استقلال-الریان:ادامه ی روز های خوب پسران امیر

 

استقلال امشب یک دیدار خانگی دیگر در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در پیش دارد. آبی های پایتخت که هفته قبل ناباورانه در خانه به الهلال باخته اند، امروز باید با الریان قطر دیدار کنند. تیمی که با 4 امتیاز در انتهای جدول رده بندی گروه چهارم قرار دارد و می تواند برای آخرین دیدار خانگی استقلال در این گروه راحت ترین حریف ممکن باشد.

روحیه ترمیم شده
استقلال بعد از باخت برابر الهلال یک تساوی خانگی برابر سپاهان در لیگ برتر داشت و اصولا نمی توانست روحیه خوبی برای این بازی داشته باشد ولی از بخت مساعد امیر قلعه نویی، سپاهان روز جمعه با باخت برابر داماش در رشت موقعیت مناسبی برای قهرمانی در لیگ برتر در اختیار استقلال گذاشته و همین امر می تواند روحیه از دست رفته آبی های پایتخت را دوباره برگرداند تا در شرایطی مناسب میزبان حریف قطری خود باشند.

انتقام 2 امتیاز هدر رفته
استقلال در بازی رفت با 3 گل جی لوید ساموئل (27) آرش برهانی (1+45) و جواد نکونام (85 – پنالتی) سه بار از میزبان قطری خود پیش افتاد ولی رودریگو تاباتا (37) عمران زاده (58 – گل به خودی) و نیلمار(87) باعث شدند تا 3 بار برتری استقلال در آن بازی که روز چهارشنبه 9 اسفند ماه 91 در دوحه برگزار شد، بی اثر شود و استقلال امروز در خانه به نوعی درپی انتقام آن 2 امتیاز جامانده اش در خانه حریف باشد.

الریان هم انگیزه دارد
استقلال را به نوعی می توان خوش شانس دو هفته اخیر فوتبال آسیا دانست. چون از یک طرف با وجود باخت خانگی برابر الهلال صدرنشین گروه چهارم ماند، در وقت های تلف شده از شکست خانگی برابر سپاهان در لیگ برتر فرار کرد، بدون این که بازی هفته سی و سوم خود در لیگ برتر را برگزار کند با باخت سپاهان برابر داماش در آستانه قهرمانی لیگ داخلی قرار گرفت و حالا در ادامه خوش اقبالی هایش امشب باید برابر حریفی قرار بگیرد که به خاطر برد دو هفته قبل خود برابر العین کورسوی امیدی برای صعود از این گروه دارد. همین امید اندک الریان را وادار خواهد کرد تا برای برد در این میدان حاضر شود و احتمالا اگر استقلال با حوصله باشد و گل اول را نخورد، شاهد بازی اعصاب خردکن و تاخیری مخصوص تیم های عربی از سوی الریان نخواهد بود.

فضاهای حیاتی
همان طور که اشاره شد الریان در بازی رفت 3 بار موفق شد دروازه استقلال را باز کند که گلهای اول و سوم شاگردان دیه گو آگیره از فضاهای بین مدافعان کناری و میانی استقلال توسط رودریگو تاباتا و نیلمار به دست آمد و مسلما برای این بازی هم آگیره برای استفاده از این فضا برنامه های ویژه ای خواهد داشت . استقلال اگر می خواهد در این بازی غافلگیر نشود باید حتما موقع دفاع تیمی هم این فضاهای حیاتی را پوشش دهد و هم امکان شوتزنی از پشت محوطه جریمه را الریان ندهد. این درست که سید مهدی رحمتی دروازبان شوت گیری است ولی تیمی که شوتزنانی چون فابیو سزاز و تاباتا را در اختیار دارد، نباید صاحب موقعیت شوتزنی شود وگرنه ممکن است همانند گل دوم این تیم در بازی رفت یکی از این شوت ها با برخورد به مدافعان درون دروازه خودی کمانه کند.

مجیدی برای نیمه دوم
امیر قلعه نویی طی دو بازی اخیر استقلال در لیگ برابر گهر و سپاهان فرهاد مجیدی را در ترکیب اصلی به میدان فرستاد و با توجه به عدم گلزنی کاپیتان آبی ها در این 2 بازی احتمال دارد که در بازی فردا باز هم از مجیدی به عنوان سلاحی برای نیمه دوم استفاده کند، به خصوص که برخلاف لیگ برتر در لیگ قهرمانان آرش برهانی محروم نیست و می تواند برای استقلال بازی کند. تنها محروم استقلال برای این بازی امیر حسین صادقی است که به علت دواخطاره بودن نمی تواند در خط دفاع آبی ها به میدان برود.

ترکیب احتمالی استقلال: سیدمهدی رحمتی – علی حمودی – هاشم بیک زاده – پژمان منتظری – حنیف عمران زاده – جواد نکونام – جی لوید ساموئل – خسرو حیدری – مجتبی جباری – آرش برهانی – ایمان موسوی (سیاوش اکبرپور یا فرزاد حاتمی)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 ا 11:36 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.