افتتاحیه ۹۲ با ۹+۲ ستاره/ از فرهاد تا محرم

سید مهدی رحمتی:

هنوز هم باورش سخت است که سید را شماره یک فوتبال ایران ندانیم. او مهره‌ی قابل اتکای آبی‌ها در اول فصل جاری بوده و یکی از مهم‌ترین عناصر آمار پایین گل خورده‌ی استقلال. بدون شک در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی نقش ویژه‌ای بر عهده‌ی سنگربانان خواهد بود و رحمتی از این حیث مطمئن‌تر از همتایش است که اتفاقاً روزگاری رقیب اصلی او درون دروازه تیم ملی به شمار می‌آمد. او که تجربه حضور در تیم زردپوش اصفهانی را هم در کارنامه دارد شاید انگیزه‌های شخصی زیادی برای این دیدار بی‌نهایت حساس و سرنوشت‌ساز داشته باشد.

 

خسرو حیدری:

سمت راست استقلال همان جایی است که پایه‌گذاری بیشتر گل‌های شاگردان ژنرال از آنجا است. البته خسرو شاید به خاطر خستگی ناشی از همراهی تیم ملی برابر کویت دقایقی را در زمین نباشد اما کیست که نداند آبی‌ها به ارسال‌های او دل بسته‌اند و در واقع یکی از مهم‌ترین تاکتیک‌های همیشگی و البته موفق سرمربی موفق آبی‌های پایتخت همین ارسال‌های تند و تیز و پرتعداد خسرو است. به خصوص که زوج مکمل او، حمودی هم در این روزها آمادگی بالایی دارد و با او هماهنگ نشان داده.

 

پژمان منتظری و امیرحسین صادقی:

زوج قلب خط دفاعی استقلال نقطه قوت صدرنشین لیگ به حساب می‌آیند. اگر صادقی سرزن، تکل‌زن و خشن است، در عوض پژمان قابلیت‌هایی دارد که پوشش‌دهنده‌ی صادقی است. تکنیک، هوش و دقت منتظری همان فاکتورهایی است که کی‌روش هم به آنها اعتماد پیدا کرده و مدافع متفاوت کشورمان را به بازیکن فیکس تیم ملی هم بدل کرده. در ضمن هر دو مدافع میانی آبی‌ها سرعت مناسبی دارند و همین ویژگی‌هاست که خط دفاعی اسقلال را با فاصله بهترین در لیگ دوازدهم نموده و آنها را امید اول قهرمانی.

 

احسان حاج‌صفی:

او که زمانی یکه‌تاز سمت چپ فوتبال کشورمان به حساب می‌آمد هنوز هم طرفداران بسیاری در داخل دارد، به خصوص سرمربی فعلی استقلال که او را با خودش به تراکتور هم برد. ارسال‌ها و اوت دستی‌های حاج‌صفی آن‌قدر خطرناک هستند که هر تیمی را به دردسر بیاندازند. بازی فینال‌گونه‌ی استقلال- سپاهان در آزادی شاید جای احسان را در تیم ملی برایش پس بگیرد. البته اگر او بتواند بازی درخشانی ارائه کند.

 

امید ابراهیمی:

جوان اول تیم اصفهانی که با نمایش‌های خیره‌کننده‌اش توانسته به مهره‌ی بی‌بدیل سپاهان تبدیل شود آن‌قدر خوب هست که خیلی‌ها جایش را در تیم ملی خالی بدانند اما در حضور کاپیتان نکونام، پدیده‌ای به نام حقیقی و آندوی جنگنده شاید هنوز نیاز به زمان و تجربه دارد. او چه در کارهای دفاعی و چه هجومی تاثیرگذار است. امید ابراهیمی روز شنبه باید در برابر تیمی قرار گیرد که شاید پیشرفتش را مدیون سرمربی تیم مقابل است.

 

جی لوید ساموئل:

خارجی محبوب و بسیار موفق استقلال در نیم‌فصل تا مرز جدایی از آبی‌ها و پیوستن به رقیب دیرینه هم پیش رفت اما آمادگی بدنی بالای ساموئل و نوع بازی او در ادامه فصل این بازیکن سیه‌چرده را به ترکیب اصلی رساند. ساموئل از آن دست بازیکنان حرفه‌ای (چه درون زمین و چه بیرون آن و حتی در روزهای نیمکت‌نشینی) است که کمتر در فوتبال‌مان داشتیم و همین ویژگی او را از سایر خارجی‌ها متمایز کرده و باعث محبوبیتش شده است.

 

محرم نویدکیا:

بازی‌ساز خاص فوتبال ایران. بازیکنی که هنوز هم خیلی‌ها معتقدند می‌تواند در تیم ملی کشورمان نیز ثابت بازی کند. او که سبک بازی‌اش شباهت بسیاری به مجتبی جباری دارد این روزها بسیار آماده است و خیلی مشتاق است تا با کسب چهارمین قهرمانی پیاپی به پرافتخارترین فوتبالیست داخلی تبدیل شود. در حال حاضر می‌شود این عبارت را در مورد او به کار برد که ۵۰ درصد تیم سپاهان کاپیتان محرم است و از کار انداختنش کاری است بس دشوار.

 

جواهیر سوکای:

یک خارجی خوب دیگر. سوکای در جدول گلزنان با ۱۱ گل زده جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود و همچنین برترین گلزن تیمش نیز هست. او مهاجمی فرصت‌طلب و آماده است که چه روی زمین و چه در بازی هوایی مهارت دارد. سپاهان خوش‌شانس است که سوکای را دارد. مهاجم آرام زردپوشان اصفهانی تا آخرین ثانیه‌های بازی هم خطرناک است.

 

محمدرضا خلعتبری:

سریع، تکنیکی و گلزن. او آن‌قدر مهارت دارد که هر دفاعی را آزار دهد. خلعتبری در کناره‌ها باشد مدافع مستقیمش را خسته می‌کند و اگر هم در نوک خط حمله به کار گرفته شود با استارت‌هایش بسیار خطرناک می‌شود. خلعتبری که فوق‌العاده سریع است روی ضدحملات اثرگذاری بیشتری دارد. با این وجود می‌تواند گره‌های بازی را با تکنیک بالایش باز کند و فرصت‌سازی کند.

 

فرهاد مجیدی:

مهاجم محبوب هواداران استقلال همیشه بوی گل می‌دهد. فارغ از سن و سال و اتفاقات آغاز فصل، فرهاد باهوش و موقعیت‌سنج مثل یک مهاجم جوان می‌دود و دفاع حریف را تحت فشار می‌گذارد. در روز بزرگ فوتبال ایران، روزی که ممکن است سرنوشت جام حذفی مشخص شود شماره هفت بیشتر از همیشه به چشم خواهد آمد. فرهاد می‌خواهد در پایان دوران بازی‌اش به آرزویش برسد و جام قهرمانی را با لباس آبی بالای سر ببرد. پس بازی با سپاهان برای او همه‌جوره فینال است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 9 فروردين 1392 ا 21:46 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.