گزارش روز:رئالی ها سلاطین جدید استانبول

 

بازیکنان رئال مادرید یکشنبه شب مثل سلاطین رویایی خوابیدند. آنها در قصر سیراگان، هتلی زیبا و تماشایی در شهر استانبول مستقر بودند که یکی از مجلل ترین هتل های این شهر است. هزینه اجاره هر اتاق معمولی در این اتاق شبی 600 دلار است.یک سوئیت معمولی برای هر روز اجاره، 2000 یورو است و اجاره روزانه سوئیت سلطان در این هتل 30 هزار یورو هزینه در بردارد.

طبق گزارش منتشره در روزنامه مارکا، این قصر که با سبک «بارروک» ساخته شده ، به دستور سلطان عبدالعزیز اول در طول سالهای 1863 تا 1867 ساخته شده و در حاشیه اروپایی تنگه بوسفور که قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می کند قرار گرفته. اتاق های این هتل پنجره هایی رو به دریای سیاه و مرمره دارد. قرن ها پیش این هتل محل اقامت سلاطین ترکیه ای بوده و هنوز هم گلکاری های زیبایی دراین قصر دیده می شود. این هتل 400 متر با ساحل فاصله دارد واستخر این هتل هم کاملا رویایی است

ساخت کامل این قصر تا سال 1872 به طول انجامیده و سلطان عبدالعزیز اول تنها توانسته 4 سال دراین قصر رویایی زندگی کند؛چرا که در سال 1876 درگذشته و مراد پنجم، جانشین او هم تنها 93 روز برسر قدرت بوده وخیلی سریع به خاطر یک بیماری روانی درگذشته و تا زمان مرگش دراین قصر زندگی می کرده.

با شروع قرن بیستم پارلمان ترکیه به قصر سیراگان منتقل شده ولی یک آتش سوزی در سال 1910 ساختمان این قصر را به طور کامل ویران کرد و تنها دیوارهای بیرونی این قصر از این آتش سوزی جان سالم به در بردند و بعد از آن بود که از زمین چمن این قصر به عنوان زمین تمرینی باشگاه بشیکتاش استفاده می شد.

در سال 1991 این قصر موردمرمت قرار گرفت و حالا مبدل به هتلی مجلل شده است و شش سال است که مورد استفاده قرار می گیرد.

این هتل یکی از مکان های جذاب و شیک شهر استانبول برای میزبانی رویادهای بزرگ است. از مراسم رسمی مسابقات فرمولا وان تا مراسم رسیم یورولیگ بسکتبال و اجلاس های بین المللی واسکان شخصیت های سیاسی (از جمله پوتین، احمدی نژاد و پادشاهان اسپانیا) و حتی معرفی آخرین فیلم جیمز باند.

روز یکشنبه هم جان تری، یکی از مقامات رسمی دولت آمریکا در کنار احمت داوودوقلو، وزیر امور خارجه ترکیه درهمین هتل یک کنفرانس خبری مشترک داشتند. البته این مراسم قبل از رسیدن کاروان رئال مادرید به پایان رسیده بود.

برای تماشای تصاویر منتخب این هتل اینجا کلیک کنید.

 

 foton



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 19 فروردين 1392 ا 17:48 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.