الریان-استقلال:ببر و با اقتدار صعود کن

پیش بازی العین– استقلال / ببر و بی اماو اگر برو

امشب در ورزشگاه «طحنون بن‌محمد» شهر العین، تیم فوتبال استقلال تهران تنها نماینده باقی‌مانده ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها مهمان تیم العین است. مسابقه‌ای که در آن استقلال می‌تواند صعود خود به عنوان تیم اول را مسجل کند. برای این کار کافی است که آبی‌های تهران میزبان خود را همانند بازی رفت شکست دهند تا بدون توجه به نتیجه بازی الریان و الهلال به‌عنوان صدرنشین این گروه راهی مرحله بعد شوند. 

بازی رفت

استقلال در بازی رفت و بعد از تساوی در نیمه نخست موفق شد با دو گل جی‌لوید ساموئل(64) و فرهاد مجیدی(73)، بنفش و سفیدهای اماراتی را با شکست بدرقه کنند. مسابقه‌ای که اولین برد قلعه‌نویی همراه با استقلال در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا بود و طی آن موفق شد طلسم نبردن‌های چندساله‌اش همراه با آبی‌ها در این رقابت‌ها را بشکند. تکرار سرنوشت آن بازی حتی با تفاضل کمتر نهایت آرزوی فرداشب هواداران و دست اندرکاران نماینده کشورمان است .

العین بی انگیزه؟

العین در این بازی انگیزه‌ای از بابت صعود ندارد ولی تصور اینکه شاگردان کاسمین اولاریوی رومانیایی برای پرکردن و تکمیل جدول بازی‌ها وارد این مصاف بشوند، کمی ساده انگارانه است. حداقل آنها می‌خواهند در خانه انتقام شکست بازی رفت را از آبی‌های کشورمان بگیرند. حتی مساوی هم می‌تواند نتیجه خوبی برای العین محسوب شود. اما مشکل اینجاست که هر نتیجه‌ای غیر از برد استقلال می‌تواند سرگروهی این تیم را با مخاطره مواجه کند. فاصله یک امتیازی استقلال با الهلال همچون پتکی بالای سر شاگردان قلعه‌نویی است و اگر نبردن استقلال با پیروزی الهلال در دوحه همراه شود، آنگاه استقلال مجبور است به‌عنوان تیم دوم این گروه در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی مقابل حریفی که هنوز نامش را نمی‌داند، مهمان باشد. به هرحال در گروه B که تیم‌های اول و دوم آن به صورت ضربدری با تیم‌های گروه D بازی خواهند کرد، همه مدعی صعود هستند. از لخویا و الاتفاق گرفته تا پاختاکور و الشباب امارات.

اسلحه های ژنرال

امیر قلعه‌نویی عناصر زیادی با پتانسیل بالقوه برای گلزنی در اختیار دارد، ولی باوجود نفراتی چون فرهاد مجیدی و جی لوید ساموئل که هرکدام دو گل در این فصل زده و سابقه گلزنی در بازی رفت برابر العین را هم دارند، بازهم امید اصلی استقلال در این بازی می‌تواند آرش برهانی باشد. مهاجمی که میانگین گل‌های زده‌اش به تیم‌های عربی بسیار بهتر از گل‌هایی است که در مسابقات داخلی به ثمر رسانده است. برهانی با 16 گل زده که همه آنها را درون دروازه تیم‌های منطقه  غرب آسیا قرار داده بهترین گلزن ایران در تاریخ لیگ قهرمانان آسیاست.

مراقب ژیان باشید

العین سه بازیکن خارجی موثر دارد که در کنار میریل رادوی وآلکس بروسکو، سرشناس‌ترین آنها آساموا ژیان است. مهاجمی غنایی که در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به‌عنوان ستاره تیم ملی کشورش معرفی شد و حضورش در امارات با توجه به هواخواهان زیادی که در فوتبال اروپا دارد، جای تعجب زیادی را باقی گذاشت. البته همین ژیان نامدار در بازی رفت نتوانست کوچکترین گزندی به دروازه آبی پوشان برساند ولی به هرحال او ژیان است و استقلالی ها نباید از او غافل شوند.
ترکیب احتمالی استقلال: سیدمهدی رحمتی – علی حمودی – پژمان منتظری – حنیف عمران زاده – هاشم بیک زاده(امیرحسین صادقی) – جواد نکونام – مجتبی جباری – خسرو حیدری – جی لوید ساموئل – فرهاد مجیدی و آرش برهانی(ایمان موسوی)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 ا 13:14 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.