورس و رولاند لاما که به تازگی از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده اند احتمالا به ترکیب باز خواهند گشت.


  آیا می دانستید؟
  • سرالکس فرگوسن ( تصویر سمت راست ) بعد از انجام 1498 بازی به عنوان سرمربی شیاطین سرخ یکشنبه عصر برای آخرین بار در اولدترافورد بر روی نیمکت مربی گری یونایتد می نشیند.او 894 بازی از 1498 بازی را برد و 337 مساوی کسب کرده در حالی 267 بار نیز تن به شکست داده.
  • این مرد موفق اسکاتلندی یکشنبه عصر قهرمانی شماره 13 را همراه با منچستر یونایند در لیگ برتر جزیره را جشن خواهد گرفت - قهرمانی شماره 20 در مجموع برای یونایتد.
  • دو پیروزی در دو بازی پایانی فصل به معنی رسیدن یونایتد به امتیاز 91 بوده که از این حیث با رکورد دومین بیشترین امتیاز کسب شده در لیگ برتر جزیره که در فصل 00-1990 کسب کرده بودند برابری می کنند.بیشترین امیتازی که منچستر یونایتد در تاریخ باشگاه اش در لیگ کسب کرده مربوط به فصل 94-1993 می شود،جایی که آن ها برای دومین فصل متوالی با رسیدن به تعداد امتیازات 94 به قهرمانی در لیگ دست یافتند.
  • گلی که  شیچتر مهاجم سوانسی در جریان پیروزی 2-3 برابر ویگان به ثمر رساند نخستین گلش برای این باشگاه محسوب می شود بعد از آنکه در اکتبر 2011 کایزرسلاوترن و بوندس لیگا را به مقصد سوانسی ترک کرد ( حدود 18 ماه قبل ).
  • این باشگاه ولزی می تواند در صورت کسب پیروزی برابر منچستر یونایتد، حضورش در نیمه بالای جدول را مسجل کند.بعد از انجام 36 بازی آنها تنها یک امتیاز از 47 امتیازی که فصل گذشته کسب کردند دارند زمانی که آنها با قرار گرفتن در رده یازدهم به کار خود پایان دادند.
  • سوانسی ( تیم نهم جدول ) به همراه وستبروم تیم هشتم جدول تنها تیم هایی هستند که  در لیگ برتر جزیره تفاضل گل 0 دارند.هیچ تیمی بعد از تاتنهام در فصل 09-2008 نتوانسته با تفاضل گل 0 فصل را به پایان برساند.


تاريخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392 ا 12:53 نويسنده : Hamidreza ا

منچسترسیتی صفر – ویگان 1: مانچینی بی‌جام ماند!

ویگان توانست با پیروزی یک بر صفر مقابل منچسترسیتی قهرمان جام حذفی انگلیس شود.

بیست و سه هزار طرفدار ویگان از نزدیک دیدند که تیمشان چگونه اولین قهرمانی تاریخ 91ساله‌اش را به دست می‌آورد. این یعنی بیش از یک‌چهارم جمعیت 80هزار نفری شهر کوچک ویگان که در حومه منچستر قرار دارد.

دو اتفاق مهمی که در این دیدار روی داد یکی در دقیقه 84 بود که پابلو سابالیتا با خطا روی کالوم مک‌منمن، ستاره دیدار، کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد. دیگری هم در دقیقه 91 بود که ویگان به گل رسید.

مک‌منمن در این دیدار نمایشی فوق‌العاده داشت و هر بار در کناره میدان صاحب توپ می‌شد برای بازیکنان حریف، به ویژه گائل کلیشی دردسرساز می‌شد. در آن سو خبرهایی شنیده می‌شد مبنی بر این که مانوئل پیگرینی با مسئولان سیتی به توافق رسیده تا فصل بعد مربی این تیم باشد. در این صورت این پایانی ناخوشایند برای روبرتو مانچینی خواهد بود.

تنها گل مردان روبرتو مارتینس را بن واتسون در لحظات اولیه وقت‌های تلف‌شده به ثمر رساند. او روی یک کرنر توپ را با سر به درون دروازه فرستاد.

نکته جالب آن که ویگان در لیگ برتر خطر سقوط را حس می‌کند. هیچ تیمی تاکنون نشده قهرمان جام حذفی شود و در همان فصل سقوط کند!



تاريخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392 ا 12:49 نويسنده : Hamidreza ا

گزارش تصویری: جام قهرمانی ایتالیا به رنگ سفید و مشکی

با وجود تساوی 1-1 یوونتوس مقابل کالیاری در رقابت های سری آ، شاگردان آنتونیو کنته جشن قهرمانی شان در رقابت های این فصل را در دیداری خانگی جشن گرفتند.
دراینجا تصاویر منتخبی از جشن قهرمانی بینکونری با جام قهرمانی در ورزشگاه تورین را ملاحظه می کنید




















تاريخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392 ا 12:42 نويسنده : Hamidreza ا

 

مهدی سیدصالحی، مهاجم گل‌زن تیم تراکتورسازی تبریز که در لیگ دوازدهم موفق به زدن 16 گل شد و با فاصله‌ی سه گل آقای گلی را به جلال رافخائی واگذار کرد، از سوپرلیگ چین پیشنهاد رسمی برای حضور در یکی از تیم‌های حاضر در آن دارد.

به گزارش سایت گل، آرش برهانی، مهاجم 10 گله‌ی استقلال در فصلی که گذشت نیز از سوپر لیگ چین و اتفاقا از همان تیمی که خواهان به خدمت گرفتن سیدصالحی است، پیشنهاد دارد.

این دو که قبلا در استقلال با هم همبازی بوده اند، حالا ممکن است در جایی دورازتهران دوباره کنار هم قرار بگیرند...

بدین ترتیب باید شاهد حضور دو تن از مهاجمان برتر لیگ برتر در خط حمله‌ی یک  تیم چینی در نیم‌فصل دوم سوپرلیگ این کشور باشیم.


http://u.goal.com/277400/277487hp2.jpg



تاريخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392 ا 12:38 نويسنده : Hamidreza ا

قلعه نویی:قبلا هم  در جشن ها شرکت نکرده ام / یکی دوبار آن هم به خاطر پسرم

اینکه چرا امیرقلعه نویی جشن قهرمانی استقلال را تحریم کرد ، از نظر خودش چیز عجیبی نیست . او به سایت گل می گوید: قبل از این هم خیال در جشن های قهرمانی شرکت نکرده ام. البته همیشه در نماز شکر ها هستیم  ولی موقع اهدای جام را خیلی دوست ندارم.
او که دیروز به اصرار های علی فتح الله زاده برای حضور در جشن پاسخ مثبت نداد ، در جشن قهرمانی استقلال در مشهد و یکبار دیگر هم در مراسم پایانی حاضر شده ام که آن هم به خاطر پسرم بوده . به هرحال طبیعی است که خوشحالیم ولی خودم خیلی عادت به حضور در جشن ها ندارم.
قلعه نویی درباره بازی الشباب می گوید: بازی خیلی سختی است. فکر کنم شکست به موقع و بی ضرری خوردیم که نشان داد هیچ کس را نباید دستکم گرفت. امیدوارم بازی الشباب هم به سلامت به پایان برسد و استقلال یک گام به ستاره سوم نزدیک بشود...
او درباره احتمال جدایی اش از استقلال هم حرف خاصی ندارد و می گوید: فعلا بازی الشباب از همه چیز مهم تر است. در این باره حرفها را زده ام. 



تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392 ا 15:48 نويسنده : Hamidreza ا

آلبوم قهرمانی استقلال (1): جشن چهارتائی ها

بی‌پوشان پایتخت که در هفته‌ی آخر لیگ دوازدهم یک بازی تشریفاتی را پیش‌رو داشتند و برای لحظه‌ی پایان ثانیه‌شماری می‌کردند تا شادی خود را با هواداران آبی‌پوش خود در ورزشگاه آزادی تقسیم کنند با تمام قوا خود را محیای قهرمانی ساخته بودند هرچند در آخرین گام آن‌قدر شوق و ذوق قهرمانی داشتند که بازی را به راحتی برابر داماش واگذار کردند.


http://u.goal.com/279100/279116hp2.jpg

 

http://u.goal.com/279100/279117hp2.jpg


http://u.goal.com/279100/279115hp2.jpg

 

http://u.goal.com/279100/279111hp2.jpg

 

http://u.goal.com/279100/279114hp2.jpg

 

http://u.goal.com/279100/279118hp2.jpg

 

http://u.goal.com/279100/279126hp2.jpg

 

http://u.goal.com/279100/279113hp2.jpg



تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392 ا 15:44 نويسنده : Hamidreza ا

استارت براي آشتي ملي : پاسپورت رحمتي و عقيلي را گرفته اند/جلسه كي روش با مربيان فوتبال ايران

از مدت ها قبل  و با نتايجي كه تيم ملي در مرحله مقدماتي جام جهاني گرفت و  خيلي ها را از صعود مستقيم نا اميد كرد همه روي ماه خرداد و سه مسابقه فوق العاده سرنوشت سازي كه در اين ماه برگزار مي شود زوم كرده بودند.

تا پيش از اين هر گاه صحبت از احتمالات صعود به جام جهاني مي شد همه از «خرداد سرنوشت ساز» حرف مي زدند اما سر اهالي فوتبال به رقابت هاي ليگ و جام حذفي گرم بود و اينكه بالاخره ليگ آينده  16 تيمي است يا 18 تيمي.

در اين ميان كارلوس كي روش هم يكي دو بار مصاحبه مطبوعاتي مفصلي انجام داد و نگاه ها را تا حدودي متوجه تيم ملي كرد اما حرارت رقابت هاي باشگاهي  اجازه خود نمايي به او را نداد!

با اين حال از امروز كه نه ليگ برتري  وجود دارد نه جام حذفي همه نگاه ها به  بازي حذفي استقلال در ليگ قهرمانان آسيا  والبته بازي هاي مهم تيم ملي  دوخته خواهد شد.در اين ميان اولين گام پر كردن فاصله اي است كه بين اهالي فوتبال و تيم ملي افتاده و شايد بهتر باشد در همان گام نخست فدراسيون فوتبال و كي روش دنبال آشتي ملي براي رسيدن به هدف بزرگي كه در پيش دارند،باشند.

ظاهرا استارت اين اتفاق خوب هم زده شده و گفته مي شود فدراسيوني ها پاسپورت دو ملي پوش جدا افتاده از تيم ملي يعني هادي عقيلي و سيد مهدي رحمتي را گرفته اند.اين اتفاق نشان مي دهد هر دو بازيكن كه بنا به دلايلي از تيم ملي دور ماندند  و اخبار حاشيه اي پيرامون جدا ماندن شان منتشر شد دوباره در ليست كلي كي روش جا دارند و فقط يك حركت  يا عزم ديگر از سوي سرمربي تيم ملي باقي مانده تا آنها  دوباره به جمع ملي پوشان برگردند و در اين سه بازي سرنوشت ساز كاري كنند تا ايران با تمام قوا به مصاف رقبايش برود و اندك شانس هايش بر اي صعود را پررنگ نگه دارد.

اتفاق دوم هم مربوط به خود كارلوس كي روش و تصميمي كه براي متحد كردن اهالي فوتبال گرفته  است.كي روش مي خواهد در جلسه اي با مربيان ليگ برتري و چهرهاي شاخص مربيگري در فوتبال ايران يك اتحاد  و وفاق كلي بين تيم ملي و طيف مربيان حتي آنها كه با خود او و تصميماتش  مشكل دارند به وجود بياورد كه اگر  اين كار ميسر شود مي توان تصور  كرد تيم ملي در شرايط بهتري راهي مسابقات حساس پيش رو شود.

بدون شك همراهي مربيان نامدار و محبوب در تيم ها و شهرهاي مختلف  مي تواند شرايط را براي موفقيت تيم ملي مساعد كند  و اين اتفاق خوب در كنار تجهيز تيم ملي به تمام نيروهاي توانمندش  مي تواند خرداد فوق العاده اي را پيش  روي كي روش و دوستداران تيم ملي قرار دهد.



تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392 ا 15:40 نويسنده : Hamidreza ا

آلبوم قهرمانی استقلال (3) : رقص و پایکوبی آبی پوشان در آزادی !

جشن سومین قهرمانی استقلال در لیگ برتر درحالی برگزار شد چند نکته‌ی جالب نیز در میان پایکوبی ستاره‌ها و هوداران استقلال دیده شد؛ حضور نیافتن امیر قلعه‌نوئی یکی از نکات اصلی بود، سرمربی که هر سه قهرمانی استقلال در لیگ برتر را به ارمغان آورده است در رختکن شاهد پایکوبی شاگردانش بود و نه در این مراسم حضور یافت و نه حاضر به مصاحبه شد. نقش بستن تصویر مهدوی‌کیا اسطوره‌ی پرسپولیس و تیم ملی کشورمان بر روی پیراهن جواد نکونام نیز بسیار جالب بود، تقدیر تمام و کمال از اسطوره‌ی سرخ از جشن آبی‌ها. و در پایان نیز یاد کردن تماشاگران از مرحوم ناصر حجازی  !


http://u.goal.com/279100/279129hp2.jpg

جام قهرمانی و تمامی ستارگان ریز و درشت استقلال منهای ژنرال!http://u.goal.com/279100/279128hp2.jpg

تقدیر تمام عیار نکونام از مهدی مهدوی کیا، اسطوره تیم فوتبال پرسپولیس که در فینال جام حذفی غریبانه با فوتبال وداع کرد.

http://u.goal.com/279100/279144hp2.jpg

جام قهرمانی در احاطه تمام ستارگانی که از ارکان اصلی قهرمانی نبودند و گاه و بی گاه رنگ حضور می یافتند !

http://u.goal.com/279100/279143hp2.jpg

آرزه و ژست قهرمانی در کنار  جام قهرمانی !

http://u.goal.com/279100/279141hp2.jpg

روزی که حجازی هم در جشن قهرمانی حضور داشت.

http://u.goal.com/279100/279147hp2.jpg

و اما جلوه های ویژه قهرمانی ! فرزندان بر دوش قهرمانان لیگ دوازدهم !

http://u.goal.com/279100/279146hp2.jpg

این هم دومین قهرمانی جواد نکونام در لیگ برتر؛ جشن قهرمانی پس از سال ها دوری !


http://u.goal.com/279100/279148hp2.jpg

بالاخره آمد و قهرمان شد

http://u.goal.com/279100/279149hp2.jpg

بدون شرح ...

http://u.goal.com/279100/279151hp2.jpg

و همچنان دود از کنده بلند می شود !

http://u.goal.com/279100/279153hp2.jpg

در دست گرفتن جامی که سهم بسیاری در کسب آن داشت

 

http://u.goal.com/279100/279152hp2.jpg

ژست ویژه قهرمانی با جام به سبک فتح اله زاده !



تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392 ا 15:33 نويسنده : Hamidreza ا

مانوئل پیگرینی سرمربی فصل بعد منچسترسیتی

طبق گزارش منتشره در روزنامه آ.اس، مانوئل پیگرینی سرمربی فصل آینده منچسترسیتی خواهد بود.

این خبری است که روز گذشته و یک روز قبل از برگزاری فینال اف ای کاپ میان منچسترسیتی و ویگان قاطعانه در رسانه های انگلیسی منتشر شد.

این طور به نظر می رسد که بعد از آنکه تکسیکی بگیرستاین با دریافت پاسخ مثبت رئیس باشگاه سیتی، شیخ منصور، مذاکرات را با پیگرینی آغاز کرده، در نهایت موفق شده تا با سرمربی کنونی و شیلیایی مالاگا به توافق برسد. او اخیرا در اسپانیا و در شهر مادرید با خسوس مارتینس، مدیربرنامه های پیگرینی دیدار کرده بود و حالا با توافقی دوطرفه در حال آماده سازی مقدمات انتقال مهندس شیلیایی به منچسترمی باشد.

این درحالی است که مانچینی هنوز با منچسترسیتی قرارداد دارد ولی گویا مدتهاست که تکلیف او روشن شده و جدایی اش در پایان فصل از نیمکت مربیگری سیتی قطعی شده بود. هنوز دو سال دیگر از قرارداد مانوئل پیگرینی با باشگاه مالاگا باقی مانده و البته هر تیمی که بخواهد او را به خدمت بگیرد با پرداخت 4 میلیون یوروی ذکر شده در بند جدایی زودهنگامش می تواند او را به تیمش ببرد.

با تائید خبر انتقال پیگرینی به سیتی، بگیرستاین، مدیر ورزشی این باشگاه، حالا به دنبال آن است تا  تیم سیتی را طبق میل سرمربی شیلیایی تجدید قوا کند و ممکن است برای جذب ایسکو، بازیکن توانا و جوان مالاگا که مبلغ ذکر شده در بند جدایی زودهنگامش 35 میلیون یورو است نیز دست به کار شود.



تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392 ا 10:22 نويسنده : Hamidreza ا

سنگ تمام نکونام برای مهدوی کیا با یک عکس خاطره انگیز

تعدد مطالب و اخبار درباره خداحافظی غریبانه مهدی مهدوی کیا از فوتبال که بعد از باخت به سپاهان تحت شرایط اتفاقات این بازی قرار گرفت جواد نکونام  در جشن قهرمانی تیمش  یک سورپرایز بزرگ برای تمام پرسپولیسی ها و خود مهدوی کیا داشت.

نکونام در زمان جشن قهرمانی تیشرت سفیدرنگی به تن کرده بود که روی آن تصویر مهدی مهدوی کیا حک شده بود.زیر تصویر مهدوی کیا هم نوشته شده بود«اسطوره تمام نشدنی» تا نکو ثابت کند چقدر به کیا علاقه مند است و تا چه حد از خداحافظی غریبانه او ناراحت شده ه خواسته با چنین کای دل کیا را آرام کند.



تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392 ا 10:19 نويسنده : Hamidreza ا

عکس:مهدی و علی روی تیر دروازه!

مهدی رحمتی که سهم به سزایی در قهرمانی استقلال داشت در جشن قهرمانی تیم خود سر از پا نمی شناخت  و البته پسر خود علی را هم در این جشن شریک کرد تا علی در کنار برادر بزرگش حنیف و سایر رفقای استقلالی شبی فراموش نشدنی را ذر ذهن خود ثبت کند.

رحمتی البته در جشن آبی ها مشابه کاری را انجام داد که حسین کعبی در جشن قهرمانی پرسپولیس در سال 87 انجام داد   و روی تیر دروازه رفت.البته تفاوت رحمتی با کعبی این بود که او پیراهن تیمش را مثل یک هد بند بزرگ بر سرش نبست.

حرکت رحمتی برای به تصویر کشیدن شدت خوشحالی اش جالب بود اما شاید بهتر بود او مثل قهرمان های بسکتبال قسمتی از تور دروازه را هم قیچی می کرد و به عنوان یادگاری برمی داشت چرا که او با رکورد دار شدن در کلین شیت های این فصل تاثیر بسیاری در قهرمانی تیمش داشت و می توانست این فصل رویایی را با یک یادگاری ویژه ر جشن قهرمانی به پایان برساند.

همچنین علی حمودی همشهری حسین کعبی هم مشابه حرکت او و رحمتی را انجام داد تا با این حرکت بیشتر به چشم هواداران استقلال بیاید.



تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392 ا 10:18 نويسنده : Hamidreza ا

 

 
 علی فتح‌الله زاده پس از مراسم اهدای کاپ و قهرمانی استقلال در لیگ برتر، در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالم از اینکه قهرمان شدیم و امیدوارم که همین موفقیت را در آسیا هم تکرار کنیم. با اینحال حیف شد برابر تماشاگران خودی باختیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا قلعه‌نویی در مراسم اهدای جام شرکت نکرد، اظهار کرد: قلعه‌نویی بخاطر نماز شرکت نکرد و البته کمی کسالت هم داشت. این را هم بگویم که او در جشن‌های قهرمانی هیچگاه شرکت نمی‌کند. مثلا در اصفهان هم در جشن قهرمانی شرکت نکرد.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال آیا قلعه‌نویی به علت دلخوری از هواداران استقلال در این مراسم شرکت نکرده است، گفت: شاید اینگونه باشد اما من بعید می‌دانم که چنین چیزی باشد.

او در ادامه افزود: ما همه همدل کنار هم ایستاده‌ایم و هواداران نگران هیچ چیز نباشند.

فتح‌الله زاده در پاسخ به این سوال که رحمتی گفته در استقلال نمی‌ماند، بیان کرد: چرا نماند؟ این حرف‌ها زشت است که رفته‌اند و گفته‌اند که من گفتم رحمتی را نمی‌خواهم. این حرف‌ها بی انصافی است. من با خنده گفتم که سال بعد خودم جای رحمتی می‌ایستم و این تنها یک شوخی بود.



تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392 ا 9:47 نويسنده : Hamidreza ا

پیام جانواریو پس از چهارمین قهرمانی در ایران : باعث افتخار است که جزئی از تاریخ فوتبال ایرانم !

فابیو جانواریو که به دلیل مصدومیت نتوانست در ادامه استقلال را همراهی کند پس از پایان جشن قهرمانی استقلال پیامی را برای هواداران این تیم بر روی صفحه‌ی اجتماعی خود قرار داد :

قهرمانی استقلال در فصل 13-2012 یک شادی بزرگ است و من افتخار می‌کنم که می‌توانم در کنار بازیکنان و کادرفنی این تیم این قهرمانی را جشن بگیرم.

بازی و جشن قهرمانی امروز استقلال را از طریق اینترنت مشاهده کردم. این یک سال سراسر شادی برای همه بود. اما متاسفانه من به دلیل یک مصدومیت نتوانستم استقلال را همراهی کنم. اما این دلیلی نبود تا از شدت تمایل من برای شادی در این موفقیت بزرگ بکاهد، حتی با وجود بعد مسافت !

من امروز برای چهارمین بار است که قهرمانی در ایران را تجربه می‌کنم و باعث افتخار است که جزئی از تاریخ فوتبال ایران را شامل می‌شود.  



تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392 ا 9:38 نويسنده : Hamidreza ا

 


فرزندان بازیکنان استقلال. از راست به چپ: صادقی کوچک، بائو کوچک، اکبرپور کوچک و رحمتی کوچک



یکی از علاقه مندان فرهاد مجیدی او را در آغوش کشید و روی او را بوسید.



رحمتی پس از آشتی با نکونام به در خواست هوادارن با او به سمت سکوها رفت.



فرهاد مجیدی در خواست هوادارن را اجرا کرد و تیمش را به سمت آنها برد.

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و داماش گیلان  : گزارش تصویری

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و داماش گیلان  : گزارش تصویری

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و داماش گیلان  : گزارش تصویری

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و داماش گیلان  : گزارش تصویری

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و داماش گیلان  : گزارش تصویری

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و داماش گیلان  : گزارش تصویری

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و داماش گیلان  : گزارش تصویری

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و داماش گیلان  : گزارش تصویری

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و داماش گیلان  : گزارش تصویری

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و داماش گیلان  : گزارش تصویری

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و داماش گیلان  : گزارش تصویری

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و داماش گیلان  : گزارش تصویری

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و داماش گیلان  : گزارش تصویری

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و داماش گیلان  : گزارش تصویری

 

 



تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392 ا 9:32 نويسنده : Hamidreza ا

استقلال 1 - داماش 2/ شکست شیرین زیر باران قهرمانی

هفته آخر لیگ برتر فوتبال ایران
جمعه 20 اردیبهشت ماه 1392
ساعت 18:15
 ورزشگاه آزادی
تماشاگر: بیش از 80 هزار نفر
داور: اشکان خورشیدی
کارت زرد: ابوالفضل حاجی زاده، سعید حلافی، علیرضا جهانبخش از داماش حنیف عمران زاده از استقلال
گل: حسن اشجاری دقیقه 31 برای استقلال، محمد رضا مهدوی دقیقه 66 و حسین ابراهیمی دقیقه 79 برای داماش

استقلال :مهدی رحمتی، علی حمودی، حسن اشجاری، سیاوش اکبرپور، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، جواد نکونام، آرش برهانی (63 مجتبی جباری)، میثم بائو (85 فرزاد حاتمی)، عباس محمدرضایی (51 سیدایمان موسوی) و فرهاد مجیدی

سرمربی: امیرقلعه نویی

داماش: حسن رودباریان، ابوذر رحیمی، هادی سهرابی، علیرضا نظیف کار، مصطفی حاجتی، حسین ابراهیمی (80 سعید حلافی)، علیرضا جهانبخش،  ابوالفضل حاجی زاده (54 محمد آبشک)، امین متوسل زاده (60 کبه) محمدرضا مهدوی،

سرمربی: افشین ناظمی

شرح بازی:

استقلال در روزی که یک بازی تشریفاتی را در پیش داشت در حالی که بیشترین تماشاگر فصل را روی سکو می دید، با چند تغییر در ترکیب اصلی به زمین آمده بود. در این روز نفراتی مثل پژمان منتظری، خسرو حیدری، ساموئل، بیک زاده و مجتبی جباری روی نیمکت نشسته بودند تا استقلال برای دو بازی حساس مقابل الشباب با خستگی بازیکنان کلیدی اش مواجه نباشد. .در این غیاب این نفرات، اشجاری، محمدرضایی، سیاوش اکبرپور و بائو از جمله بازیکنانی بودند که فرصت پیدا کرده بودند در ترکیب اصلی قرار بگیرند. استقلال با حمایت تمشاگرانش خیلی زود بر جریان بازی مسلط شد و برای رسیدن به گل دردسر زیادی نداشت.


دقایق حساس:

دقیقه 15: آرش برهانی از چپ فرار کرد و در حالی که رودباریان دروازه را ترک کرده بود، توپ را روی دروازه ارسال کرد. در حالی که حمودی می توانست با ضربه سر دروازه خالی را باز کند، سعی داشت با پاس فرهاد مجیدی را صاحب موقعیت کند که این توپ از دست رفت.

دقیقه 17: شوت میثم بائو از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرون رفت

دقیقه 41: فرهاد مجیدی روی پاس میثم بائو صاحب موقعیت شد اما بعد از چرخش به طرف دروازه ، ضربه آرامی زد که این توپ را رودباریان گرفت.

دقیقه 44: روی حرکت مجیدی، آرش برهانی صاحب توپ شد و در حالی که می توانست به طرف دروازه ضربه بزند، توپ را به عباس محمد رضایی سپرد. بغل پای محمدرضایی با دخالت مدافعان داماش به شکل خطرناکی به کرنر رفت

دقیقه 48: شوت حسین ابراهیمی از درون محوطه هجده قدم از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 50: ضربه ایستگاهی محمدرضا مهدوی در موقعیتی مناسب به بیرون رفت

دقیقه 62: ضربه کاشته جواد نکونام درحالی که وضعیت خطرناکی پیش آورده بود، توسط مدافعان داماش برگردانده شد

دقیقه  82:با پاس به بیرون حمودی، میثم بائو در موقعیت شوتزنی قرار گرفت، شوت بائو برگشت داده شد و در ادامه قیچی برگردان فرهاد مجیدی را رودباریان گرفت.

دقیقه 86: سعید حلافی در موقعیتی تک به تک، توپ رابه بغل دروازه زد.

دقیقه 89: ضربه ایستگاهی مجتبی جباری، نکونام را به پرواز درآورد اما ضربه سر نکونام با فاصله ای کم از کنار دروازه بیرون رفت

دقیقه 92: شوت سنگین فرهاد مجیدی را رودباریان برگشت داد.

 

اتفاق ویژه:

در همان دقایق ابتدایی، روی یک ضربه کرنر حنیف عمران زاده با ضربه سر دروازه داماش را باز کرد اما داور برخورد حنیف با رودباریان را خطا تشخیص داد و این گل مردود اعلام شد

شرح گل ها:

استقلال 1-0: فرهاد مجیدی پا به توپ فرار کرد و با خطای حاجی زاده متوقف شد. ضربه ایستگاهی به دست آمده را حسن اشجاری با پای چپ و از بالای خط دفاعی داماش به گل تبدیل کرد. روی این صحنه رودباریان فقط تماشاگر بود و هیچ عکس العملی نتوانست انجام دهد

داماش 1-1: محمدرضا مهدوی پشت محوطه هجده قدم صاحب توپ شد و با شوتی سنگین و زیبا، دروازه رحمتی را باز کرد. شیرجه بلند رحمتی هم برای مهار این توپ بی ثمر بود

داماش 2-1:حسین ابراهیمی روی یک پاس عمقی صاحب توپ شد و از زاویه ای بسیار تنگ دروازه استقلال را نشانه گرفت. شوت زمینی ابراهیمی بعد از برخورد به پایه تیربه درون دروازه غلطید

بهترین بازیکن:

محمدرضا مهدوی کاپیتان داماش سهم مهمی در بازگرداندن تیمش به بازی داشت و شایسته عنوان بهترین بازیکن زمین است. در تیم استقلال فرهاد مجیدی نمایش بهتری نسبت به سایرین داشت.





تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392 ا 9:29 نويسنده : Hamidreza ا

 

باشگاه منچستریونایتد اعلام کرد دیوید مویس، سرمربی فعلی اورتون، از فصل آینده به عنوان جانشین سرالکس فرگوسن، هدایت شیاطین سرخ را برعهده خواهد گرفت.

این باشگاه روز گذشته اعلام کرده بود که سرالکس فرگوسن در پایان فصل جاری بازنشسته خواهد شد و اکنون مویس 50 ساله که از سال 2002 هدایت اورتون را برعهده داشت را به عنوان جانشین او معرفی کردند.

مویس قراردادی شش ساله با منچستریونایتد امضا کرد و به این ترتیب حداقل تا سال 2019 در الدترافورد خواهد ماند.

پیش از این باشگاه اورتون هم با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که این مربی در پایان فصل گودیسون پارک را ترک خواهد کرد.

دیوید گیل، مدیر اجرایی منچستریونایتد، با ابراز رضایت از به خدمت گرفتن مویس، گفت:" من خوشحالم که دیوید برای پیوستن به منچستریونایتد با ما به توافق رسید. او در اورتون فوق العاده کار کرد و از همه ویژگی هایی که ما برای جانشین سرالکس مد نظر داشتیم، برخوردار است."

 

سربابی چارلتون، یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه منچستریونایتد، هم با ستایش از مویس، گفت:" من همیشه گفته بودم که ما می خواهیم که سرمربی بعدی، ویژگی های یک منچستریونایتدی اصیل را داشته باشد.

دیوید مویس همان کسی است که ما توانستیم چنین چیزی را در او ببینیم. او از شخصیت بالایی برخوردار است و از اهمیت به خدمت گیری بازیکنان جوان آگاه است. "




تاريخ : جمعه 20 ارديبهشت 1392 ا 10:48 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.