سایت گل - استقلال در حالی هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر را با برتری ۵ بر صفر مقابل فجرسپاسی پشت سر گذاشت که سرانجام با کسب ۵۲ امتیاز به میانگین قهرمانی (۲ امتیاز در هر بازی) رسید تا در صورت ادامه این روند، از حالا کاپ قهرمانی دوازدهمین دوره لیگ برتر آبی‌ رنگ باشد.
 با این حال دیدارهای سخت و سرنوشت‌ساز استقلال که برحسب اتفاق در هفته‌های پایانی برگزار می‌شود، می‌تواند سرنوشت قهرمانی را تغییر داده و تیم قهرمان را به یکباره تغییر دهد، چراکه استقلال در این هفته‌ها با هر ۳ تیم صدرنشین و مدعی قهرمانی (سپاهان، تراکتورسازی و فولاد) بازی دارد و در صورتی که امتیازات این دیدارها برای قهرمانی حائز اهمیت باشد، آنگاه باید در انتظار فینال‌های واقعی لیگ نشست.
لبته نکته قابل توجه اینکه سایر تیم‌های مدعی از جمله سپاهان، فولاد و تراکتورسازی هم در هفته‌های پایانی باید با هم بازی‌های رو در رو برگزار کرده که به این ترتیب شاید قهرمان این دوره هم مانند چند فصل اخیر در رروز پایانی مشخص شود.
به گزارش گل به نقل از آفساید، استقلال در حالی در آستانه کسب سومین عنوان قهرمانی خود قرار دارد که چنین وضعیتی از لحاظ جدولی در فصل چهارم لیگ برتر هم وجود داشت و استقلال تا هفته‌های پایانی با فولاد ذوب‌اهن به عنوان مدعیان قهرمانی به رقابت ادامه می‌دادند.
در همین فصل استقلال تنها ۴ دیدار را باخت که اتفاقا هر ۴ دیدار، مسابقات رفت و برگشت مقابل همین دو تیم فولاد و ذوب آهن بود تا در نهایت فولاد قهرمان، ذوب‌آهن نایب قهرمان و استقلال هم به مقام سومی بسنده کند.
در آن سال‌ها قلعه‌نویی در دومین فصل حضورش در استقلال و در میانه راه برنامه سه ساله‌اش، کمی جوان بود و بی تجربه و اگر می‌دانست که در پایان فصل قرار است چنین بلایی بر سرش بیاید به طور حتم با کسب ۴ امتیاز حاصل از ۴ تساوی، تیمش را به عنوان قهرمانی می‌رساند.
 جالب اینکه امسال هم چنین شرایطی در جدول وجود دارد و اگر سپاهان را از جمع تیم‌های مدعی قهرمانی کنار بگذاریم، استقلال در بازی رفت دیدارهایش به فولاد و تراکتورسازی را واگذار کرده است با یک تفاوت بزرگ؛ امیر باتجربه شده و می‌داند در صورت پیروزی در سایر دیدارها، غیر از مسابقه با تیم‌های مدعی (کسب ۱۵ امتیاز از ۵ بازی) و مساوی با ۳ تیم مدعی (۳ امیتاز) در دیدارهای برگشت با کسب امتیاز جادویی ۷۰، استقلال می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود.



تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391 ا 13:34 نويسنده : Hamidreza ا

سايت گل- موج جديد پيشنهادات از باشگاه‌هاي چيني براي بازيكنان كشورمان هر روز شدت مي‌گيرد. يكي از جدي‌ترين گزينه‌هاي مورد نظر باشگاه‌هاي چيني پژمان منتظري است اما استقلال به هيچ وجه راضي به از دست دادن اين مدافع خوش‌اخلاق و ملي‌پوش خود نيست.

به گزارش گل و به نقل از اوج نیوز، چندی پیش باشگاه دالیان چین با ارسال دعوتنامه‌ای رسما خواهان به خدمت گرفتن پژمان منتظری شده بود که  این مساله در آن مقطع با مخالفت سرمربی استقلال روبرو شد. در آن زمان حتی نماینده‌ای هم از باشگاه دالیان برای مذاکره با مدیرعامل و سرمربی استقلال به ایران آمد اما به رغم پیشنهاد چشمگیر مالی نتوانست رضایت این باشگاه را برای جدایی منتظری جلب کند.

اخیرا باشگاه دالیان که نلو وینگادا سرمربی پرتغالی پیشین پرسپولیس هدایت آن را برعهده دارد، بار دیگر برای جذب منتظری ابراز علاقه کرده است اما این بار هم این موضوع با مخالفت جدی باشگاه استقلال روبه‌رو شد تا پرونده جدایی منتظری تا پایان فصل به طور کامل بسته شود.

خط دفاعي استقلال با منتظری و صادقي و حضور دروازه‌باني آماده پشت سر آن‌ها در اين فصل عملكرد بسيار خوبي داشته و يك آمار خيره‌كننده بر جا گذاشته است. همين نمايش‌هاي درخشان باعث شده مشتري‌هاي خارجي براي جذب پژمان منتظري حسابي سر كيسه را شل كنند. اين مدافع جنوبي پیش از این هم با پیشنهادی از سوی باشگاه‌های قطری روبه‌رو شده بود. اما مسئولان استقلال براي حفظ اين روند در خط دفاعي خود به شدت با جدايي منتظري مخالفت مي‌كنند.

استقلالی‌ها با توجه به بازی‌های حساسی که در لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی در پیش دارند به منتظری نیاز مبرم دارند و تا امروز به جدايي اين بازيكن رضايت نداده‌اند.




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391 ا 13:25 نويسنده : Hamidreza ا

سایت گل- شنبه شب رضا قوچان‌نژاد مهاجم ايراني استاندارد ليژ در دیدار با تیم ته جدولی سیرکل بروژ در ترکیب اصلی قرار گرفت. آن هم در حالی که برخی از ژاپنی‌های مقیم بلژیک با پرچم‌های بزرگ کشورشان به ورزشگاه آمده بودند تا بلکه این بار یکی از دو مهاجم هموطن‌شان را در تکریب اصلی لیژ ببینند.

با این حال گوچی در ترکیب اصلی قرار گرفت و از جمع ژاپنی‌های لیژ تنها ایجی کاواشیما دروازه‌بان ملی‌پوش آن‌ها در ترکیب اصلی به میدان رفت.

تلاش گوچی در این بازی طی 10 فریم به تصویر کشیده می‌شود ضمن این‌که جالب‌ترین تصویر مربوط به زمانی است که مهاجم ایرانی لیژ بلافاصله بعد از تعویض در دقیه ۶۰ بازی مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد و مصاحبه می‌کند.

 

http://u.goal.com/256400/256409hp2.jpg

http://u.goal.com/256400/256411hp2.jpg

http://u.goal.com/256400/256412hp2.jpg

http://u.goal.com/256400/256408hp2.jpg

http://u.goal.com/256400/256413hp2.jpg

http://u.goal.com/256400/256417hp2.jpg

http://u.goal.com/256400/256418hp2.jpg

http://u.goal.com/256400/256419hp2.jpg

http://u.goal.com/256400/256414hp2.jpg




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391 ا 12:54 نويسنده : Hamidreza ا



سایت گل- سرخیو راموس، مدافع باتجربه رئال مادرید در پایان بازی تیمش مقابل رایو وایه کانو که با برد 0-2 کهکشانی ها همراه بود به شدت از پاراداس رومرو، داور مسابقه که با دادن دومین کارت زرد به او در دقیقه 17 بازی، او را از زمین مسابقه اخراج کرد، به انتقاد پرداخت.او در بخش دیگری از صحبت هایش در مورد انتقادات مورینیو که راموس را مقصر گلزنی ولبک در بازی یونایتد-رئال دانسته بود، واکنش نشان داد

راموس که در این بازی دو بار از داور کارت زرد گرفت و در نهایت با کارت قرمز مجبور به ترک زمین مسابقه شد در بازی بعدی تیمش در ورزشگاه ریاسور نیز غایب خواهد بود.  در اینجا می توانید متن صحبت های او را به گزارش آ.اس مطالعه کنید:

*اخراج از زمین: به خاطر این شرایط واقعا ناراحت هستم. اصلا طبیعی نیست که در طول دو دقیقه (فاصله بین کارت زرد اول و دوم) مرا از زمین بیرون بیندازند. من بازیکنی نیستم که خطاهای خشن انجام دهم و یا با بدرفتاری کار کنم. از اینکه هم تیمی هایم را در شرایط سختی گذاشتم و تیم را وادار به انجام تغییراتی کردم واقعا درد کشدیم. من با حس بدرفتاری ای که با من شد زمین را ترک کردم.فوتبال اسپانیا شایسته داوری های بزرگی است؛ چون ما بازیکنان فوق العاده بزرگی داریم.

*پاراداس رومرو (داور بازی): داوران مجبورند تا همه صحنه ها را تعبیر کنند. کارت زرد اول من کاملا ناعادلانه بود. نمی توان به خاطر چنین برخوردی یک تیم را ده نفره گذاشت. اخراج کردن سرخیو راموس، به خاطر گذشته ها و به خاطر برخی چیزها ساده است. این نگران کننده است. در رقابت های اروپایی و تورنمنت های بین قاره ای، شاهد داوری های دیگری هستیم.

*انتقاد مورینیو از او به خاطر گل ولبک: هرکسی آزاد است که آنطور که می خواهد نظرش را ابراز کند. سبک رفتاری من، به خاطر تربیتی که دارم هیچ وقت به من اجازه نمی دهد که کسی را انگشت نما کنم؛ مخصوصا اگر یک اشتباهی در میان باشد، هیچ وقت کسی را مقصر اعلام نمی کنم، به ویژه اگر یک هم تیمی باشد. الان باید متحدتر از همیشه باشیم، چون بازیهای مهم از راه رسیده اند.

* گلزنی مقابل رایو وایه کانو: من این گل را به مادرم هدیه کردم؛ به خاطر تمام سختی هایی که می کشد و به خاطر آن چیزهایی که درمن می بیند و صبوری می کند. ما به خاطر این برد راضی و خوشحال به خانه می رویم

*رویارویی با بارسا و یونایتد: هر دوی این بازیها اهمیت فوق العاده ای دارند. ما اولین کسانی هستیم که اطمینان داریم که می توانیم در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی به دور بعد راه پیدا کنیم.

 


 



تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391 ا 12:48 نويسنده : Hamidreza ا


سایت گل – رئال مادرید رایو وایکانو را با ده نفر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شکست داد.

رئال مادرید با نمایش عالی کاکا و مسعود اوزیل بازی را بسیار درخشان آغاز کرد و در همان دقیقه 3 به گل رسید. کاکا توپ را به اوزیل سپرد و پاس او را آلوارو موراتا به اولین گل فصل خود تبدیل کرد.

مردان مورینیو در دقیقه 13 گل دوم را زدند. راموس که ضربه‌ای ایستگاهی برای تیمش گرفته بود روی ضربه‌ای که اوزیل ارسال کرد با ضربه سری زیبا گل دوم را زد.

راموس در دقیقه 17 با خطا روی بازیکن حریف کارت زرد گرفت و تنها لحظاتی بعد بود که با خطای هندی بی‌مورد با کارت زرد دوم اخراج شد.

موراتای جوان جای خود را به رائول آلبیول داد. رئال به ضدحملات دل بست و رایو هم تلاش کرد حمله کند. آنها یک بار هم توپ را به تیر دروازه رئال زدند اما در کل نیمه دوم جذابیت دقایق نخستین بازی را نداشت و رئال با اداره بازی آن را با بردی خوب به پایان برد.

البته رئال در یک صحنه هم خوش‌اقبال بود که 9 نفره نشد. په‌په تعادل خود را از دست داد و بازیکن به‌زمین‌افتاده حریف را لگد کرد اما داور از کنار این صحنه گذشت.

در دیگر بازی مهم امشب نیز اتلتیکو مادرید در خانه وایادولید سه بر صفر پیروز شد. فالکائو (11)، کاستا (53) و رودریگس (90) گل‌زنی کردند.




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391 ا 12:45 نويسنده : Hamidreza ا


 

سایت گل- هفته بیست و دوم بوندس لیگا با دیدار جمعه شب وولفسبورگ و بایرن مونیخ آغاز شد سایر دیدارهای این هفته شنبه و یک شنبه برگزار شد.

برتری بایرن و دورتموند، پیروزی بایرلورکوزن از مهمترین نتایج این هفته بود بایرن با این پیروزی 57 امتیازی شد و همچنان صدرنشین بوندس لیگا باقی ماند بوروسیا دورتموند با 42 و بایرلورکوزن 41 امتیاز در مکان های بعدی قرار دارند.
 

نتایج کامل بازی های هفته بیست و دوم بوندس لیگا
 

وولفسبورگ 0 2 بایرن مونیخ
بایرن مونیخ صدرنشین مطلق بوندس لیگا در هفته بیست و دوم میهمان وولفسسبورگ بود. این دیدار برای به دلیل نزدیکی زمان آن با بازی مهم لیگ قهرمانان مقابل آرسنال برای مونیخی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

از دیگر حواشی این دیدار می توان به حضور مهاجمان کروات دو تیم که سابقه ی بازی در باشگاه های مقابل را داشتند اشاره کرد. اولیچ و ماندزوکیچ در ابتدای این فصل جای خود را در این دو باشگاه تغییر دادند. گل زیبای ماندزوکیچ در نیمه نخست و کنترل بازی توسط بایرن به خوبی تفکر هاینکس برای حفظ آمادگی بازیکنان را مشخص می کرد البته در دقایق پایانی آرین روبن نیز موفق شد اولین گل خود را در هفته بیست و دوم برای بایرن به ثمر برساند.

ماریو ماندزوکیچ پس از گلزنی مقابل باشگاه سابق خود خوشحالی نکرد گل زیبای او در نیمه نخست ادامه بازی را برای بایرن ساده تر کرد.
بایرلورکوزن 2 1 آگسبورگ
بایرلورکوزن در حالی میزبان یکی از فانوس بدستان بوندس لیگا بود که آن ها پس از نمایش ناامید کننده در دیدار پنج شنبه شب لیگ اروپا با تیمی خسته به بازی های این هفته آمدند.

لورکوزن هفته گذشته می توانست با پیروزی جای دورتموند را در رده ی دوم بگیرد اما این فرصت طلایی را با تساوی مقابل گلادباخ از دست داد اما بایری ها در این بازی خانگی مقابل تیم قعرنشین آگسبورگ مشکلی نداشتند و با به ثمر رساندن دو گل اول بازی تا حدودی با خیالی آسوده بازی را ادامه دادند هر چند که گلزنی آگسبورگ در دقایق پایانی تا حدودی پایان بازی را برای لورکوزنی ها استرس زا کرد.


اشتفان کیسلینگ در این دیدار نیز برای لورکوزن گلزنی کرد تا همچنان با ماندزوکیچ در صدر جدول گلزنان بوندس لیگا رقابت نزدیکی داشته باشد.
ماینتس 2 2 شالکه
شالکه بحران زده در هفته بیست و دوم میهمان ماینتس و شاگردان توماس توچل بود. شالکه پس از نتایج درخشان در لیگ قهرمانان اروپا به یکباره با افت شدیدی مواجه شد و این شکست سنگین 4 بر 0 در هفته گذشته مقابل بایرن نگرانی ها را برای هواداران این تیم در آستانه ی دیدار اروپایی مقابل گالاتاسرای افزایش داد.

ماینتس یکی از تیم های خوب این فصل بود آن ها در خانه مقابل هر حریفی خطرناک نشان دادند ماینتس در دقیقه 27 گل نخست بازی را به ثمر رساند اما در همان نیمه اول میشل باستوس بازی را به تساوی کشاند. نیمه دوم نیز به مانند نیمه اول دنبال شد ماینتس بار دیگر از حریف پیش افتاد اما بازه میشل باستوس بود که نتیجه را 2 بر 2 کرد تا امتیازات بین دو تیم تقسیم شود.

میشل باستوس که به صورت قرضی در نیم فصل به شالکه پیوست به نظر یکی از نقاط مهم هجومی این تیم است او موفق شد با دو گل گلزن کیرشنی ها را از شکست نجات دهد.


 بوروسیا دورتموند 3 0 فرانکفورت
بوروسیا دورتموند پس از شکست سنگین هفته گذشته مقابل هامبورگ و در غیاب لواندوفسکی محروم میزبان آینتراخت فرانکفورت و شاگردان آرمین فه بود.

تساوی با ارزش 2 بر 2 مقابل شاختار موجب شد تا شاگردان کلوپ با روحیه ای مضاعف به این دیدار گام گذارند. زوج مهار نشدنی رویس و گوتزه دفاع فرانکفورت را ویران کرد و سه گل از مارکو رویس موجب شد تا دورتموند همچنان با یک امتیاز اختلاف نسبت به لورکوزن جایگاه دومی را برای خود حفظ کند.

 

در دومین هفته پیاپی یورگن کلوپ مهاجم خود را به دلیل اخراج از دست داد. یولیان شیبر با کارت قرمز از بازی اخراج شد تا دورتموند بار دیگر ده نفره به بازی ادامه دهد و کلوپ در دیدار آینده بدون مهاجم نوک بازی کند.
هامبورگ
1 0 مونشن گلادباخ
دوسلدورف 1 0 گروترفورث
وردربرمن 2 3 فرایبورگ
آوگسبورگ
نورنبرگ 2 2 هانوفر
هوفنهایم 0 1 اشتوتگارت
اااتیم برتر هفته بوروسیا دورتموند که قاطع ترین نتیجه این هفته را بدست آوردند و موفق شدند تیم خوب فرانکفورت را با وجود 10 نفره شدن شکست دهند



گل برتر هفته با احترام به گل زیبایی که رافائل فان در فارت در دیدار مقابل گلادباخ به ثمر رساند به ماریو ماندزوکیچ و برگردون زیبای او می رسد



جشن گل هفته هم به جشن گل رویس و گوتزه باز می گردد رویس در این هفته با سه گلی که به ثمر رساند شایسته دریافت عنوان برترین بازیکن هفته است البته نباید از درخشش میشل باستوس نیز براحتی گذشت



ناکام هفته و شاید این فصل نیز بدون شک تیم ویزه ملی پوش اسبق هوفنهایم است او با هدف پیشرفت و حضور در لیگ قهرمانان برمن را به مقصد هوفنهایم ترک کرد اما در این باشگاه به یک سکونشین بدل شد.









تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391 ا 12:42 نويسنده : Hamidreza ا

گرت بيل، ستاره تاتنهام، معتقد است کريس رونالدو بازيکن کامل تري از ليونل مسي است.


اين ستاره ولزي که در رقابت هاي اين فصل از آمادگي بسيار خوبي برخوردار است و تاکنون توانسته 13 گل براي تاتنهام به ثمر برساند، مورد توجه باشگاه هايي مانند رئال مادريد و بايرن مونيخ قرار دارد.

او در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به اين سوال که از بين مسي و رونالدو، کدام يک را انتخاب مي کند، پاسخ داد:" شخصا رونالدو را ترجيح مي دهم.

او يک بسته کامل است. او قوي است؛ سرعتي است، مي تواند سرزني کند و پا به توپ به قلب دفاع حريف بزند. واضح است که نمي توانيد در مورد مسي نکته منفي اي بگوييد اما اگر قرار باشد يک فوتباليست کامل را انتخاب کنيم، راي من رونالدو است."

گفته مي شود رئالي ها سخت در تلاشند تا با پشت سر گذاشتن بايرن، گرت بيل را به سانتياگو برنابئو ببرند؛ اين در حالي است که تاتنهام براي فروش او مبلغي در حدود 50 ميليون يورو در نظر گرفته است.



تاريخ : یک شنبه 29 بهمن 1391 ا 21:57 نويسنده : Hamidreza ا

عكس 12نفره استقلال در بازي با راه‌آهن، پرسپوليسي‌ها را هم به هوس انداخت. اما چون دروازه‌بان‌ حريف حاضر به همكاري نبود يحيي شخصا دست به كار شد!

http://u.goal.com/256100/256169hp2.jpg



تاريخ : یک شنبه 29 بهمن 1391 ا 21:54 نويسنده : Hamidreza ا


سایت گل – آرش برهانی به طور کلی از خودش راضی است .
می گوید:این روزها کم بازی می کنم اما گل سه امتیازی زیاد زدم .
 او که حضورش در استقلال تحت تاثیر فرزاد حاتمی است ، در حالی با سایت گل حرف می زند که می دانیم مصاحبه با او بعد از یک عمر بازی در لیگ برتر جنجالی نخواهد شد . بازی چه طور بود؟
 بازی خوبی بود که با نتیجه خوبی برنده شدیم و من خیلی خوشحالم که بازی کردم اگرچه کم بود. .
از گلزنی ات خوشحالی یا بعد از 106 ، 7 گل دیگر زیاد برایت فرقی ندارد؟
چرا فرقی نداشته باشد  اتفاقا چون من بعد از ۲هفته بازی می کردم و از این بابت که گل زدم حیلی بیشتر خوشحال شدم.
به خصوص که در مدت کوتاهی که تو زمین بودم گل زدم و تفاضل گل مثبت تیم را بالاتر بردم .خودم دوست دارم به جای حضور ثابت در زمین کم بازی کنم ولی گل بزنم. .
نیمکت نشینی دلیل خاصی دارد ؟
 نه . تیم ما ۵تا فوروارد خوب و آماده دارد و باید به همه بازی برسد و الان در استقلال نیمکت نشینی دلیل بر ضعف فنی نیست و به تاکتیک تیمی برمی گردد.
آقای گل که نمی شوی؟
نه . اما خیلی خوب و با انگیزه تمرین می کنم . فعلا تمرکزم رو تمرین است و دیدید که در ۱۵ دقیقه توانستم گل بزنم و مفید باشم.
 ما بازی های زیادی پیش رو داریم و من هم آرش برهانی هستم و بالاخره فرصت بازی هست... من در این فصل در چند بازی هافبک- مهاجم بودم اما آمار گلزنی ام بد نیست.
 در بازی هایی هم با صلاحدید مربی و یا مصدومیت غایب بودم اما عملکردم قابل قبول بوده است.
مهدی رحمتی از این سمت زمین پیش تو آمد تا گل زدنت را تبریک بگوید.
علتش چه بود؟
 مهدی به من لطف دارد. او شرایط مرا درک کرده بو.د. خوشحالم که چنین رفقایی در تیم دارم.او می دانست که من دنبال فرصتی هستم برای استقلال گلر بزنم.
قهرمان می شوید؟
ما از نظر امتیازی شرایط خوبی داریم ، پتانسیل قهرمانی داریم و باید بازی های خانگی را ببریم و کار را تمام کنیم .



تاريخ : یک شنبه 29 بهمن 1391 ا 21:50 نويسنده : Hamidreza ا


FA Cup; Yaya Toure; James Milner; Carlos Tevez; Manchester City Vs Leeds United

سایت گل- منچسترسیتی با پیروزی 4-0 مقابل لیدز، به دور بعد رقابت های جام حذفی انگلیس راه پیدا کرد.

در این دیدار مانچینی تغییرات زیادی در تیمش نسبت به آخرین دیدار لیگ برتر مقابل ساوتهمپتون ایجاد کرد و نتیجه این تغییرات را تنها بعد از 5 دقیقه از شروع دیدار دید.

حرکت تبس و پاس او برای یحیی توره، این هافبک ساحل عاجی را در موقعیت گلزنی قرار داد و او با ضربه ای دقیق، گل اول بازی را به ثمر رساند.

بعد از این گل حملات سیتی ادامه پیدا کرد و بعد ازاینکه داوید سیلوا و تبس موقعیت هایی را از دست دادند، خطای تام لیس روی آگوئرو، یک موقعیت گلزنی را نصیب سیتی کرد که این مهاجم آرژانتینی آن را به گل دوم تیمش تبدیل کرد.


بعداز این گل، لیدز می توانست توسط الحاجی دیوف یکی از گل های خورده را جبران کند اما ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.

برتری سیتی تا پایان نیمه اول ادامه داشت اما آنها نتوانستند در این نیمه به گل دیگری برسند.

سیتی نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و در دقیقه 52 توسط تبس به گل سوم رسید. همکاری سیلوا و آگوئرو، یک موقعیت خوب را برای تبس ایجاد کرد و او با ضربه ای دقیق دروازه اشداو را باز کرد.

 هر دو تیم موقعیت هایی را از دست دادند تا اینکه در دقیقه 74 یک بار دیگر آگوئرو در نقش گلزن ظاهر شد و روی پاس سیلوا، دروازه لیدز را باز کرد.

با این پیروزی سیتی راهی دور پنجم رقابت های جام حذفی شد و امیدوارند تا برای دومین بار در سه سال اخیر، این جام را فتح کنند.


 



تاريخ : یک شنبه 29 بهمن 1391 ا 21:47 نويسنده : Hamidreza ا


سايت گل-

ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- هفته بيست‌وششم

يكشنبه 29 بهمن‌ماه 1391- ساعت 17:15

ورزشگاه آزادي تهران

پرسپوليس تهران 1 – سپاهان اصفهان صفر

گل: هادي نوروزي (2+90)

تماشاگر: حدود 20 هزار نفر

داور: تورج حق‌وردی

کمک‌ها: رسول فروغی- بابک داوری

کارت زرد: فرشید طالبي، شهاب گردان، امید ابراهیمی، ميلان سوشاك، جواهير سوكاي (سپاهان)- میثم نقی‌زاده و مهرداد پولادی (پرسپولیس)

کارت قرمز: میلان سوشاک (66) از سپاهان

 

پرسپوليس تهران: نيلسون، سيدجلال حسيني، محسن بنگر، حسين ماهيني، مهرداد پولادي، رضا حقيقي، ميثم نقي‌زاده، ماركو پروويچ، ولاتكو دانوسكي(کریم انصاري‌فر دقیقه 75)، محمد قاضي، هادي نوروزي

سرمربي: يحيي گل‌محمدي

 

سپاهان اصفهان: شهاب گردان، میلان سوشاک، فرشید طالبی، احسان حاج‌صفی، اروين بولکو، محرم نویدکیا، امید ابراهیمی، امين جهان‌عالیان، حسین پاپی، جواهیر سوکای(علي احمدی دقیقه 66)، محمدرضا خلعتبری

سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

مقدمه:

پرسپوليس در ديدار معوقه‌اش مقابل گهر در ورزشگاه آزادي توانست نوار تساوي‌هاي پي‌درپي را بشكند و با كسب سه امتياز شيرين در دقايق پاياني به ديدار سپاهاني بيايد كه براي چهارمين سال پياپي مدعي قهرماني است. آخرين باخت سرخپوشان در ليگ برمي‌گردد به هفته هفدهم ليگ برتر و روز 13 آذر. با احتساب دو ديدار حذفي، پرسپوليس 10 بازي است كه رنگ باخت را نديده است. البته نباختن‌هاي تيم يحيي گل‌محمدي هم همراه با انتقادهايي بوده است چون اين تيم از 8 ديدار اخيرش فقط صاحب 3 پيروزي شده است. در آن سوي ميدان تيم سپاهان سير صعودي‌اش را حفظ كرده است و از 6 ديدار اخير خود صاحب 5 برد و يك تساوي شده است كه آمار فوق‌العاده‌اي براي اين تيم اصفهاني محسوب مي‌شود.

 

شرح بازي:

بازی با 4 دقیقه تاخیر آغاز شد. پرسپولیس با دو تغییر اجباری نسبت به دیدرهای گذشته‌اش به دلیل محرومیت غلام رضایی و محمد نوری بازی را آغاز کرد. در دقایق ابتدایی نبض بازی در اختیار هافبک‌های پرسپولیس بود که در دقیقه 3 ضربه آزادی نصیب سرخپوشان شد و مارکو پروویچ از فاصله‌ی 30 متری ضربه‌ای دیدنی را به تیر دروازه کوبید تا اولین موقعیت خطرناک در ال‌کلاسیکوی ایرانی خلق شود.

تا دقیقه 10، این بازیکنان پرسپولیس هستند که با پرسینگ فشرده در زمین سپاهان اجازه بازی‌سازی را از هافبک‌های این تیم اصفهانی گرفته‌اند. از اين دقيقه تا دقیقه 35 هیچ موقعیت خطرناکی بر روی دروازه دو تیم خلق نشد تا سرانجام جواهیر سوکای با یک شوت دیدنی، نیلسون را مجبور به واکنش کرد که این توپ با عکس‌العمل ناقص نیلسون جلوی پای خلعتبری قرار گرفت ولی خلعتبری به مانند یک مدافع توپ را از دروازه نیلسون دور کرد. پرسپولیسي‌ها هم با یک ضدحمله سریع توپ را به نوروزی سپردند و نوروزی با یک ضربه سرکش اما بی‌دقت یک موقعیت مناسب را از دست داد تا نیمه نخست با حساب بدون گل مساوی به پایان برسد.

نیمه دوم:

نیمه دوم با يك موقعیت گل عالی برای جوهیر سوکای و واکنش فوق‌العاده نیلسون آغاز شد که البته درگیری بین مدافعان پرسپولیس و سوکای رخ داد که بعد از دو دقیقه بازی روند عادی خود را پی گرفت.

در دقیقه 53 شهاب گردان پای ولاتکو را در محوطه جریمه زد تا این بازیکن نقش بر زمین شود ولی تورج حق‌وردی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت!

با خطای میلان سوشاک در دقیقه 65 بر روی هادی نوروزی، تورج حق‌وردی بازیکن خارجي سپاهان را با دادن کارت زرد دوم از بازي اخراج کرد تا سپاهان در دقیقه 65 ده‌نفره شود. پرسپولیس پس از این اخراج بازی را هجومی‌تر دنبال کرد و مارکو پروویچ در دقیقه 74 یک موقعیت تک‌به‌تک را با بی‌دقتی به دستان گردان کوبید تا بازی همچنان بدون گل دنبال شود.

سرانجام هادی نوروزی با پرتاب اوت بلند حسین ماهینی توانست در آخرین دقیقه بازی از داخل محوطه جریمه دروازه گردان را باز کند تا پرسپولیس دومین پیروزی پیاپی را در لیگ برتر کسب کند. پرسپولیس با پیروزی در این دیدار با 38 امتیاز مجددا به رتبه ششم بازگشت. سپاهان نیز با یک پله سقوط به رتبه سوم آمد!

این دیدار زیبا که در مجموع 13 موقعیت گل داشت در نهايت با پیروزی پرسپوليس به پايان رسيد.

 

دقايق حساس:

دقیقه 3: ضربه آزادی که با خطای فرشید طالبی به بازیکنان پرسپولیس داده شده بود، با شوت دیدنی مارکو پروویچ به تیرک دروازه گردان برخورد كرد.

دقیقه 12: سانتر زیبای پولادی و فرصت‌طلبی ولاتکو که از پشت سر مدافعان سپاهان خودش را به محوطه جریمه سپاهان رساند با یک ضربه سر خطرناک باعث خلق موقعیتي جدی برای پرسپولیس شد. این توپ با اختلاف اندکی از کنار دروازه گردان به بیرون رفت.

دقیقه 35: جواهیر سوکای با یک شوت دیدنی نیلسون را مجبور به یک عکس‌العمل دیدنی کرد که توپ برگشتی را محمدرضا خلعتبری با بی‌دقتی از دست داد.

دقیقه 40: سانتر زیبای پولادی و ضربه سر رضا حقیقی موقعیت بسیار خوبی را برای سرخپوشان خلق کرد که گردان مانع به ثمر رسیدن اولین گل دیدار شد.

دقیقه 41: باز هم سانتر از جناحین؛ این بار محمد قاضی در نقش یک سرزن ظاهر شد که باز هم گردان مانع از به ثمر رسیدن گل نخست شد.

دقیقه 46: جواهیر سوکای با یک ضربه سر دیدنی موقعیت خطرناکی را خلق کرد که نیلسون با یک واکنش زیبا مانع از به ثمر رسیدن گل زودهنگام برای سپاهانی‌ها در ابتدای نیمه دوم شد.

دقیقه 56: ضدحمله فوق‌العاده توسط بازیکنان سپاهان و فرار جواهیر سوکای، اين بازيكن را با نیلسون تک به تک کرد که ضربه نهایی این بازیکن به تیر دروازه پرسپولیس برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 64: خلعتبری با یک شوت زیبا به زاویه مخالف از جناح چپ، موقعیت خوبی را از دست داد.

دقیقه 74: مارکو پروویچ یک تک به تک مسلم را با بی‌دقتی به دستان گردان کوبید تا بازی همچنان بدون گل مساوی دنبال شود.

 

شرح گل:

دقیقه 2+90: با پرتاب اوت بلند حسین ماهینی و اشتباه مدافعان سپاهان، توپ در آستانه دروازه به هادی نوروزی رسید و این بازیکن از این فرصت نهایت استفاده را کرد و گل پیروزی تیمش را در دقیقه 92 به ثمر رساند.

 

بهترین بازیکن:

با تقدیر از شهاب گردان، مي‌توان احسان حاج‌صفی از سپاهان و رضا حقیقی از پرسپولیس را بهترین بازیکنان این دیدار لقب داد. به خصوص رضا حقيقي كه بعد از مهار مجتبي جباري در داربي تهران موفق شد محرم نويدكيا را هم با بازي خوب خودش تحت تاثير قرار بدهد.

 

اتفاق ویژه:

سوت‌های مشکوک تورج حق‌وردی تاثیر بسزایی در روند حرکتی این دیدار داشت. جایی که در دقیقه 53 خطای گردان بر روی ولاتکو در درون محوطه جریمه را نادیده گرفت و در دقیقه 64 میلان سوشاک را با دادن کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج کرد تا سپاهانی ها 10 نفره شوند.




تاريخ : یک شنبه 29 بهمن 1391 ا 21:44 نويسنده : Hamidreza ا


Thomas Vermaelen

سایت گل- آرسنال با شکست 1-0 مقابل بلکبرن، از دور رقابت های جام حذفی جزیره کنار رفت.

به گزارش سایت هواداران آرسنال، در 20دقیقه ابتدایی بازی فقط مالکیت توپ آرسنال مشهود بود اما این مالکیت هیچ نتیجه ای در بر نداشت. همچین در این دقایق کرنر های زیادی توسط بازیکنان آرسنال زده شد که کوچیکترین تهدیدی برای دروازه بلکبرن نبود

در دقایق بعدی بازی هم همان روند مالکیت و کرنر ها ادامه داشت که در دو ضربه کرنر ضربه سر های دیابی و فرمالن توسط دروازبان بلکبرن به کرنر فرستاده شد

بهترین موقعیت بازی در دقیقه 43 توسط روسیسکی خلق شد که ژروینیو را در موقعیتی تک به تک قرار داد اما ضربه ژروینیو به بیرون رفت.

در نهایت نیمه اول بدون گل به پایان رسید

2دقیقه بعد از شروع نیمه دوم سانتر یاران بلکبرن و ضربه سری که توسط آرتتا از نزدیک خط دروازه برگشت داده شد

1دقیقه بعد کرنر ارسالی و ضربه سر ژیرو که نتیجه ای نداشت

در دقیقه 67 شوت سرکش روسیسکی با بدشانسی به تیر دروازه اصابت کرد و وارد دروازه نشد.

2دقیقه بعد شوت دیابی را نیز کین دروازبان بلکبرن برگشت داد

در دقیقه 71 آرسن ونگر که به دنبال برد بود 3تعویض همزمان انجاد داد و ولکات ، ویلشر و کاسرولا را به جای چمبرلین ، روسیچکی و ژروینیو وارد میدان کرد

1دقیقه بعد شوت نه چندان محکم یار بلکبرن را شچسنی جلوی یار بلکبرن برگشت داد تا با ضربه ریچارد دروازه آرسنال باز شود

بعد از گل آرسنال از همه طرف حملات خود را ادامه داد اما ضربه سر ژیرو و شوت دیابی در دستان کین جای گرفت.

در 2دقیقه مانده به پایان سانتر ویلشر و ضربه سر ولکات که باز هم کین مهار کرد.

4دقیقه وقت اضافه گرفته شد که در آخرین موقعیت ویلشر از چپ حرکت کرد و پاس او به ژیرو رسید ضربه ژیرو بین راه به صورت یار بلکبرن خورد و به آرتتا رسید اما آرتتا در حالی که میتوانست با یک پاس موقعیت سازی کند ضربه محکم خود را به بیرون زد تا بازی با همین نتیجه تمام شود و آرسنال از جام حذفی هم کنار رود آن هم در خانه و در مقابل تیم دست یکی بلکبرن!


 



تاريخ : یک شنبه 29 بهمن 1391 ا 13:38 نويسنده : Hamidreza ا

سایت گل – رم به روند هفت بازی بدون برد در سری آ خاتمه داد و یوونتوس صدرنشین را در ورزشگاه المپیک با یک گل شکست داد.

رم بازی را خوب آغاز کرد و پابلو اوسوالدو در خط حمله این تیم درخشش قابل توجهی داشت. یوونتوس هم با وجود خستگی بازی با سلتیک نمایش خوبی داشت.

بازی از اواسط نیمه اول رو به خشونت گذاشت که این با خطای فرانچسکو توتی روی آندره‌آ پیرلو به اوج رسید. جای استوک‌های توتی را می شد روی زانوی پیرلو دید.

اما دو تیم از ابتدای نیمه دوم به بازی جذاب خود برگشتند و نمایشی تماشایی داشتند.

تنها گل این بازی در دقیقه 58 به ثمر رسید. میرالم پیانیچ ضربه‌ای ایستگاهی زد که مدافعان بینکونری آن را برگرداندند. در نهایت توپ به توتی رسید و او با شوتی مهارنشدنی توپ را به نزدیکی گوشه دروازه زد و هیچ بختی برای جیان‌لوییجی بوفون برای مهارش نگذاشت.

یوونتوس برای زدن گل تساوی به پیش آمد اما رم در ضدحملات خطرناک‌تر بود و چند فرصت عالی را از دست داد.

در نهایت بازی با اعتراض بازیکنان یوونتوس به پایان رسید که ناراحت بودند که داور اجازه زدن ضربه کرنر را به آنها نداده. حتی بوفون هم روی این کرنر به پیش آمده بود.

یوونتوس با این باخت 55 امتیازی ماند. اما ناپولی می‌تواند با پیروزی در این هفته 53 امتیازی شود و به نزدیکی این تیم برسد.رم هم فعلا تا رده هفتم جدول بالا آمده است.




تاريخ : یک شنبه 29 بهمن 1391 ا 13:35 نويسنده : Hamidreza ا

 

از آن روز که اکبر میثاقیان با نوک تیز کفش‌هایش به استوک فرزاد حاتمی بازیکن نیمکت‌نشین و معمولی راه‌آهن کوبید تا مثلا شوکی به او بدهد سال‌های زیادی نگذشته اما فرزاد دیگر آن بازیکن کمرو و خجالتی نیست که آن روز به خاطر شوک اکبر اوتی بغض کرده بود و احتمالا با شوک بعدی گریه هم می‌کرد.

حالا و در روزهایی که اکبر میثاقیان یک مربی اخراجی به حساب می‌آید فرزاد حاتمی تبدیل به مهاجم فیکس استقلال شده و به تیم ملی هم رسیده است. جوانک بلندقامتی که در راه‌آهن کم حرف می‌زد حالا با ۹ گل زده در لیگ بر‌تر دوازدهم بعد از هر گل با حنیف عمران‌زاده -هر جاي زمین که باشد- به هوا می‌پرد و سینه به سینه او می‌ساید تا در خوشحالی بعد از گل هم بزرگ شدنش را به رخ بکشد.

حاتمی که در راه‌آهن یک بازیکن ذخیره و پایین‌تر از حد معمولی بود در سپاهان توفیقی نیافت اما در تراکتورسازی تبدیل به مهاجمی تاثیرگذار و البته بدشانس شد که کمتر دیده می‌شد. فرزاد از‌‌ همان روزهای حضور در سپاهان به لیست بازیکنان محبوب قلعه‌نویی راه یافت و بعد از همراهی او در تراکتورسازی در نیم‌فصل لیگ جاری بار دیگر به امیر در استقلال پیوست.

بعد از حضور در استقلال و درخشش در‌‌ همان بازی اول این بچه جوادیه دیگر آن جوانک کمرویی که روی نیمکت راه‌آهن می‌نشست و حرف نمی‌زد، نبود و بعد از اولین تمرین با تیم ملی ابراز امیدواری کرد خیلی زود به ترکیب اصلی تیم ملی هم برسد و با لباس تیم ملی هم گل بزند.

حاتمی البته در دیدار با لبنان به بازی گرفته نشد اما درخشش دوباره جلوی چشم‌های کارلوس کی‌روش در شیراز حتما سرمربی تیم ملی را با این چالش مواجه کرده که حاتمی نسبت به مهاجمانی که در ترکیب اصلی تیم ملی قرار می‌گیرند چه چیزی کمتر دارد؟

حاتمی تقریبا در تمام بازی‌هایی که برای استقلال به میدان رفته موفق به گلزنی شده است. او روی هوا یک بازیکن تمام‌عیار است. فیزیک بدنی مناسب، قدرت بدنی بالا و پرش‌های جالب او در بازی‌های اخیر فرزاد را تبدیل به برنده دوئل‌های هوایی در آسمان محوطه جریمه حریفان استقلال کرده است و تقریبا روی هر ارسال موفقی او روی توپ تاثیر می‌گذارد.

به غیر از بحث سرزنی، حاتمی در دو سه بازی اخیر استقلال ثابت کرده هوش مناسبی برای نواختن ضربه نهایی دارد و برای باز کردن دروازه رقبا هم خوب می‌چرخد، هم خوب بدن می‌گذارد و هم خوب شلیک می‌کند. نحوه چرخش‌های او و فضاسازی‌اش برای شلیک ضربه نهایی مقابل فجر نشان داد حاتمی مهاجم قابلی است و باید در کنار مهاجمان نوک تیم ملی مثل رضا قوچان‌نژاد و کریم انصاری‌فرد مو به مو مقایسه شود.

در حال حاضر تعداد فاکتورهای مثبت بازی حاتمی آن‌قدر زیاد هست که بتوان او را با مهاجمان تراز اول تیم ملی مقایسه کرد اما عنصر تجربه‌‌ همان چیزی است که او نسبت به بقیه رقبایش کمتر دارد و شاید دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا از این حیث بتواند کمبودهای حاتمی را جبران کند. در این صورت حاتمی مهاجمی است که روی زمین و هوا مسلط است و البته تجربه بین‌المللی کافی را هم دارد. او با استمرار در گلزنی به عنصر تداوم و ثبات هم دست یافته اما باید دید در حفظ این عنصر و ارتقای فاکتورهای دیگر چقدر موفق خواهد بود.


 

 



تاريخ : یک شنبه 29 بهمن 1391 ا 13:12 نويسنده : Hamidreza ا


Karim Benzema - Real Madrid

  ترکیب احتمالی

 
رئال مادرید

Lopez
Ramos, Pepe, Varane, Coentrao
Khedira, Essien
Callejon, Kaka, Ronaldo
Benzema
 
رایو وایکانو

Ruben
Tito, Galvez, Amat, Casado
Fuego, Trashorras
Bangoura, Dominguez, Piti
Baptistao


سایت گل-آلوارو آربلوآ،لوکا مودریچ و گونسالو ایگواین سه بازیکن سفید پوشان مادرید در آستانه دیدار یکشنبه شب برابر رایو وایکانو همگی به دلیل محرومیت در دسترس نیستند.

ژابی آلونسو و ایکر کاسیاس همچنان مصدوم و به این بازی نمی رسند در حالی په په،کاکا و خوسه کایخون احتمالا می توانند پس از سپری کردن مصدومیت شان از ابتدا برای رئال مادرید که سومین بازی این تیم در طول هفته می باشد به میدان بروند.

در سوی دیگر برای رایو وایکانو،لئو باپتیستائو مهاجم با وجود مصدومیت جزئی در تمرینات روز پنجشنبه ظاهرا می تواند در این بازی تیمش را همراهی کند.

تیتو مدافع رایو وایکانو محرومیت یک جلسه ای خود را سپری کرده در حالی که پاکو خیمس سرمربی این تیم با دو جلسه محرومیت روبرو شده

  آیا می دانستید؟


  • رئال مادرید از شش بازی اخیرش در مجموع رقابت ها تنها دو بار موفق به کسب پیروزی شده ( دو پیروزی،سه تساوی و یک شکست )

  • شاگردان ژوزه مورینیو در بازی های خانگی این فصل لالیگا هنوز شکست نخورده اند ( 9 برد و دو تساوی )

  • ژوزه مورینیو ( تصویر سمت راست ) در بازی یکشنبه شب صدمین حضورش بر روی نیمکت مربیگری سفیدپوشان مادرید را تجربه خواهد کرد

  • رایو وایکانو از هشت بازی اخیرشان در لالیگا شش برد داشته اند

  • آنها همچنین در هر 9 مصاف اخیرشان برابر رئال مادرید تن به شکست داده اند

  • آخرین پیروزی رایو وایکانو در سانتیاگو برنابئو به پیروزی 2-1 ماه ژآنویه سال 1996 باز می گردد


 

 



تاريخ : یک شنبه 29 بهمن 1391 ا 12:49 نويسنده : Hamidreza ا

سایت گل- کمپانی کاسترول تحقیقاتی دقیقی را انجام داده و طی آن در لابراتوری در شهر مادرید، به بررسی توانایی های ورزشی کریس رونالدو پرداخته. متخصصان علوم ورزشی هم با اتکا به آمار و ارقام به دست آمده، بر توانایی های خارق العاده رونالدو صحه گذاشتند؛ توانایی هایی که شاید مسی از آنها بی بهره باشد. در میان این توانایی های خیره کننده می تواند به پرش های عمودی (ارتفاع) رونالدو ، چه بابهره گیری از بازوها و چه بدون بهره گیری از آنها اشاره کرد که به رونالدو کمک می کند تا به شیوه ای استثنایی به هوا برخاسته و مانند همان چیزی که در بازی 4شنبه رئال مادرید مقابل منچستریونایتد شاهد بودیم، به توپ ضربه بزند.

طبق بررسی انجام شده توسط کاسترول، رونالدو دو نوع پرش دارد، یکی در حالی که دست هایش را به کمرش گرفته و از بازوهایش برای به هوا پریدن استفاده نمی کند و نوع دیگر پرشش، با بهره گیری از بازوانش است تا به او در به هوا پریدن کمک کنند.

1- درپرش نوع اول، در حالی که دست هایش به روی کمرش است و از بازوانش برای پرش به بالا استفاده نمی کند، پتانسیل فراوانی در بدنش یافت می شود. یک سنسور فشار به او کمک می کند تا قدرتش آزاد شود. در این نوع پرش،  رونالدو از بازوانش استفاده نمی کند و تنها با پتانسیل پاهایش به بالا می پرد و در این پرش، 44 سانتی متر بالا می رود ولی قدرت به کار رفته در این نوع پرش، تنها 1.5 برابر وزن بدنش است.

2- این نوع پرش، پرش متفاوتی است؛ مانند همان چیزی که در بازی 4شنبه شب رئال مقابل یونایتد شاهدش بودیم. نتایج این پرش کاملا متفاوت با پرش نوع اول است؛ چرا که کریس در این پرش از بازوانش نیز کمک می گیرد. قدرت بدنی او، به او این اجازه را می دهد تا 78 سانتی متر به هوا بپرد و طبق برآورد های انجام شده، در ارتفاع 2.63 سانتی متری به توپ ضربه بزند. ارتفاعی که نیمی از بازیکنان ان.بی.ای (لیگ بسکتبال آمریکا) هم در هنگام پرتاب هایشان به آن نمی رسند. قدرت رونالدو در این حالت، 6 برابر وزن بدنش است؛ قدرتی معادل قدرت یک فضانورد در هنگام به پائین پریدن از یک فضاپیما به آن نیاز دارد. ولی رونالدو در هوا چه می کند که می تواند تا این حد بالا بپرد؟ او زانوهایش و پاهایش را عقب تر از باسنش قرار می دهد و این باعث می شود تا نقطه ثقل بدنش به صورت موقت بالاتر قرار بگیرد. همین به او کمک می کند تا در هوا شناور شده و بتواند در ارتفاع بالایی به توپ ضربه بزند.




تاريخ : شنبه 28 بهمن 1391 ا 13:7 نويسنده : Hamidreza ا

سايت گل- مهدي رحمتي امروز هم دروازه‌اش را بسته نگه داشت و به ركورد خيره‌كننده 8 كلين‌شيت در 9 بازي اخير رسيد. اما در كنار موقعيت‌هايي كه او مثل هميشه از حريف گرفت بهترين سيو او در صحنه‌اي بود كه حائل هوادار استقلال شد و از او در مقابل ماموران انتظامي محافظت كرد.
شهر شيراز كم‌كم به ركورددار ظهور جيمي‌جامپ‌هاي ايراني تبديل شده است. امروز يكي از اين جيمي‌جامپ‌ها را رحمتي مهار كرد و ديگري هم بعد از بازي با پادرمياني امير قلعه‌نويي از بازداشت رها شد.

http://u.goal.com/255700/255719hp2.jpg

http://u.goal.com/255700/255725hp2.jpg

http://u.goal.com/255700/255722hp2.jpg

http://u.goal.com/255700/255723hp2.jpg

http://u.goal.com/255700/255724hp2.jpg


http://u.goal.com/255700/255718hp2.jpg




تاريخ : شنبه 28 بهمن 1391 ا 12:53 نويسنده : Hamidreza ا

سایت گل- پیتر برلین خبرنگار سرشناس نشریه Sports Illustratedدر آستانه آغاز هفته جدیدی از رقابت های لیگ برتر جزیره ،به مروری کلی بر اوضاع تیم های شاغل در لیگ انگلیس پرداخته که در اینجا می توانید با مطالعه این مطلب به ترجمه صدف اسلامی به مرور آن بپردازید:

 

1-آبی های رنگ پریده: سیتی در این فصل تنها سایه ای از تیم قهرمان پارسال است. این مسئله ای بود که ما تحلیل گرها در مورد آن بحث می کردیم .حال جدول این فصل داستان متفاوتی دارد.

سیتی کماکان در رده ی دوم و در تعقیب یونایتد است.با وجود شکست 3 بر 1 روز سه شنبه در مقابل ساوتهمپتون، جایگاه سیتی در جدول تغییر نکرد واین تیم با اختلاف 4 امتیاز بالاتر از چلسی قرار دارد.با نگاهی به آمار و ارقام و با نگاهی به گذشته در می یابیم که سیتی باید شانس بیاورد تا این فصل را با رده ی دومی به اتمام برسند.در بازی روز شنبه سرخیو آگِوئرو و یایا تورِه بازی خوبی از خودشان ارائه دادند و دوباره اثبات کردند که بازیکنان بزرگی هستند و اِدین ژکو نشون داد که در لیگ برتر یک گلزن تمام عیار است.

دفاع متزلزل، ضعفی که از اول فصل در تیم سیتی مشهود بود سرانجام برای این تیم مشکل ساز شد. دفاع سیتی در بازی مقابل ساوتهمپتون بسیار ضعیف عمل کرد.حمله ی تیم سیتی در هر بازی برای رسیدن به گل خود را به آب و آتش می زنند اما در بازی روز شنبه واقعا چیزی برای گفتن نداشتند.سیتی فصل قبل نشان داد که می تواند خود را از بحرانِ نتایج ضعیف نجات دهد.

اما اگر منچستر یونایتد در بازی دشوارش مقابل اورتون پیروز شود اختلافش با سیتی در فاصله ی 12 بازی به انتهای فصل به 12 امتیاز می رسد. سیتی برای قرار گرفتن مجدد در کورس قهرمانی با یونایتد راه دشواری را پیش رودارد.

2- قدیس های درخشان:  پوچتینو روز شنبه اولین پیروزیی خود را با ساوتهمپتون مقابل قهرمان لیگ به دست آورد. مهاجمین این تیم باز خوش درخشیدند و در نیمه ی اول دروازه ی سیتی را به توپ بسته بودند.

ساوتهمپتون نه تنها خوب بازی کرد بلکه بازیکنان این تیم  از ابتدای بازی مصمم بودند که از سد سیتی بگذرند. آنها به خوبی توپ را به محوطه ی جریمه ی سیتی می رساندند و اشتباه بازیکنان سیتی هم در پیروزی ساوت همتون موثر بود.گل اول در اثر ریباند و بازگشت توپ و گل دوم بعد از پرتاپ توپ توسط جو هارت رقم خرد و گل به خودی گَرث بَری گل سوم ساوتهمپتون بود. در واقع زمانی که تیمی به اندازه ی تیم ساوتهمپتون روی دروازه تیم دیگریورش ببرد. این حمله های مکرر باعث وقوع اشتباه و لغزش در تیم مقابل میشود.

پیزوزی مقابل سیتی بعد از 2 تساوی در مقابل آرسنال و چلسی رقم خرد.ساوتهمپتون نشان داد که می تواند خطری جدی برای تیم های بزرگ باشد و این چنین فوتبال را هوشمندانه و ماهرانه بازی کند. این روشِ تیمی است که هدفی فرا تر از ماندن در لیگ برتر را دارد. این در حالی است که در ابتدای فصل ساوتهمپتون تیمی بود که همگان فکر می کردند در انتهای فصل به لیگ دسته یک سقوط خواهد کرد.

 3- گرث بیل تاتنهام را پیش می برد :در زندگی هر بازیکن حرفه ای فوتبال لحضاتی است که زندگی آن ها می تواند به کل تغییر کند. لحضاتی که تمام اندوخته های چند ساله ی بازیکنی یکدفعه همگی جور می شوند و شانس او یک مرتبه برمی گردد. گرث بیل که تا به حال پله های موفقیت را به سرعت بالا رفته است، به نظر می رسد که در چند هفته ی گذشته بر سرعتش افزوده باشد.

در بازی روز شنبه ی تاتنهام و نیوکاسل که 1-2 به نفع تاتنهام تمام شد، گرث بیل زننده ی هر دو گل بود. زمان بندی او برای چنین درخششی عالی بوده است چراکه این باشگاه تنها دو گلزن دارد. یکی دفو که مصدوم است و دیگری امانوئل آدبایور که ظاهراً به دلیل بازی های جام ملت های افریقا از تیم دور بوده و به علت تاخیر در بازگشت آماده ی بازی در مسابقه هفته گذشته نبوده است. شاید نبود این دو گلزن، محرک و فرصت خوبی برای بیل بوده تا خودنمایی کند. به هرحال موفقیت او در این رقابتها سبب شد تا درباره ی او از صفت «فوق العاده» استفاده کنند. این عنوان بارها از طرف رسانه هایی که لیگ برتر را پوشش داده اند به زبان آورده شده است.

 

4- آرسنال خوش شانس :در روزهایی که آرسنال با دفاع سفت و سخت خود جام ها را فتح می کرد (تقریباً تمامی 10 جامی که در بین سال های 1931 تا 1991 بدست آوردند) هواداران این تیم با شادمانی می خواندند: "یک هیچ به نفع آرسنال". هواداران تیم حریف هم پاسخ می دادند: "آرسنال خوش شانس".آرسنال شنبه گذشته با نتیجه یک بر صفر و در یک بازی عجیب تیم ساندرلند را در خانه ی حریف مغلوب کرد و به رده ی پنجم جدول صعود کرد. در نیمه ی نخست شاهد بازی شگفت انگیز توپچی ها در خط میانی بودیم که البته این نوع بازی با مربی گری آرسن ونگر دیگر به یکی از ویژگی های بارز این تیم به حساب می آید.

جک ویشلر بازیکن جوان این تیم بعد از 18 ماه دوری از میادین همان طور که قول داده بود در این رقابت بازی خیره کننده ای را از خود به نمایش گذاشت و البته با حظور میکل آرتتا پس از  1 ماه مصدومیت آرسنال جان دوباره ای به خود گرفت و بالاخره در دقیقه ی 36 بازی این تیم با گل سانتی کاسورلا بر تیم حریف غالب شد.ساندرلند نیمه ی دوم را با بازی بهتری شروع کرد. در ابتدای نیمه ی دوم ویشلر به سبب مصدومیت تعویض شد و به دنبال آن کارل جنکینسون بازیکن بک راست آرسنال از بازی اخراج شد. البته آرسنال با پاس زیبای تئو والکات هنوز شانس گل دوم را داشت که البته به گل محقق نشد. توپچی ها اساساً 30 ثانیه ی آخر را در محوطه ی جریمه ی خود درحال دفاع بودند.

تلفیقی از هدر دادن فرصت های مسلم گلزنی توسط استیون فلچر و البته درخشش شچسنی تاثیر زیادی در برد هفته گذشته ی آرسنال داشت. در نهایت بازی با ضربه ی سر میگنولت که روی ضربه ی کرنر جلو کشیده بود به پایان رسید و آرسنال خوش شانس برنده ی این رقابت شد.

 

5- در واقع اهمیتی هم ندارد : فضای تویتر در نتیجه کشف ستون نویس سرشناس انگلیسی، سایمون کوپر در مورد فوتبال که گفته "واقعا اهمیتی ندارد."، پر از پست شده است. کوپر می گوید که این حقیقت شگفت در میانسالی بر او آشکار شده! سوال اینجاست که: چرا انقدر طول کشیده تا کوپر به این نتیجه برسد؟این یک بازیست، به علاوه، بازی ایست که توسط مردانی که شورت به پا دارند، گویی که انگار عمدا اینطور لباس پوشیده اند تا شبیه پسر بچه ها به نظر بیایند، انجام میشود.

اگرچه منظور احتمالا این نیست که آیا فوتبال مهم است یا نه، بلکه اینکه آیا در مقیاس بزرگ اهمیت دارد یا نه. واضح است که برای بسیاری مردم، به خصوص میلیارد ها طرفدار آن، اهمیت زیادی دارد. همینطور هم باید باشد، اگر این کار را انجام می دهد، به آن اهمیت دهید. این ادراک ناگهانی کوپر، تنها چند ماه پس از اینکه مشکلات مزمن زانو او را مجبور به کنار گذاشتن فوتبال کرد، حاصل شد. به عنوان کسی که حدوداً دو دهه در کنار کوپر در مستطیل سبز حضور داشته و در حقیقت، زمانی که او در آخرین بازی اش در حالی که جر و بحث میکرد که آیا آن ضربه آزاد باید مستقیم می بود یا غیر مستقیم، داشت از زمین خارج می شد، در میدان بودم؛ همیشه این ایده به ذهنم خطور می کرد که، او همیشه فکر میکرد یک بازی ۵ به ۵ در یک زمین هندبال، در حومه پاریس یا در یک بازار میوه و تره بار در منتها الیه شرقی لندن که به یک زمین بازی تبدیل شده بود، بیشتر از آن چیزی اهمیت دارد که واقعا داشت!

می توان گفت که ورزش اهمیت دارد زیرا طبع آدمی را تزکیه میکند و جامعه را ، معمولا به شکلی نه چندان مطبوع، گسترش میدهد. شیوع جنجال های اخیر در مورد نژادپرستی و تبانی در فوتبال، موارد تاریکی از ان هستند.

جامعه پر از تعصب و فساد است، و ورزش هم همینطور. این مسأله البته که ناامید و ناراحت کننده است. فساد میتواند ورزش را نبود کند، اگرچه یونانیان باستان تقلب کردند و ما همچنان مسابقات المپیک را داریم. در ورزش میتوانیم مشکلات را آشکارا به خاطر آنچه که هستند ببینیم، و شاید، تنها شاید، با آنها شروع به مبارزه کنیم. ولی این حقیقت که ورزش، ناگزیر، انعکاسی از جامعه ی بزرگتر است، خود داستانی دیگر است.

جذبه ی ورزش با اینکه به تجارتی بزرگ بدل میشود این است که بی اهمیت است. ورزش گریزیست از مشکلات خسته کننه ی روزمره. این فقط فوتبال نیست که ناامیدمان می کند. اکثر افراد میانسال، ذات زندگی را خسته کننده در یافته اند. با این حال اکثر ما این را در یافته ایم که زندگی می تواند لذاتی به بار آورد که ان را ارزشمند سازد.

فوتبال دقیقا به همان شکلی بی اهمیت است که شکلات بی اهمیت است، یا گروه بیتلز یا ون گک! آنها سرطان را درمان نمیکنند! ما میتوانیم بدون آنها زندگی کنیم ولی بدون آنها زندگی رنگ می بازد.       




تاريخ : شنبه 28 بهمن 1391 ا 12:50 نويسنده : Hamidreza ا

سایت گل- بر اساس گزارش های منتشر شده توسط رسانه های آلمانی روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی باشگاه بوروسیا دورتموند با باشگاه بایرن مونیخ به توافقات نهایی دست یافته است و به زودی برای انجام تست پزشکی راهی مونیخ خواهد شد.

البته این خبر هنوز توسط دو باشگاه تایید نشده است. بنا به گزارش اشپورت وان و مرکور مونشنر لواندوفسکی که تا ژوئن 2014 با باشگاه دورتموند قرارداد داشت برای فصل آتی با باشگاه بایرن مونیخ به توافق نهایی دست یافته است بنا ادعای منابع آگاه دو طرف چهار هفته پیش به توافق دست یافته بودند و به دلیل در پیش بودن دیدار بایرن و دورتموند در جام حذفی از اعلام این خبر پیش از این دیدار مهم خودداری شد.

هزینه انتقال روبرت لواندوفسکی به بایرن چیزی بالغ بر 25 تا 30 میلیون یورو برآورد شد. دورتموندی ها از هم اکنون جستجوی خود برای یافتن جانشین مهاجم 24 ساله را آغاز کرده است و ممه دیوف از هانوفر و ادین ژکو از منچستر سیتی را برای این پست درنظر گرفته اند.

حضور لواندوفسکی در بایرن و احتمال جذب ژکو توسط دورتموند حضور ماریو گومز در منچستر سیتی را پر رنگ تر می کند ماریو ماندزوکیچ هم به دلیل عملکرد خوب در این فصل می تواند برای فصل آتی در بایرن باقی بماند.



تاريخ : شنبه 28 بهمن 1391 ا 12:48 نويسنده : Hamidreza ا

 

سايت گل- هفته بيست و ششم ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران برخلاف يكي دو هفته گذشته بسيار پرگل آغاز شد و در 5 بازي برگزارشده امروز 19 گل به دست آمد.

امروز در شيراز استقلال با برتري 5-0 مقابل فجرسپاسي پرگل‌ترين برد فصلش را به دست آورد و جايگاه خود را در صدر محكم‌تر كرد. در انزلي ملواني‌ها در آستانه شكستن طلسم شكست‌ناپذيري فولاد بودند اما اهوازي‌ها گل تساوي را در وقت تلف‌شده زدند و ركوردشان را به 18 بازي رساندند. در تهران سايپا با برتري 2-1 مقابل پيكان بعد از 10 بازي برد را مزمزه كرد و در اصفهان هم ذوب‌اهن سومين شكست متوالي خودش را تجربه كرد تا اوضاع كاظمي در اين تيم بحراني‌تر شود.

نتايج كامل بازي‌هاي امروز، برنامه 4 بازي باقيمانده هفته 26 و جدول رده‌بندي ليگ برتر پيش روي شماست. ضمنا با كليك بر روي لينك‌هاي آبي‌رنگ مي‌توانيد گزارش بازي‌هاي امروز را در سايت گل ملاحظه كنيد.

 

جمعه 27 بهمن‌ماه 1391

فجرسپاسي شيراز صفر- استقلال تهران 5

گل‌ها: جواد نكونام (40- پنالتي)، فرزاد حاتمي (49 و 71)، سياوش اكبرپور (65)، آرش برهاني (1+90)

فجرسپاسی 0- استقلال 5؛ بمب اتمی در حافظیه/ سرهنگ سرهنگ که می‌گفتن ایشون بود؟!

 

ملوان انزلي 2 فولاد خوزستان 2

گل‌ها: پژمان نوري (27)، جلال رافخايي (56) براي ملوان- لوسيانو پريرا (18) و سروش رفيعي 3+90) براي فولاد

ملوان 2 - فولاد 2؛ معجزه دقیقه 3+90/ فولاد نمی‌بازد حتی شما!

 

پيكان تهران 1 سايپا البرز 2

گل‌ها: وحيد حيدريه (66) براي پيكان– كاوه رضايي (74) و سعيد دقيقي (77) براي سايپا

پیکان 1- سایپا 2؛ بعد از 10 بازی/ فیروز در خانه هم باخت

 

نفت آبادان 2 آلومينيوم هرمزگان 2

گل‌ها: والري الكسانيان (60)، حسين بغلاني (85) براي نفت آبادان- ميثم مجيدي (15) و ميلاد ميداوودي (72) براي آلومينيوم

نفت آبادان 2 - آلومينيوم 2؛ فرار آباداني‌ها از چنگ پرويز

 

ذوب‌آهن اصفهان 1 مس كرمان 2

گل‌ها: سپهر حيدري (47) براي ذوب‌آهن- مصطفي شجاعي (16 و 84)

ذوب‌آهن 1 - مس 2؛ با هنرمندي پسر شجاع! / قاتل ذوب‌آهن، اصفهاني بود

 

يكشنبه 29 بهمن 1391

گهر دورود - تراكتورسازي تبريز؛ ساعت 15:00؛ ورزشگاه تختي دورود

راه‌آهن تهران - داماش گيلان؛ ساعت 16:00؛ ورزشگاه راه‌آهن اكباتان

پرسپوليس تهران - سپاهان اصفهان؛ ساعت 17:15؛ ورزشگاه آزادي تهران

 

سه‌شنبه اول اسفندماه 1391

صباي قم - نفت تهران؛ ساعت 15:30؛ ورزشگاه يادگار امام قم

 

ليگ برتر جام خليج فارس  
  تيم بازيها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتياز
1 استقلال 26 15 7 4 32 12 20 52
2 سپاهان 25 14 5 6 41 23 18 47
3 تراکتورسازي 25 12 10 3 39 21 18 46
4 فولاد 26 12 10 4 41 27 14 46
5 نفت تهران 25 10 10 5 32 21 11 40
6 مس 26 9 10 7 18 17 1 37
7 ملوان 26 9 9 8 28 28 0 36
8 پرسپوليس 25 8 11 6 29 22 7 35
9 صباي قم 25 8 11 6 27 21 6 35
10 سايپا 26 8 10 8 24 24 0 34
11 فجر سپاسي 26 8 9 9 28 25 3 33
12 راه آهن 25 9 6 10 22 24 2- 33
13 داماش گيلان 25 7 9 9 25 32 7- 30
14 آلومينيوم 26 5 11 10 18 26 8- 26
15 پيکان 26 6 5 15 20 51 31- 23
16 ذوب آهن 26 5 7 14 24 37 13- 22
17 گهر دورود 25 3 9 13 19 36 17- 18
18 نفت آبادان 26 1 13 12 25 45 20- 16




تاريخ : شنبه 28 بهمن 1391 ا 12:41 نويسنده : Hamidreza ا

سایت گل – در رقابت‌های این هفته لالیگا دیدارهای دشواری در انتظار صدرنشینان است. بارسلونا باید در خانه گرانادا به میدان برود، جایی که هم خودش در آن دیدارهای سختی را تجربه کرده و هم رئال مادرید. رئال هم میزبان رایو وایکانو است که در این فصل فوق‌العاده عمل کرده و با 9 امتیاز کمتر از خود رئال حتی بخت بسیاری برای رسیدن به لیگ قهرمانان دارد و می‌تواند همین هفته در صورت رقم خوردن نتایج مساعد به رده چهارم هم برسد!

اتلتیکو مادرید هم پس از نمایش بسیار بد در لیگ اروپا باید میهمان وایادولید باشد، تیمی در میانه‌های جدول که البته تیم‌های بزرگ را به سختی انداخته.

برنامه هفته بیست و چهارم لالیگا به این ترتیب است:

جمعه، 27 بهمن

سویا – دپورتیوو 24:00 (00:00 بامداد شنبه)

شنبه، 28 بهمن

ختافه – سلتاویگو 18:30

مالاگا – بیلبائو 20:30

گرانادا – بارسلونا 22:30

اوساسونا – ساراگوسا 00:30 بامداد

یکشنبه، 29 بهمن

رئال سوسیه‌داد – لوانته 14:30

والنسیا – رئال مایورکا 19:30

وایادولید – اتلتیکو مادرید 21:30

اسپانیول – بتیس 23:30

رئال مادرید – رایو وایکانو 23:30




تاريخ : جمعه 27 بهمن 1391 ا 13:23 نويسنده : Hamidreza ا


سايت گل-

ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- هفته بيست‌وششم

فجرسپاسي شيراز – استقلال تهران

جمعه 27 بهمن‌ماه 1391- ساعت 14:30

ورزشگاه حافظيه شيراز

داوران: سعید مظفری‌زاده- تورج عیوض‌محمدی- امید سعیدی‌فر

نتيجه ديدار رفت: استقلال صفر- فجرسپاسي صفر

 

صدرنشين آبي‌پوش ليگ برتر در مصاف شماره 26 خود بايد در شيراز روبه‌روي فجرسپاسي بايستد. اين مصافي است كه خيلي‌ها به توقف استقلال در آن چشم دوخته‌اند. از جمله سپاهان اصفهان و تراكتورسازي كه توقف صدرنشين مي‌تواند به معناي صدرنشيني آن‌ها باشد.

حافظيه؛ ميزبان نفرين شده

نتايج خارج از خانه استقلالي‌ها در اين فصل نتايج درخشاني است كه آن‌ها را به يكي از بهترين تيم‌هاي خارج از خانه تبديل كرده است. آبي‌ها در 13 ميهماني خود طي ليگ امسال 6 برد، 4 تساوي و 3 باخت ثبت كرده‌اند و با 22 امتياز خارج از خانه، هم‌امتياز با سپاهان و نفت تهران در صدر جدول بازي‌هاي غيرخانگي قرار دارند.

از آن سو، فجر هم جزو موفق‌ترين ميزبان‌هاي ليگ برتر است. شيرازي‌ها از 12 بازي خانگي خود 23 امتياز گرفته و در رتبه پنجم بازي‌هاي خانگي نشسته‌اند. فجرسپاسي فقط يك بار در شيراز شكست خورده كه آن هم به باخت 2-0 مقابل پرسپوليس برمي‌گردد. فجري‌ها كه در ورزشگاه دستغيب از تمام تيم‌هاي ليگ ميزباني مي‌كنند فقط بازي با پرسپوليس را در حافظيه انجام دادند و همان بازي هم به تنها شكست خانگي آن‌ها منجر شد! زردپوش‌هاي شيراز فردا براي دومين بار به حافظيه مي‌روند و باخت مقابل استقلال مي‌تواند ركورد 100درصد شكست در اين ورزشگاه را براي آن‌ها رقم بزند.

چهره ويژه؛ مهدي رحمتي از فجر تا عرش

بدون شك مهدي رحمتي را مي‌توان چهره ويژه اين بازي دانست. دروازه‌باني كه كار خودش را در سطح اول فوتبال ايران از همين تيم فجر آغاز كرد و حالا با كلين‌شيت‌هاي متوالي‌اش با لباس استقلال به دليل اصلي صدرنشيني اين تيم بدل شده است. ورزشگاه حافظيه خاطرات زيادي از درخشش رحمتي با لباس فجرسپاسي دارد. البته خاطرات اين مكان از دوران استقلالي شدن رحمتي هم كم نيست. به خصوص كه آخرين حضور سيدمهدي در اين ورزشگاه به فينال جام حذفي سال گذشته و مهار پنالتي‌هايي برمي‌گردد كه استقلال را به كسب جام نزديك كرد.

رحمتي كه از تيم ملي خداحافظي كرده و فعلا از تركيب اين تيم دور است، با آمار خيره‌كننده‌اش در ليگ دوازدهم از دلايل اصلي صدرنشيني آبي‌پوش‌هاست. او در 8 بازي نيم‌فصل دوم فقط يك گل دريافت كرده و در 394 دقيقه اخير هم گلي دريافت نكرده تا رقيبي جدي براي ركورد نيلسون و شهاب گردان محسوب شود.

اميد فجر جوان؛ محمدمهدي نظري

اگرچه فجري‌ها رضا حقيقي و عباس محمدرضايي را از دست داده‌اند اما هنوز بازيكناني كه بتوانند جريان بازي را به نفع فجر تغيير دهند در اين تيم حضور دارند. محمدمهدي نظري يكي از همين بازمانده‌ها است. نظري از وقتي ستاره‌هاي فجر جدا شده‌اند به اميد اول ياوري تبديل شده است. نظري سرعت قابل قبولي دارد و به خوبي از توپ‌هايي كه پشت مدافعان ارسال مي‌شود بهره مي‌گيرد. مدافعان استقلال خصوصا مردان مياني بايد سايه به سايه نظري حركت كنند تا اين بازيكن تير خلاص را بر پيكر استقلال شليك نكند.

يك خاطره؛ شكست 1-4 امير در حافظيه

آخرين باري كه امير قلعه‌نويي به عنوان سرمربي استقلال به حافظيه رفته با شكستي سنگين براي او همراه شده است. در ليگ هشتم امير قلعه‌نويي با استقلال در كورس قهرماني قرار داشت و بايد در شيراز برنده از ميدان خارج مي‌شد چون ذوب‌آهن جدي‌ترين تهديد در قهرماني استقلال به حساب مي‌آمد. اما آبي‌ها آن بازي را باختند آن هم با نتيجه 4-يك. شكستي تحقير آميز كه آن روزها شاگردان غلامحسين پيرواني به آبي‌ها تحميل كردند.

تركيب‌هاي احتمالي

فجرسپاسي شيراز: وحيد شيخ‌ويسي- سعيد قزل‌گچلي- خالد شفيعي- عليرضا جليلي- حميدجوكار- حسين كاظمي- مجتبي ترشيز- جابر انصاري- فرشيد اسماعيلي- محمدمهدي نظري- محمدرضا حسيني

استقلال تهران: سيدمهدي رحمتي- پژمان منتظري- اميرحسين صادقي- حنيف عمران‌زاده- هاشم بيك‌زاده (حسن اشجاري)- جوادنكونام- جي لويد ساموئل- خسرو حيدري- مجتبي جباري- سياوش اكبرپور- فرزاد حاتمي




تاريخ : پنج شنبه 26 بهمن 1391 ا 22:7 نويسنده : Hamidreza ا


کریستیانو رونالدو بعد از نمایش خوبش در بازی مقابل منچستر بونایتد ، وعده داد که تیمش با برد در اولدترافورد به مرحله بعد این مسابقات صعود می کند .
به گزارش گل او که با کانال پلاس حرف می زد گفت : همانطور که انتطار داشتیم بازی سختی بود.ماابتکار عمل را در طول بازی  داشتیم اما حالا هر چیزی محتمل است . 
کریس درباره شادی نکردنش بعد از گل هم گفت : البته من همیشه می خواهم پیروز شوم ولی این کار به احترام به باشگاه منچستر  و افرادی که آنجا هستند ، بود. باشگاهی که چیزهای زیادی به ن داده است. من سالها در آن باشگاه بوده ام و خاطرات زیادی از آنجا دارم  .
او اضافه کرد: خوشحالی نکردم با این حال  برای پیروز در اولدترافورد تلاش خواهیم کرد. هیچ کس صعود نکرده است . نمی خواهیم که برنامه ای که داریم را عوض کنیم و می خواهیم که در اولدترافورد برنده باشیم




تاريخ : پنج شنبه 26 بهمن 1391 ا 17:36 نويسنده : Hamidreza ا

 

  • Diego López Rodríguez

     

    Diego López Rodríguez

    روی گل ولبک کاری نمی‌توانست انجام دهد اما در ادامه همان نیمه اول روی سانتر عالی ون‌پرسی به پیش آمد تا نگذارد ولبک گل دوم را بزند. دروازه‌بان‌های دو تیم خوب بودند و او نمایشی قاطع داشت و اثرات منفی نبود ایکر کاسیاس را به حداقل رساند.

  • Raphaël Varane
     

    Raphaël Varane

    ضربه سر ضعیف رو به عقب او را که کنار بگذاریم، او با اعتماد به نفس خود توانست بی‌تجربه بودن نسبی‌اش – آن هم در سن 19 سالگی – را جبران کند. او با خونسردی توپ را از دفاع پخش می‌کرد. البته او بی‌نهایت خوش‌اقبال بود که خطایش روی اورا را نگرفتند و او جریمه سنگینی نشد.

  • سرخیو راموس
     

    سرخیو راموس

    نتوانست روی حرکت انفجاری ولبک در صحنه گل کاری انجام دهد. جابجایی‌های مهاجمان یونایتد آنها را در ضدحملات قوی می‌کرد راموس معمولا می‌توانست بازیکنان حریف را در وضعیتی قرار دهد که فرصت خوبی برای شوت‌زنی نداشته باشند.

  • فابیو کوئنترائو
     

    فابیو کوئنترائو

    دو بار دخئا با حرکات دیدنی‌اش مانع گل‌زنی او شد. او بسیا به پیش می‌تاخت و کاری کرده بود که رونی بیشتر به عقب برگردد تا به حمله بپردازد.

  • آلوارو آربلوا
     

    آلوارو آربلوا

    در حملات نقش چندانی نداشت ولی در دفاع کارهای زیادی داشت که باید انجام دهد. کاگاوا، ون‌پرسی و ولبک گاهی با کمک هم از او می‌گذشتند. یونایتد که عقب و عقب‌تر رفت او بیشتر در جریان بازی قرار گرفت اما چیزی بیش از نقش مکمل سمت راست نبود.

  • سامی خدیرا
     

    سامی خدیرا

    حضور فیزیکی مفیدی در خط میانی داشت و توپ را برای رئال می‌گرفت. او می‌توانست از خط میانی هم حملات را راه‌اندازی کند. یک بار شوت او را از فاصله 20 متری دخئا گرفت.

  • مسعود اوزیل
     

    مسعود اوزیل

    به خوبی بین خطوط جابجا می‌شد و مسیر اصلی حملات رئال از خط میانی تا خط حمله از او می‌گذشت. چابکی و توانایی ایجاد زاویه او دیدنی بود و او چند موقعیت خوب ساخت که رئال از آنها بهره نبرد.

  • ژابی آلونسو
     

    ژابی آلونسو

    یونایتد عقب نشسته بود و او پاس دادن پشت مدافعان را کاری دشوار می‌یافت و به همین دلیل محدود شده بود به دادن توپ به کناره‌ها. روی یک ضربه ایستگاهی با پاسی فوق‌العاده از راه دور اوزیل را صاحب توپ کرد و نشان داد چه سرعت ذهنی دارد.

  • Ángel Di María
     

    Ángel Di María

    عجیب بود که تعویض شد. او فرصت‌های شوت‌زنی خوبی داشت اما دخئا همه آنها را مهار کرد. او همچنین سانتر گل مساوی را ارسال کرد.

  • کریستیانو رونالدو
     

    کریستیانو رونالدو

    نتیجه را با ضربه سری شگفت‌انگیز مساوی کرد. پرش او استثنایی بود و زانوانش را هم‌سطح با سر اورا کرد! می‌توانست گل دیگری روی صحنه‌ای مشابه بزند اما این بار فشار ایونز مانع آن شد که ضربه سر خوبی بزند. او بیشتر از همه از نظر فیزیکی به تیم کمک می‌کرد و دیگران را به جریان بازی می‌کشید.

  • کریم بن‌زما
     

    کریم بن‌زما

    در میدان تا حد زیادی بی‌اثر بود. کمک چندانی به بازی ترکیبی تیمش نکرد و بیشتر ترجیح می‌داد در محوطه جریمه به دنبال فرصت گل‌زنی باشد هرچند که توپ به او نرسید.

تعویض ها

  • په‌په

    په‌په

    در اواخر بازی جانشین آلونسو در خط میانی شد.

  • لوکا مودریچ
     

    لوکا مودریچ

    در 15 دقیقه پایانی به میدان آمد و کم مانده بود سانتر زمینی او با ضربه رونالدو گل شود.

  • Gonzalo Higuaín
     

    Gonzalo Higuaín

    جانشین بنزما شد اما چندان موثرتر بازی نکرد و تنها زمانی که به عقب می‌آمد صاحب توپ می‌شد.

 
  • David de Gea
     

    David de Gea برترین بازیکن میدان

    در نیمه اول با واکنشی زیرکانه مانع گل‌زنی کوئنترائو شد و در نیمه دوم هم با واکنشی درخشان ولی نامتعارف ضربه همین مدافع چپ را از روی خط دفع کرد. در بازگشت به شهرش نمایشی عالی داشت.

  • Rafael
     

    Rafael

    سر الکس فرگوسن پیش از این مسابقه از بیباکی او صحبت کرده بود اما او در اوایل بازی بیشتر آشفته بود و بیهوده می‌دوید. در تکل‌ها بیش از حد خشن بود و اغلب او را جا می‌گذاشتند. عجیب نبود که در همان نیمه اول اخطار گرفت. اما با پیشرفت بازی او بیشتر جا افتاد.

  • پاتریس اورا
     

    پاتریس اورا

    روی صحنه گل نباید او را با رونالدو تنها می‌گذاشتند و او نمی‌توانست مانع گل شود. در سمت چپ بسیار به پیش تاخت اما در حملات تاثیر چندانی نداشت، هرچند که روی یک صحنه بسیار بداقبال بود که واران با خطا روی او اخراج نشد و داور حتی خطا هم نگرفت.

  • فیل جونز
     

    فیل جونز

    دارد هر روز بیشتر خود را به عنوان یک متخصص دفاعی توانمند ثابت می‌کند. او در خط میانی کنار کریک عالی بود و ضدحملات رئال را خنثی می‌کرد. به نظر می‌رسد دارد به‌تدریج بیشتر اعتماد مربی را جلب می‌کند و دلیلش هم کاملا مشخص است. تنها نکته منفی او خطایی روی دی‌ماریا در محوطه جریمه بود که داور آن را نگرفت.

  • Rio Ferdinand
     

    Rio Ferdinand

    روی یکی از موقعیت های رونالدو با تکلی عالی مانع گل‌زنی او شد. در اغلب دقایق بازی جلوتر از رونالدو بود و نگذاشت توپی به بنزما برسد.

  • Jonny Evans
     

    Jonny Evans

    به نظر می‌رسید رونالدو برخاسته تا گل دومش را بزند که او مانعش شد. او همچنین منسجم بود هرچند که گاهی که سر اورا شلوغ می‌شد او به کمکش نمی‌رفت.

  • Michael Carrick
     

    Michael Carrick

    فرصت آن را نیافت که از نظر هجومی روی بازی تیمش اثرگذار باشد و اغلب دقایق بازی‌اش را در زمین تیمش گذراند. اما در استفاده از توپ هشیار عمل کرد و به خوبی فردیناند و اورا را پوشش داد.

  • وین رونی
     

    وین رونی بدترین بازیکن میدان

    عملا محدود شده بود به دادن پاس‌های بلند و امیدوارانه به ون‌پرسی. او در اغلب دقایق بازی به دفاع خوبی پرداخت اما مشخص بود که ناراحت است که نمی‌تواند از توانایی‌های تهاجمی‌اش بیشتر استفاده کند.

  • دنی ولبک
     

    دنی ولبک

    عملا نقش بازیکن آزاد پشت سر ون‌پرسی را داشت و قدرت بدنی‌اش برای تیم موثر بود. از راموس به خوبی جدا شد و گل اول را زد و چیزی نمانده بود که روی سانتر ون‌پرسی گل دوم را هم بزند.

  • روبین ون‌پرسی
     

    روبین ون‌پرسی

    نمایشی فداکارانه داشت اما ناراحت خواهد بود که گل برتری یونایتد را نزد. او در این فصل لیگ قهرمانان شاید دیگر چنین فرصت‌های خوبی پیدا نکند. ضربه او در موقعیت تک به تک را آلونسو از روی خط برگرداند. او در سایر دقایق بازی توپ را خوب نگاه داشت و هم‌تیمی‌هایش را با پاس‌هایش به جریان بازی می‌آورد.

  • Shinji Kagawa
     

    Shinji Kagawa

    او بیشتر از همه خط دفاعی مادرید راآشفته می‌کرد و با فرارهای متعدد و خوبش می‌خواست از پاس‌های ون‌پرسی بهره ببرد. اما گاهی در زدن ضربه تعلل می‌کرد و معمولا مدافعان حریف دور او را شلوغ می‌کردند.

تعویض ها

  • Antonio Valencia
     

    Antonio Valencia

    در سمت راست مسیر جدیدی برای حملات ایجاد کرد ولی نتوانست موقعیت خوبی بسازد.

  • Anderson

    Anderson

    حضوری دیرهنگام به جای رونی در خط میانی داشت.

  • Ryan Giggs
     

    Ryan Giggs

    عقب‌تر از کاگاوا بازی کرد و چندان هم به کناره‌ها نرفت تا خط میانی یونایتد را محکم‌تر سازد. اما در موقعیت خوبی که در آخرین دقایق بازی به دست آورد بسیار دیر تصمیم گرفت و در نتیجه فرصت را از دست داد.

 



تاريخ : پنج شنبه 26 بهمن 1391 ا 8:30 نويسنده : Hamidreza ا

سایت گل - نمایش بزرگان فوتبال اروپا با تساوی پایان یافت اما بحث ها کماکان روی عملکرد داور این بازی حساس ادامه دارد.

 به گزارش گل ، کارشناس داوری روزنامه آس معتقد است تک گل منچستر در این بازی نباید به ثمر می رسید چرا که توپ قبل، به کرنر نرفته بود. در حقیقت توپ قبل از رفتن به بیرون به پای شینجی کاگاوا برخورد کرده بود. صحنه‌ی جنجالی بعدی برخورد دی ماریا و جونز در محوطه جریمه یونایتد بود که کارشناس داوری معتقد است که در این صحنه یک پنالتی برای مادرید باید گرفته می شد که داور آلمانی آن را نادیده گرفت.

در نیمه‌ی دوم نیز واران روی یک صحنه‌ی ابهام‌ برانگیز گل‌زن یونایتد، دنی ولبک را نقش‌ بر زمین کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در لحظه‌ی کرنر پایان بازی نیز داور اجازه‌ی زدن را نداد و سوت پایان را دمید تا شایطین سرخ بسیار به این صحنه معترض باشند.




تاريخ : پنج شنبه 26 بهمن 1391 ا 8:27 نويسنده : Hamidreza ا


Fabio Coentrao y Rafael durante el Real Madrid - Manchester United

سایت گل – دیدار فوق‌العاده رئال مادرید و منچستریونایتد با تساوی به پایان رسید. دو تیم 42 موقعیت گل روی هم داشتند که البته سهم رئال بسیار بیشتر بود، اما درخشش داوید دخئا در سانتیاگو برنابئو تساوی ارزشمندی را برای مردان سر الکس فرگوسن به همراه داشت.

کریستیانو رونالدو در اولین بازی مقابل تیم سابقش، منچستریونایتد گل زد اما رئال مادرید نتوانست در خانه به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک دست یابد.

بازی دو تیم بسیار جذاب و تماشایی بود و حتی فراتر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت. هیچ کدام از دو تیم حاضر نبودند به این زودی حذف شوند و همین باعث شده بود هر دو نمایشی عالی داشته باشند.

سر الکس فرگوسن ترکیبی با حضور چندین بازیکن تهاجمی مانند روبین ون‌پرسی، دنی ولبک، وین رونی و شینجی کاگاوا به میدان فرستاده بود اما نمانیا ویدیچ که هنوز کاملا بهبود نیافته غایب بود. در ترکیب رئال مادرید هم رافائل واران حضور داشت و خبری از مایکل اسین نبود.

رئال بازی را برتر از حریف آغاز کرد و در همان دقیقه 5 چیزی نمانده بود فابیو کوئنترائو گل بزند اما ضربه پای راست او که روی اشتباه رافائل و ریو فردیناند توپ را گرفته بود با نوک انگشتان داوید دخئا برخورد کرد و سپس به تیر خورد.

اما گل اول را یونایتد در دقیقه 20 در اولین فرصت خود به ثمر رساند. وین رونی روی کرنری که داور به اشتباه اعلام کرده بود توپ را روی دروازه ارسال کرد و ولبک از راموس خود را جدا کرد و با ضربه سری دقیق دروازه دیه‌گو لوپس را گشود و 4000 طرفدار یونایتد حاضر در ورزشگاه را به آسمان فرستاد.

رئال دست به حملات گسترده زد و به ویژه از سمت رافائل که در نیمه اول بسیار پراشتباه بود حملاتش را ترتیب می‌داد. این تیم در دقیقه 30 گل تساوی را به ثمر رساند. آنخل دی‌ماریا سانتری زیبا از سمت چپ انجام داد و رونالدو با پرشی فوق‌العاده و با ضربه سری محکم توپ را به گوشه دروازه رساند. این گل یادآور گل او در فینال جام حذفی دو سال پیش مقابل بارسلونا بود.

هر دو تیم به دنبال گل دوم بودند و موقعیت‌های بسیاری را روی دروازه هم ایجاد کردند که سهم رئال از این بین بیشتر بود که دخئا با واکنش‌های عالی خود مانع گل‌زنی آنها می‌شد. در یک صحنه در اواخر نیمه اول، دی‌ماریا با حرکتی عالی چند بازیکن یونایتد را جا گذاشت اما فیل جونز او را هل داد و به زمین زد. فلیکس بریش، داور مسابقه این صحنه را پنالتی تشخیص نداد.

در نیمه دوم هم اتفاقی روی داد که باعث اعتراض شدید منچستری‌ها شد. رافائل واران در حالی که پاتریس اورا داشت تک به تک می‌شد او را به زمین زد اما در حالی که همه منتظر بودند رنگ کارتی را ببینند که داور می‌خواهد نشان دهد، بریش خطا هم نگرفت!

حملات مادرید ادامه داشت و روی یک صحنه سانتر عالی سامی خدیرا از سمت راست را فابیو کوئنترائو در حالی زد که تعادل کامل هم نداشت. در هر حال توپ در مسیر ورود به دروازه بود که دخئا – که او هم در وضعیت نامتعادلی بود – روی هوا با واکنشی تماشایی با پا توپ را دفع کرد.

روبین ون‌پرسی دو موقعیت عالی را در آن سوی میدان از دست داد. اول ضربه محکم او با برخورد به دستان لوپس به تیر دروازه خورد، و چند ثانیه بعد او با لوپس تک به تک شد اما ضربه‌اش قدرت لازم را نداشت و ژابی آلونسو آن را از روی خط دروازه بیرون آورد.

بازی با دو صحنه خطرناک برای دو تیم به پایان رسید. ابتدا ضربه ایستگاهی رونالدو در حالی که دخئا کاملا تسلیم شده بود روی تور دروازه فرود آمد، و ون‌پرسی هم در موقعیتی نسبتا خوب از زاویه بسته ضربه‌ای عالی زد که لوپس آن را به کرنر فرستاد.


 



تاريخ : پنج شنبه 26 بهمن 1391 ا 8:24 نويسنده : Hamidreza ا


Shakhtar Donetsk v Borussia Dortmund: Luiz Adriano & Mats Hummels

سایت گل – بروسیا دورتموند گام خوبی به سمت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان برداشت. آنها در خانه شاختار دونتسک سخت‌کوش در ورزشگاه دونباس آره‌نا به تساوی دو بر دو رسیدند.

دورتموند بازی را بهتر آغاز کرد و یاکوب بلاشچیکوفسکی چند بار روی دروازه حریف خطرساز شد که یکی از آنها روی ضربه‌ای برگردان بود.

شاختار دل به ضدحملات بسته بود و در دقیقه 31 هم به گل رسید. فلیپه سانتانا خطای بدی روی لوییز آدریانو در فاصله 20 متری دروازه انجام داد و داریو سرنا ضربه ایستگاهی حاصل را به گوشه بالای دروازه حریف زد.


دورتموند شدت حملات را بیشتر کرد و در دقیقه 41 بازی را به تساوی کشاند. سانتر ماریو گوتزه از سمت راست با کنترل روبرت لواندوفسکی همراه شد که دو مدافع حریف را از جریان بازی خارج کرد و توپ را به گوشه دروازه رساند.

لحظاتی بعد رومن وایدنفلر به اشتباه توپ را تقدیم به لوییز آدریانو کرد. او آن را به الکس تکسیرا سپرد و در نهایت مارسل شلمتزر ضربه تکسیرا را از روی خط برگرداند.

داگلاس کاستا در دقیقه 68 گل دوم شاختار را زد. متس هوملس روی پاسی بلند دچار اشتباه شد و داگلاس کاستا توپ را با اشتباه هوملس گرفت و آن را با پای چپ وارد دروازه وایدنفلر کرد.

دو تیم پس از آن موقعیت‌هایی داشتند ولی دورتموند بود که در دقیقه 87 گل می‌زد. مارسل شلمتزر کرنری را روی دروازه ارسال کرد که هوملس با جبران اشتباه خود توانست با ضربه سری قدرتمند دروازه حریف را باز کند و دورتموند را در موقعیت خوبی برای صعود قرار دهد.


 



تاريخ : پنج شنبه 26 بهمن 1391 ا 8:13 نويسنده : Hamidreza ا

سایت گل-

- علی رغم حساسیت دیدار امشب و خشونت همیشگی هواداران انگلیسی، تقریبا هیچ مشکلی بین هواداران منچستریونایتد و رئال مادرید در شهر مادرید رخ نداده و جو دوستانه قبل از بازی دو تیم حکم فرماست. در این بین، هواداران شیاطین سرخ بیش از همه نگران درخشش کریس رونالدو در دیدار امشب هستند که می تواند کار را برای آنها دشوار کند.

- آلوارو آربلوا بعد از پشت سر گذاشتن یک جلسه محرومیت، می تواند در دیدار امشب رئال را همراهی کند. در مقابل ژابی آلونسو و سرخیو راموس در صورتی که در دیدار امشب کارت زرد بگیرند، دیدار برگشت را از دست خواهند داد.

- رونالدو پیش از آغاز دیدار امشب یک چک 100 هزار یورویی از سوی یوفا به صلیب سرخ جهانی اهدا خواهد کرد تا به بازماندگان قربانیان انفجار مین های کناره جاده ای در افغانستان اهدا شود.

 - تنها 4 هزار بلیت برای هواداران منچستریونایتد در دیدار امشب در نظر گرفته شده اما گفته می شود 8 هزار هواداران انگلیسی به مادرید سفر کرده اند.




تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391 ا 20:29 نويسنده : Hamidreza ا

سايت گل- کمک‌داور بازي پرسپوليس و گهر دورود در حالي که در حال رفتن به رختکن داوران بود، با پرتاب شيئي سخت از سوي هواداران منتسب به تيم گهر از ناحيه سر دچار خونريزي شد.

در حالي كه هواداران تيم گهر بعد از شكست 3-2 مقابل پرسپوليس اعتراض شديدي به داوري اين بازي داشتند، محمدرضا اميني کمک‌داور اين ديدار را هدف قرار دادند.

هواداران گهر پيش از اين هم طي بازي‌هاي تيم‌شان در كرج اتفاقات مشابهي را رقم زده بودند. به نظر مي‌رسد خوش‌اخلاقي و فرهنگ بالاي اين هواداران فقط مختص بازي‌هاي خانگي است و از ترس محروميت از بازي در دورود صورت مي‌گيرد.




تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391 ا 20:22 نويسنده : Hamidreza ا

 

سایت گل – محسن ترکی ، آدم خاصی است . داور جدی و محکم اهل مشهد که  در فوتبال با کارت دادن و بی رحمی اش مشهور شد.

ترکی که حالا از دوران حضورش در فوتبال ایران بیش از یک دهه  می گذرد ، در این سالها قضاوتهای بحث برانگیزی هم داشته . از جمله یکی دو دربی و البته بازی سال گذشته تراکتورسازی – استقلال که به نوعی تکلیف لیگ برتر را روشن کرد.

او امسال هم بازی های مهمی را قضاوت کرده است که طبعا بعضی از آنها با اعتراضات تندی هم مواجه شده است که مهمترین آنها به بازی اخیر استقلال – راه آهن در ورزشگاه آزادی برمی گردد . مسابقه ای علی دایی در آن انتقادات تندی به ترکی داشت و در یکی از شات های تلویزیونی از یک لفظ توهین آمیز علیه ترکی استفاده کرد. کلمه ای با وضوح بالا و در حد اچ دی که البته با هیچ واکنش جدی ای از سوی فدراسیونی ها که باید حامی داوری باشند روبه رو نشد.

این انفعال که البته مربوط به امروز هم نیست ؛ ترکی را ناراحت کرده و این داور ممتاز ایرانی تصمیم به ترک قضاوت گرفته است . تصمیمی مهم که البته خبرش دراخبار فوتبال خشن و فحاش ایران گم شده است. ترکی در واقع مبارزه منفی را  انتخاب کرده است و صدالبته هنوز هیچ یک از اهالی فدراسیون به این تصمیم واکنشی نشان نداده اند.

نکته اینکه بعد از تهدید سعید مظفری زاده مبنی بر ترک قضاوت ، فدراسیون در نشستی با حضور هیئت رئیسه  به داوران تضمین لازم را داد که با خاطیان و از بین برندگان امنیت داوران برخورد شدیدی خواهد کرد آما در نهایت کار به اینجا رسیده که بازی امروز پرسپولیس – گهر سرشار از اعتراضات بی وقفه و جمعی به داوری بود و در نهایت سر کمک داور هم شکسته شد.

یکی از داوران معروف فوتبال ایران در این باره به سایت گل می گوید: متاسفانه ترکی در تصمیمش جدی است . اواین هفته به هیچ وجه زیربار قضاوت نرفت چون می خواهد به انفعال و بی عرضگی فدراسیون واکنش نشان بدهد.

البته سوی دیگر ماجرا هم به رسانه ها برمی گردد که در موضوعات مورد علاقه مو از ماست می کشند ... در این باره اما آنها صم بکم بوده اند تا علی دایی به اعتراض هایش ادامه دهد!

 



تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391 ا 20:10 نويسنده : Hamidreza ا


سایت گل- کریس رونالدو، ستاره رئال مادرید، تاکید کرد که هرگز به منچسترسیتی نمی رود چون قلبش هنوز در الدترافورد است.

این ستاره پرتغالی که در سال 2009 از منچستریونایتد جدا شد، امشب برای اولین بار در مرحله یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ مقابل تیم سابقش قرار خواهد کرد.

چند ماه قبل شایعات زیادی در مورد نارضایتی رونالدو از شرایطش در باشگاه رئال منتشر شد و گفته شد که ممکن است در پایان فصل سانتیاگو برنابئو را ترک کند. اما او تاکید کرد که هرگز به منچسترسیتی، رقیب همشهری، منچستریونایتد، نخواهد رفت.

او در گفتگو با نشریه سان گفت:" بازی کردن برای سیتی؟ قصد ندارم چنین کاری انجام بدهم. چرا؟ به خاطر اینکه قلبم همچنان در منچستریونایتد است.

می توانم بگویم که بازی کردن برای منچسترسیتی بسیار بسیار بسیار بسیار دشوار خواهد بود. دشوار است چون من یوناتیدی هستند."

رونالدو بار دیگر اعلام کرد که قصد دارد فصل آینده هم برای رئال بازی کند اما احتمال بازگشتش به الدترافورد در آینده را رد نکرد.

" من بازیکن رئالمادرید هستم و از بودن در این باشگاه راضی ام. خانواده ام هم راضی است و در اینجا همه چیز خوب پیش می رود. آینده؟ نمی دانم، تنها خدا از آینده خبر دارد.

نمی توانم بگویم هیچ وقت به منچستریونایتد برنمی گردم اما می توانم بگویم که از بودن در اینجا احساس خوبی دارم و می خواهم اینجا بمانم.

باید اجازه بدهیم زمان آن فرا برسد تا ببینیم خدا چه می خواهد اما تکرار می کنم از بودن در رئال خوشحال هستم."




تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391 ا 19:58 نويسنده : Hamidreza ا


سایت گل- در آستانه بازی حساس رئال مادرید مقابل منچستریونایتد در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا که امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار می شود، سران باشگاه مادریدی، کریستیانو رونالدو گلزن برتر باشگاهشان را در کنار خنتو، پیری، بوتراگنیو و آمانسیو، برخی از اسطوره های باشگاه مادریدی گرد هم جمع کردند. ستاره پرتغالی رئال اخیرا با آمار گلزنی خنتو برابری کرده و با زدن 182 گل با پیراهن رئال مادرید، توانسته در جدول برترین گلزنان از سه اسطوره دیگر پیشی بگیرد. با وجودی که رونالدو فاصله زیادی تا صدر جدول برترین گلزنان تاریخ باشگاه مادریدی دارد، او امیدوار است تا بتواند به این جایگاه برسد. رونالدو در صحبت هایی گفته:« من همیشه گفته ام که رکوردها برای شکستن هستند؛ نه فقط به دست من،بلکه توسط نسل های بعدی که در راه هستند. من به خاطر پشت سرگذاشتن این رکوردها خوشحال هستم و به خاطر دستیابی به این رکوردها احساس خوشبختی می کنم. آنچه بیش ازهرچیزی می خواهم، این است که به همین ترتیب ادامه دهم و سعی کنم تا به صدر جدول برترین گلزنان رئال برسم.»
دیگر اسطوره های رئال هم درادامه در مورد رونالدو و کیفیت استثنایی فوتبال او صحبت کردند:
*بوتراگنیو: رونالدو حیرت برانگیز است. ما واقعا احساس غرور می کنیم که او در رئال مادرید بازی می کند. شاید انگیزه ها وبلندپروازی هایش یکی از بزرگترین ویژگی های اوست. رونالدو می خواهد رشد کند و در هر بازی، با یک چالش فردی بزرگ به میدان می رود. با داشتن چنین بازیکنی گلزنی در هر بازی تضمین شده است و او مشکلی برای حریفان است؛در طول تاریخ، تیم های خیلی کمی هستند که بتوانند این کار را انجام دهند. امیدوارم که او سال ها بتواند در همین مسیر ادامه دهد؛ چون برای ما، او یک بازیکن حیاتی و کلیدی است.
*خنتو: دیدن رونالدو در زمین چمن، واقعا دلنشین است. او فوتبالیستی تکرار نشدنی است که با تعداد گلهایی که می زند، دوره جدیدی را رقم خواهد زد. اگر می توانستم در کناراو بازی کنم، فوق العاده می شد.
* آمانسیو: دیدن نام خودت در کنار چنین بازیکنانی، همیشه فوق العاده است ولی  با تماشای کارنامه ورزشی گلزنان کنونی، متوجه می شودی که با گلهایی که زده ای، کمی از آنها عقب می مانی. رونالدو گلهای زیادی برای رئال زده و امیدواریم که این روند ادامه یابد.او در طول این مدت کوتاهی که در رئال بوده، علائم مثبت و خوبی را به نمایش گذاشته و ثابت کرده که پتانسیل فوق العاده ای دارد. ریتم بازی اش و رکوردهایی که شکسته و حتی پشت سرگذاشتن رکورد آلفردو دی استفانو این را نشان می دهد. ما به شدت احساس غرور می کنیم که او در رئال توپ می زند.او فوتبالیستی خیره کننده است و امیدواریم که سالهای سال در اینجا بماند؛ چون او بازیکن سرنوشت سازی برای ماست.

 
foton

 



تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391 ا 19:43 نويسنده : Hamidreza ا

 


سایت گل – بارسلونا با برد ویرانگر شش بر یک مقابل ختافه به صدرنشینی خود ادامه داد. اتلتیکو مادرید هم در دربی مقابل رایو وایکانو شکست خورد.

رئال مادرید برد قاطعی مقابل سویا به دست آورد و این تیم را چهار بر یک برد. مالاگا هم لوانته را دو بر یک شکست داد و والنسیا با برد در دقایق پایانی در خانه سلتاویگو به رده پنجم رسید.

سایت گل نگاهی انداخته به بهترین بازیکنان هفته بیست و سوم.

در دروازه، ویلی کابایرو برای مالاگا در فرمی عالی بود و بارها مانع گل‌زنی ابافمی مارتینز شد.

در دفاع، گیلرمه سیکوئیرا برای گرانادا درخشید و یک گل هم از روی نقطه پنالتی زد. جرارد پیکه در مقابل دیدگان پسرش میلان گل‌زنی کرد. جوردی آمات هم با نمایش منضبط برای رایو مقابل اتلتیکو در خط دفاعی قرار گرفت.

خاوی فوئگو، هم‌تیمی آمات در خط میانی بسیار مقابل اتلتیکو سخت‌کوش بود و خوان وردو از اسپانیول هم کاتالان‌ها را به برد چهار بر صفر در خانه اتلتیک بیلبائو رساند. ایسکو با دو گلی که برای مالاگا در برد دو بر یک مقابل لوانته زد در این تیم قرار می‌گیرد و سرانجام، آندرس اینیستا در بهترین شرایط خود بود و بارسلونا توانست ختافه را شش بر یک ببرد. اینیستا حتی از مسی هم بیشتر درخشید.

کریستیانو رونالدو هت‌تریک درخشانی انجام داد و پیام هشداری برای منچستریونایتد فرستاد. لاس به رایو کمک کرد به برد مقابل اتلتیکو برسد و آنتوان گریزمان از رئال سوسیه‌داد هم بازیکنی کلیدی در برد مقابل ساراگوسا بود.

 


WILLY
MALAGA
میهمان لوانته
Rating: 

SIQUEIRA
PIQUE AMAT
GRANADA
BARCELONA
RAYO
میهمان دپورتیوو
میزبان ختافه
میزبان اتلتیکو
Rating:  Rating:  Rating: 



ISCO INIESTA JAVI FUEGO VERDU
MALAGA
BARCELONA
RAYO
ESPANYOL
میهمان لوانته
میزبان ختافه
میزبان اتلتیکو
میهمان اتلتیک
Rating: Rating: Rating: Rating:




RONALDO
LASS GRIEZMANN
REAL MADRID
RAYO
REAL SOCIEDAD
میزبان سویا
میزبان اتلتیکو
میهمان ساراگوسا
Rating:  Rating:  Rating: 


 



تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391 ا 10:55 نويسنده : Hamidreza ا


Alex Ferguson (Manchester United), José Mourinho (Real Madrid)

  ترکیب احتمالی

 
رئال مادرید

Casillas
Arbeloa , Sergio Ramos , Pepe , Coentrão
Xabi Alonso , S. Khedira
A. di María, M. Özil ,Cristiano Ronald
K. Benzema
 
منچستر یونایتد

De Gea
Rafael , R. Ferdinand, N. Vidić,  P. Evra
M. Carrick, T. Cleverley
A. Valencia, W. Rooney, S. Kagawa
R. van Persie



سایت گل-په په مدافع پرتغالی رئال مادرید پس از سپری کردن مصدومیت از ناحیه قوزک پا حالا کاملا با رسیدن به آمادگی کامل می تواند در بازی چهارنشبه شب برابر منچستر یونایتد از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میادین بازگردد.

ژآبی آلونسو و رافائل واران پس از رهایی از بند مصدومیت برای این بازی حساس در دسترس هستند اما ایکر کاسیاس کاپیتان و دروازه بان اصلی رئال مادرید مصدوم و به این بازی نمی رسد.

سامی خدیرا،آنخل دی ماریا و مسعود اوزیل  پس از آنکه در جریان بازی گذشته استراحت کردند همگی ظاهرا در بازی چهارشنبه شب از ابتدا در ترکیب اصلی بازی خواهند کرد.

شرایط فیل جونز و جانی اوانس دو مدافع منچستر یونایتد نیاز به بررسی بیشتر دارد پس از آنکه این دو بازیکن در جریان پیروزی 2-0 برابر اورتون با مصدومیت جزئی روبرو شدند.

دارن فلچر هافبک به دلیل بیماری برای این بازی به تیم دعوت نشده اما اشلی یانگ و مایکل کریک از مصدومیتی که داشتند بهبود یافتند.



  آیا می دانستید؟


  • رئال مادرید از شش مصاف اخیرش در سانتیاگو برنابئو پنج بار موفق به کسب پیروزی شده و در 33 بازی اخیر خانگی در مجموع رقابت ها شکست نخورده اند ( 27 پیروزی و شش تساوی )

  • قهرمان فصل گذشته لالیگا از هشت مصاف اخیرش با منچستر یونایتد در رقابت های اروپایی تنها سه بار پیروز شده ( 3 برد،3تساوی و 2 باخت )

  • کریستیانو رونالدو ( تصویر سمت راست ) بین سال های 2003 تا 2009 پیش از انتقال با مادرید،با 118 گل زده 292 بازی برای منچستر یونایتد انجام داده


  • منچستر یونایتد در 14 بازی اخیرش در مجموع رقابت ها هنوز طعم شکست را تجربه نکرده اما از 9 بازی اخیر خارج از خانه تنها چهار بار پیروز بوده اند ( 4 برد،سه تساوی و 2 شکست )


 



تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391 ا 10:51 نويسنده : Hamidreza ا

سایت گل- ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی رئال مادرید قبل از آغاز دیدار دو تیم منچستریونایتد و رئال مادرید در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در کنفرانسی خبری شرکت کرد و به بررسی شرایط دو تیم در آستانه این دیدار حساس پرداخت.متن صحبت های مورینیو را در دو قسمت برای شما آماده کرده ایم. دراینجا می توانید بخش اول صحبت های مورینیو را مطالعه کنید

*سومین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: من نمی خواهم که قبل از فتح سومین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دنیای فوتبال را ترک کنم

*بازی مرگ یا زندگی؟: ما در سوپرکاپ اسپانیا به قهرمانی رسیدیم  و در لالیگا ناکام ماندیم. الان دو تورنمنت را پیش رو داریم که می توانیم درهردویش به قهرمانی رسیده و یا فصل را بدون جام به پایان ببریم. باید تا پایان صبر کرد. بعدا دراین باره صحبت می کنیم و به آنالیزشرایط خواهیم پرداخت

*په په: اگر نام او را در لیست بازیکنان فراخوانده شده به اردوی تیم می بینید، یعنی او آماده بازی کردن است. په په برای بازگشت به تیم به شدت تلاش کرده. او در بازی با سویا 25 دقیقه در پستی بازی کرد که لازم بود زیاد بدود و می تواند خیلی زودتر ریتم بازی کردن را به دست آورد. او آماده بازی کردن است.

 *شرایط بحرانی در رختکن تیم: شما در جریان بحران من هستید؟ من بعید می دانم. بعید می دانم که بحرانی در میان باشد. برای شما آسان ترین راه این است که من را مجبور کنید تا کنفرانس خبری را زودتر به پایان برسانم تا شما بتوانید با کسی که این مسائل را می نویسد صحبت کنید. اگر با برخی از همکارهای اسپانیایی تان به صرف شام بروید، بهتر این مسائل را درک می کنید. بازیکنان روز4شنبه همدیگر را درزمین مسابقه خواهند دید

*قهرمان نشدن، ناکامی است؟: نه. تیم های بزرگی در سرتاسردنیا هستد که هرگز در لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی نرسیده اند. من و رئال هر دو افتخار تجربه این قهرمانی را داشته ایم. من کارنامه مربیگری ام را تنها با دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به پایان نخواهم برد

*حاشیه های بازی: فکر می کنم که با درنظر داشتن تمام مسائل می توان گفت که این بازی، یک بازی سرنوشت ساز در این مرحله از رقابت هاست. این دور ، مهمترین دور از رقابت های لیگ قهرمانان اروپاست و من انتظار دارم که در سالن کنفرانس خبری مملو از خبرنگاران توضیح بدهم که این بازی چه اهمیتی دارد. من فرهنگ فوتبال انگلیس و سرالکس را می شناسم. فکر می کنم که آنها می خواهند یک بازی بزرگ را برگزار کنند.

*منچستر خوب دفاع می کند و از ضد حمله بهره می برد.سبک بازی رئال چیست؟ : آنها، منچستری ها می خواهند همان چیزی را بدانند که شما هم به دنبالش هستید. ما روز سه شنبه روی نکات تاکتیکی کارهای زیادی انجام دادید. شما همیشه می دانید که چه اتفاقی می افتد و ما چه کاری می کنیم. یونایتدی ها منابع خودشان را دارند. این درست است که گاهی وقتها منابع آنهامثل یک آب معدنی است و گاهی وقتها یک آب فاسد. من اطلاعات کاری که روز سه شنبه انجام دادیم را به آسانی در اختیار منچستری ها قرار نمی دهم. آنها تیم واقعا بزرگی هستد. با تجربه ای بین المللی که می دانندچطور باید متغیرها را مدیریت کنند و ما نمی دانیم که آیا موفق خواهیم بود یا نه ولی خیلی روشن می دانیم که چه کارهایی می خواهیم انجام دهیم.

 *تمرکز خوب: بله.من از بازیهای بزرگ لذت می برم. تمام بازیکنان می خواهنددر این بازیها حضور داشته باشند. این را درک می کنم و می دانم که برخی از بازیکنان از اینکه در چنین بازیهایی حضور ندارند، ناراحت می شوند؛ ولی آنهایی که بازی می کنند ناراحتی ای ندارند. امیدوارم که توقعاتی که از این بازی می رود برآورده شود. امیدوارم که بتوانیم  یک بازی تماشایی را ارائه کنیم.



تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391 ا 10:44 نويسنده : Hamidreza ا


سایت گل-علی کریمی، ستاره‌ی تیم فوتبال پرسپولیس فصل بعد با قراردادی بیش از یک میلیون دلاری راهی عجمان خواهد شد تا پس از یک فصل حضور در این تیم کفش‌های خود را بیاویزد و با دنیای فوتبال خداحافظی کند.

به گزارش کهکشانیها ، کریمی که در بازگشت به ایران دوران پرفراز و نشیبی را گذارنده ، برای اتمام فوتبالش برنامه ویژه ای دارد که البته با توجه به پیشنهاد تبم عجمان به او عملیاتی خواهد شد.

او قصد دارد تا در آخرین سال دوران بازیگری خود با عقد قراردادی بالای یک میلیون دلار ،  به عجمان بپیوندد . کریمی که در امارات هواخواهان بسیاری دارد ، به قصد آرامش به دبی می رود . جایی که از اتفاقات بی پایان فوتبال ایران نفس راحتی خواهد کشید.




تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391 ا 10:39 نويسنده : Hamidreza ا


سایت گل – پاری سن ژرمن در خانه والنسیا توانست دو بر یک پیروز شود.

گوایتا، دروازه‌بان والنسیا اشتباهات بسیار بدی در این دیدار انجام داد و همین باعث شکست تیمش شد. البته پاری سن ژرمن موقعیت‌های متعددی را هم از دست داد. والنسیا مالکیت توپ را در اختیار داشت اما نمی‌توانست موقعیت‌های خوبی ایجاد کند.

پاری سن ژرمن در دقیقه 9 می‌توانست به گل برسد اما ضربه لوکاس مورا به تیر دروازه برخورد کرد. اما آنها چند ثانیه بعد به گل رسیدند. اسکیل لاوتزی یک و دوی زیبایی با خاویر پاستوره انجام داد و از ریکاردو کاستا گذشت. ضربه او از سمت راست قدرتمند بود اما گوایتا که می‌توانست این ضربه را به‌آسانی مهار کند نتوانست کاری بکند و توپ از دستان او گذشت و وارد دروازه شد.

گل دوم در دقیقه 43 به ثمر رسید. لوکاس از آندرس گواردادو گذشت و توپ را به پاستوره در گوشه محوطه جریمه رساند. ضربه بازیکن آرژانتینی هم در حالی از بین پاهای گوایتا گذشت که او دست کم می‌توانست روی توپ تاثیر بگذارد.

گوایتا چند موقعیت خوب دیگر در اختیار حریف قرار داد ولی آنها از این موقعیت‌ها بهره نبردند.

والنسیا در نهایت در دقیقه 90 به گل رسید. عادل رامی توانست ضربه ایستگاهی کاستا را به گل تبدیل کند. در آخرین لحظات دیدار هم زلاتان تکل خشنی روی پای گواردادو رفت و با کارت قرمز مستقیم اخراج شد. او بازی برگشت را از دست می‌دهد.

 




تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391 ا 10:36 نويسنده : Hamidreza ا


Celtic-Juventus - Champions League

سایت گل – یوونتوس از همین حالا خود را در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان می‌بیند. آنها پیروزی درخشانی در خانه سلتیک به دست آوردند و اکنون با خیالی آسوده در اندیشه بازی برگشت هستند.

سلتیک در این بازی مالکیت توپ را در دست داشت اما نمی‌توانست موقعیت خاصی ایجاد کند و دو گل دیرهنگام یوونتوس هم کار آنها را یکسره ساخت.

سلتیک سرشار از اعتماد به نفس پا به این مسابقه گذاشته بود اما در همان دقیقه 3 دروازه‌اش باز شد. آمبروز، مدافع نیجریه‌ای این تیم که تازه از جام ملت‌های آفریقا برگشته بود در موقعیتی نه‌چندان مشکل نتوانست ضربه سر بزند و الساندرو ماتری توپ را به راحتی وارد دروازه فریزر فارستر کرد. البته کلوین ویلسون تلاش کرد توپ را از روی خط برگرداند و کلودیو مارکیزیو آن را دوباره وارد دروازه کرد. در ابتدا گل به نام مارکیزیو ثبت شده بود اما در نهایت گل به‌درستی با نام ماتری به ثبت رسید.

خوردن چنین گل زودهنگامی ضربه سنگینی به سلتیک وارد کرد و آنها بارها تلاش کردند به‌ویژه با سانترهایشان به گل برسند. کریس کامنز در نیمه اول فعالیت بسیاری داشت و ضربات زیبایی به توپ زد که یک بار ضربه برگردان او خطرناک بود.

درگیری‌های فراوان بازیکنان دو تیم هم آن را از جریان می‌انداخت. به‌ویژه گری هوپر و استفان لیشت‌اشتاینر روی ضربات کرنر با هم درگیر می‌شدند و اسکات براون هم تلاش فراوانی برای خشمگین کردن آندره‌آ پیرلو داشت.

سلتیک در نیمه دوم تلاش کرد گل بزند و یک موقعیت عالی را آمبروز در چندقدمی دروازه از دست داد.

یووه در دقیقه 77 گل زد. کلودیو مارکیزیو که از براون گذشته بود توپ را با ضربه‌ای دقیق وارد دروازه فارستر کرد تا سرانجام نام خود را در میان گل‌زن‌های بازی ثبت کند.

اوضاع برای سلتیک بسیار دشوار شده بود اما کار آنها در دقیقه 83 تمام شد. آمبروز دریبل‌های بی‌موردی پشت محوطه جریمه زد و در نتیجه مارکیزیو توپ را گرفت و آن را به میرکو ووچینیچ سپرد تا او گل سوم را به ثمر برساند.


 



تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391 ا 10:32 نويسنده : Hamidreza ا


کهکشانیها- مورینیو در مهمترین دیدار فصل باید بهترین تیمش را مقابل منچستریونایتد قرار بدهد. به جز ایکر کاسیاس که تا چند دیگر آماده نخواهد شد، بقیه ستاره های کهکشانی برای این دیدار آماده هستند. در چنین شرایطی، فکر می کنید بهترین ترکیب رئال برای این دیدار سرنوشت ساز چه خواهد بود؟

ترکیب پیشنهادی کهکشانیها: دیه گو لوپس، په په، راموس، آربلوا، کوئنترائو، آلونسو، خدیرا، اوزیل، دی ماریا، رونالدو، بنزما

نکته: رئال روی نیمکت آدان، مارسلو، واران، مودریچ، ایگواین و...را نیز در اختیار دارد




تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1391 ا 17:41 نويسنده : Hamidreza ا


َسایت گل-بی‌شک دنیای فوتبال چشم انتظار آغاز لیگ قهرمانان اروپا در مرحله‌ی یک‌هشتم نهائی است تا از مصاف غول‌های بزرگ فوتبال جهان لذت ببرند. در این میان مصاف دو تیم پرافتخار اروپا یعنی رئال مادرید و منچستریونایتد، باحضور دو تن از برترین و پرافتخارترین مربیان تاریخ اروپا و جهان، توفیق اجباری برای فوتبال‌دوستان شده است. حضور 4 عنوان قهرمانی اروپا در کارنامه‌ی این دو مربی و بیش از 20 عنوان داخلی دیگر خود از برجستگی بالای این دو مربی در دنیای فوتبال پرده بر می‌دارد و بر جذابیت و اهمیت رویاروئی این دو مربی که سرشار از نکته‌های آموختنی در دنیای مدرن است، می‌آموزد و این دو مربی را با وجود اختلاف سلیقه‌ها قابل احترام می‌سازد و حتی فرگوسن نیز آرزوی موفقیت مورینیو را در مصاف با شیاطین سرخ دارد !

شاید مقایسه‌ی آقای خاص و سرالکس از دیدگاه توجیه برتری‌جویانه، کار چندان پسندیده و پربازدهی نباشد، اما شاید برای استقبال از مصاف تفکر مرد پرتغالی و پیرمرد روشن‌فکر اسکاتلندی بد نیست دفتر تاریخ را برگی بزنیم و جدال‌های این دو مربی را با یک نگاه اجمالی بررسی کنیم.

همه‌چیز از مرحله‌ی یک‌هشتم نهائی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2004 آغاز شد، جائی‌که قرعه‌‌ی پورتو به نام منچستریونایتد افتاد تا ژوزه مورینیو با تیم قهرمان لیگ اروپا، شیاطین سرخ را با هدایت الکس فرگوسن کهنه‌کار شکست دهد و یک‌سره تا قهرمانی پیش برود.

پورتو2-1منچستریونایتد؛ لیگ قهرمانان اروپا مرحله‌ی یک‌هشتم نهائی؛ 25 فوریه‌ی 2004

اولین رویاروئی این دو مربی در 25 فوریه‌ی سال 2004 در ورزشگاه دراگو به میزبانی پورتو برگزار شد. مورینیو از همان ابتدا نشان داد میزبان بی‌رحمی است و قرار نیست به کسی به راحتی باج دهد. او با وجود آن‌که خیلی زود با گل کوینتون فورچن از رقیب پرآوازه‌ی خود عقب افتاد اما با دو گل بنی میک‌مکارتی گام بلندی برای صعود برداشت.

روی‌کین، کاپیتان باتجربه‌ی شیاطین سرخ با انجام یک بی‌احتیاطی که شاید تاحدی نیز با چاشنی عمد همراه بود، در دقیقه‌ی 87 بر روی ویتور بایا دروازه‌بان وقت پورتو، یازدهمین کارت قرمز تاریخ عمر حرفه‌ای خود را دریافت کرد و ناکامی‌های شاگردان فرگوسن را تکمیل کرد.

منچستریونایتد 1-1 پورتو؛ لیگ قهرمانان اروپا مرحله‌ی یک‌هشتم نهائی؛ 9 مارس 2004

همه در انتظار دیدار برگشت در تاریخ 9 مارس 2004 نشستند تا شاید فرگوسن در اولترافورد ناکامی خود را جبران کند. پل اسکولز با زدن گل نخست بازی خلق شگفتی توسط مورینیو و شاگردانش را تا دقیقه‌ی 90 بازی که فرانسیسکو کاستینا گل تساوی تیمش را در قامت یک ناجی تمام عیار به ثمر رساند، به تعویق بیندازند و حسرت‌ها را برای سرخ‌پوشان منچستری دوچندان کند.

مورینیو در اولین رویاروئی‌های خود با سرالکس، نتایج فوق العاده‌ای را با یک تیم نه‌چندان سطح اول اروپائی گرفت و با ادامه‌ی روند موفقیت‌های خود در این تورنمنت و کسب عنوان قهرمانی خود را به عنوان یک پدیده و البته رقیب برای امثال فرگوسن در دنیای مربیگری مطرح کرد.

مورینیو پس از درخشش بر روی نیمکت مربیگری پورتو راهی لندن شد تا هدایت آبی‌پوشان را بر عهده بگیرد و پس از 50 سال اولین عنوان قهرمانی را در لیگ جزیره برای هواداران این تیم به ارمغان بیاورد. مورینیو در طول مدتی که بر روی نیمکت چلسی نشست، چندین بار با شیاطین سرخ تحت هدایت الکس فرگوسن مصاف کرد.

چلسی 1-0 منچستریونایتد؛ لیگ برتر جزیره؛ 15 آگوست 2004

اولین مصاف مورینیو و فرگوسن در لیگ جزیره مشابه لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی آقای خاص انجام شد و گلن جانسون با گل‌زنی خود در دقیقه‌ی 15 باعث شد تا مورینیو باردیگر در مصاف با اسطوره‌ی شیاطین سرخ پیروز و سربلند باشد.

چلسی 0-0 منچستریونایتد؛ دور رفت نیمه‌نهائی کارلینگ کاپ؛ 12 ژانویه‌ی 2005

هر دو تیم در این دیدار موقعیت گل‌زنی را داشتند و شانس آن‌را داشتند تا پیروز میدان لقب گیرند. وین رونی در نیمه‌ی نخست موقعیت گل را هدر داد و در ادامه این گابریل هاینزه بود که شوت فرانک لمپارد را از روی خط دروازه به بیرون فرستاد تا مورینیو و فرگوسن برای صعود همچنان با بیم و امید انتظار بازی برگشت را بکشند.

منچستریونایتد 1-2 چلسی؛ دور برگشت نیمه‌نهائی کارلینگ کاپ؛ 26 ژانویه‌ی 2005

فرانک لمپارد کار نیمه‌تمام خود در استمفورد بریج را در ورزشگاه اولترافورد تمام کرد و اولین گل بازی را در نیمه‌ی نخست به ثمر رساند. اما گیگز اسطوره‌ای در نیمه‌ی دوم امید را به اردوی شیاطین سرخ بازگرداند. اما دیمین داف در نهایت کار را برای فرگوسن و شاگردانش تمام کرد و بار دیگر مورینیو را فاتح مصاف‌های تماشائی این دو مربی مشهور و خوش‌نام کرد.

چلسی در ادامه موفق شد در فینال کارلینگ کاپ لیورپول را شکست دهد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

منچستریونایتد 1-3 چلسی؛ لیگ برتر جزیره ؛ 10 مه 2005

چلسی درحالی که عنوان قهرمانی لیگ جزیره را با اقتدار کسب کرده بود، با قدرت به مصاف منچستریونایتد در ورزشگاه اولترافورد رفت و با یک نتیجه‌ی قاطع موفق به شکست تیم میزبان شد. آبی‌های لندنی در نهایت با کسب 95 امتیاز و ثبت یک رکورد در تاریخ رقابت‌های لیگ جزیره، قهرمانی را از آن خود ساختند؛ این درحالی بود که این تیم تنها 15 گل را در طول یک فصل دریافت کرد.

در پایان این فصل مورینیو تسلط و برتری خود بر فرگوسن را حداقل در نتایج حفظ کرد.

فرگوسن در نهایت در سال 2005 به ناکامی‌های خود در برابر مورینیو پایان داد و اولین پیروزی خود را در دوئل با مورینیو بدست آورد.

منچستریونایتد 1-0 چلسی؛ لیگ برتر جزیره ؛ 6 نوامبر 2005

فرگوسن با گل‌زنی دارن فلچر موفق شد تا مورینیو و شاگردانش را پس از 40 بازی بدون شکست در لیگ جزیره، شکست دهد. با این وجود این مقدمه‌ای برای افول چلسی و مورینیو نبود و چلسی بار دیگر اوج گرفت.

چلسی 3-0 منچستریونایتد؛ لیگ برتر جزیره؛ 29 آوریل 2006

شاگردان مورینیو موفق شدند دومین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر جزیره را با تحمیل شکست سنگین به شیاطین سرخ بدست بیاورند تا مورینیو از شیاطین سرخ سراسر خاطره‌ی خوب و ماندگار داشته باشند.

ویلیام گالاس، جو کول و ریکاردو کاروالیو سه گل ارزشمند چلسی در این دیدار را درحالی به ثمر رساندند که وین رونی زمینه‌ی مصدومیت کاروالیو در دیدار دو تیم پرتغال و انگلیس را فرآهم کرده بود و این مساله برای کاروالیو فراموش شدنی نبود.

منچستریونایتد پس از دو فصل قهرمانی قاطع چلسی در لیگ جزیره موفق شد گوی سبقت را از آبی‌پوشان لندنی بدزدد، اما در نهایت فینال جام حذفی را به مورینیو و شاگردانش واگذار کردند.

منچستر یونایتد 1-1 چلسی، لیگ برتر جزیره، 26 نوامبر2006

لوئیز ساها در نیمه‌ی نخست این دیدار موفق به گلزنی برای سرخ‌پوشان منچستر شد تا اختلاف امتیاز در صدر جدول با آبی‌پوشان به شش امتیاز برسد. اما کاروالیو در نیمه‌ی در نیمه‌ی دوم با گلزنی بازی را به تساوی کشاند تا مورینیو از یک شکست برابر فرگوسن و منچستر یونایتد بگریزد.

چلسی0-0 منچستر یونایتد، لیگ برتر جزیره،9  مه 2007

قهرمانی منچستریونایتد در نهایت مسجل شد تا مصاف این دو تیم در فینال جام حذفی حداقل برای مورینیو اهمیتی خاص و دوچندان پیدا کند.

چلسی 1-0منچستر یونایتد، فینال جام حذفی، 19  مه 2007

بازی در 90 دقیقه‌ی معمول بدون گل به پایان رسید تا وقت‌های اضافی فرصت دیگری باشد برای برتری یافتن یکی از دو رقیب بر دیگری. احتمال قضاوت ضربات مرگ‌بار پنالتی برای تعیین قهرمان هر لحظه بیش‌تر می‌شد که در 4 دقیقه مانده به پایان، دروگبا کار را تمام کرد و درحالی سی و سومین گل فصل خود را به ثمر رساند که حسرت مورینیو برای کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی نیز به خاطره‌ای ماندگار بدل شد و فرگوسن بار دیگر برابر مورینیو ناکام ماند.

مورینیو در ادامه‌ی فصل 08-2007 به علت اختلافاتی که با مالک روس باشگاه لندنی پیدا کرد، نیمکت چلسی را ترک کرد و در آغاز فصل 09-2008 هدایت نرآتزوری را در ایتالیا بر عهده گرفت و در این تیم نیز غیرممکن‌ها را ممکن کرد و عقده‌ی 50 ساله‌ی این تیم برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را برای هواداران این تیم مصور ساخت. اینتر با هدایت مورینیو بار دیگر در مرحله‌ی یک‌هشتم نهائی به پست منچستریونایتد خورد، درست مشابه همان اتفاقی که برای پورتو رخ داد.

اینتر 0-0 منچستر یونایتد، لیگ قهرمانان اروپا مرحله‌ی یک‌هشتم نهائی، 24 فوریه 2009

اینتر مورینیو نیز به مانند پورتوی مورینیو در دور نخست میزبان بود، اما بر خلاف پورتو آن قاطعیت با چاشنی شانس را نداشت. درواقع فقط خوش‌شانس بود که رونالدو و رایان گیگز گل‌زنی را در آن بازی فراموش کرده بودند وگرنه شاید در همان دور نخست باید با اینتر مورینیو خداحافظی می‌کردیم. با این حال فرگوسن موفق به شکست مورینیو نشد.

منچستر یونایتد 2-0 اینتر، لیگ قهرمانان اروپا مرحله‌ی یک‌هشتم نهائی،11 مارس 2009

فرگوسن با گل‌های ویدیچ و رونالدو موفق شد دومین پیروزی خود در مصاف‌های تن به تن با مورینیو را درحالی بدست آورد که انتقام شکست برابر پورتو در لیگ قهرمانان را نیز با یک تیر و دو نشان با حذف اینتر از دور رقابت‌ها از مورینیو گرفت.

فرگوسن در نهایت شاگردانش را که مدافع قهرمانی نیز بودند به فینال رساند اما برابر آبی‌اناری‌پوشان ایالت کاتالان شکست را پذیرفتند و در کسب قهرمانی ناکام ماندند.

از سال 2009 تاکنون مورینیو و فرگوسن هیچ‌گونه مصاف تن به تنی را انجام نداده‌اند و حالا که مورینیو هدایت رئال بحران‌زده را برعهده دارد باید شاهد مصاف منچستریونایتد آماده و شاداب در لیگ جزیره‌ی تحت هدایت فرگوسن، باشیم و این مصاف کلاسیک از چندبعد لذت ببریم.

کسب 6 پیروزی، 5 تساوی و 2 شکست در دوئل‌های آقای خاص با سرالکس فرگوسن با منچستریونایتد، نشان می‌دهد که مورینیو راه سرنگونی شیاطین سرخ را به خصوص در بازی‌های حذفی به خوبی می‌داند و راه نفوذ را پیدا کرده است. شاید هفت قهرمانی مورینیو در سه لیگ معتبر اروپا و کسب دو عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا از مورینیو یک شخصیت شاخص ساخته است اما فراموش نکنیم در آن سوی میدان فرگوسنی قرار دارد که با آبردین و منچستر یونایتد قهرمانی‌های متعدد در لیگ‌های داخلی و لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده و راه بزرگی کردن را بخوبی می‌داند، حداقل به اندازه‌ی همان آقای خاص !

 

 




تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1391 ا 17:38 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.