استقلال2-العین مارات0:خیز بلند کهکشانیها برای ستاره ی سوم


استقلال ایران 2-0 العین امارات/سید، رحمتی برای استقلال/عیدی الماس سیاه و فرهاد ب

تیم استقلال ایران با برتری دو بر صفر برابر العین امارات گام دوم را در لیگ قهرمانان آسیا محکم برداشت. استقلال ایران در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با یک نمایشی هوشمندانه موفق شد تا سه امتیاز با ارزش را

برابر العین امارات نصیب خود کند تا طلسم نبردن‌های قلعه‌نویی به همراه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شکسته شود. دو گل استقلال را در این دیدار جی‌لوید ساموئل و فرهاد مجیدی به ترتیب در دقایق 63و 74 به ثمر رساندند.

در نیمه نخست این دیدار بازی برابری از سوی دو تیم ارائه شد و هردو تیم با در دستور کار قرار دادن احتیاط تلاش داشتند تا به ارزیابی یکدیگر بپردازند. نخستین فرصت گلزنی را در این دیدار در دقیقه 9 ساموئل از دست داد. این بازیکن با یک پاس بیک زاده را صحب توپ کرد که ارسال این بازیکن بعد از دفع مدافعان العین برابر ساموئل حاضر شد و ضربه بی‌دقت وی با فاصله از بالای دروازه‌ی العین به اوت رفت.

در دقیقه 14 عمرعبدالرحمان از تیم العین با یک شوت از پشت محوطه 18 قدم تلاش کرد تا دروازه‌ی استقلال را باز کند که ضربه‌ی او با فاصله از بالای دروازه‌ی استقلال راهی اوت شد.

در دقیقه 25 اشتباه فرزاد حاتمی می‌توانست برای استقلال دردسر ساز شود. این اشتباه منجر به ایجاد فرصت گلزنی برای العین شد و اکوکو در کناره‌ی محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد که ضربه این بازیکن از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه 33 پاس آرزه به جباری فرصت خوبی برای او ایجاد کرد که ضربه‌ی کاپیتان استقلال با واکنش خوب دروازه‌بان العین همراه شد و راهی به دروازه نیافت.

در ادامه شوت پشت محوطه آساموا جیان در دقیقه 35 می‌توانست خطرساز شود که مهدی رحمتی این توپ را در آغوش گرفت.

در دقیقه 36 ویسنته آرزه جایش را به فرهاد مجیدی داد.

در دقیقه 41 امیرحسین صادقی با کارت زرد داور بعلت خطای مرتکب شد جریمه شد.

در ادامه تلاش دو تیم بی نتیجه ماند و نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. با آغاز نیمه دوم آرش برهانی بجای فرزاد حاتمی برای استقلال به میدان آمد.

در دقیقه 48 شوت کاپیتان العین می‌توانست خطرساز شود. ضربه‌ی ماتیو‌میرل‌رادوی بشکلی خطرناک به کناره‌ی دروازه‌ی مهدی رحمتی خورد.

در دقیقه 56 بازهم دروازه استقلال تهدید شد. آلکس‌جانسون‌براسک از غفلت مدافعان در محوطه جریمه استقلال و در شرایطی تک به تک صاحب توپ شد که ضربه‌ی نچندان خوب اواز کنار تیرک افقی راهی اوت شد.

در دقیقه 58 شوت خطرناک فرهاد مجیدی را دروازه‌بان العین به کرنر فرستاد. این شوت بهترین فرصت گلزنی استقلال در این دیدار تا این دقیقه بود.

در دقیقه 64 ارسال بسیار‌عالی مجتبی جباری با ضربه سر جی‌لوید‌ ساموئل همراه شد تا این بازیکن استقلال را با یک گل پیش اندازد.

در دقیقه 73 پاس خوب سیاوش اکبرپور را فرهاد مجیدی به سمت دروازه العین قطر زد که این ضربه از زیر دستان دروازه‌بان العین به گل دوم استقلال ایران تبدیل شد و حساب کار دو بر صفر به سود استقلال شد.

در ادامه العین برای جبران گل‌های خورده پیش کشید و در دقیقه 88 اوکوکو می‌توانست یکی از گل‌های خورده العین را جبران کند ولی واکنش مهدی رحمتی مانع از فروپاشی دروازه استقلال شد.

در ادامه تلاش دو تیم برای گلزنی بی نتیجه ماند تا استقلال با همان دو گل، برتر از میدان خارج شود.

* لیگ قهرمانان آسیا – مرحله‌ی گروهی

چهارشنبه 23 اسفند ماه 1391 – ساعت 19:00

استقلال تهران 2 - العین امارات 0

گل‌ها: جی لوید ساموئل (64) و فرهاد مجیدی (74)

ورزشگاه آزادی

داور: والنتینو کوالنکو

اخطار: امیرحسین صادقی (41) از استقلال

ترکیب استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی، ساموئل، امیرحسین صادقی، جواد نکونام، مجتبی جباری، سیاوش اکبرپور، پژمان منتظری، هاشم بیک‌زاده، فرزاد حاتمی (46- آرش برهانی)، علی حمودی و ویسنته آرسه (37- فرهاد مجیدی)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب العین امارات: داوود سلیمان، اسماعیل احمد، محند سالم، محمد احمد قریب، فارس جمعه، یعقوب الحسانی (73- محمد عبدالرحمن)، میرل رادوی، عمر عبدالرحمن، آساموا ژیان، ژیرس کمبو اکوکو و الکس بروسک

سرمربی: کوزمین اولاریو

دقایق حساس:

دقیقه‌ی 9 : در میان تمام حملات نیم‌بند استقلال که آن‌چنان زهردار نبود، حرکت جواد نکونام در پشت محوطه‌ی جریمه العین و کاشتن توپ برای ساموئل بسیار قابل توجه بود، هرچند شوت ساموئل با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه‌ی 25 : همکاری آساموا ژیان و کمبو اکوکو می‌رفت تا اولین گل این دیدار را رقم بزند، اما بی‌دقتی اکوکو توپ را در اختیار رحمتی قرار داد. ژیان که در این بازی بسیار پراشتباه نشان داده بود، یک نفوذ بسیار زیبا به محوطه‌ی جریمه انجام داد و با یک پاس زیبا اکوکو را صاحب توپ و موقعیت کرد که این موقعیت هدر رفت.

دقیقه‌ی 33 : بازیکنان العین روی یک ضدحمله صاحب توپ و موقعیت شدند و یعقوب الحسانی می‌رفت تا با یک حرکت پا به توپ در موقعیت شوت‌زنی قرار گیرد اما این بازیکن با یک شوت نه‌چندان با قدرت توپ را در اختیار رحمتی قرار داد.

دقیقه‌ی 34 : جدی‌ترین موقعیت این دیدار را آبی‌پوشان رقم زدند. در این صحنه ویسنته آرسه نفوذی زیبا به محوطه‌ی جریمه از جناح چپ داشت و با یک پاس زیبا از بین چند مدافع توپ را به جباری سپرد که در چند قدمی دروازه بود و شوت زیبای این بازیکن با واکنش داوود سلیمان راهی کرنر شد.

دقیقه‌ی 37 : پاس عمقی علی حمودی از نزدیکی‌های خط میانه‌ی میدان در همان لحظات آغازین ورود فرهاد مجیدی به این بازیکن رسید اما ضربه‌ی این ستاره با اختلافی بسیار زیاد از بالای دروازه و دروازه‌بان العین به بیرون رفت.

دقیقه 47: شوت راه دور کمبو اکوکو دروازه استقلال را تهدید کرد اما راهی اوت شد.

دقیقه 54: الکس بروسک روی یک پاس عمقی در موقعیت تک به تک با رحمتی قرار گرفت اما ضربه او از زاویه بسته راهی خارج شد.

دقیقه 58: چرخش عالی و شوت محکم فرهاد مجیدی از پشت محوطه جریمه را داوود سلیمان با کف دست به کرنر فرستاد.

دقیقه 87: کرنر ارسالی روی دروازه استقلال با ضربه سر خطرناک اسماعیل احمد همراه شد که رحمتی به زیبایی توپ را دفع کرد.

دقیقه 88: شوت راه دور بازیکنان العین باز هم با واکنش عالی رحمتی روبه‌رو شد و دروازه استقلالی‌ها بسته ماند.

اتفاق ویژه:

دیدار تیم‌های استقلال و العین امارات در حالی برگزار می‌شود که آرش برهانی و فرهاد مجیدی نیمکت‌نشینان سرشناس این تیم محسوب می‌شوند.

کارگران سازمان آتش‌نشانی که در ورزشگاه آزادی مستقر شدند با لباس یکدست قرمز به ورزشگاه آمدند که همین امر موجب شد تا هواداران استقلال نسبت به آنها واکنش نشان داده و از این نفرات بخواهند تا لباس‌های خود را تغییر دهند.

هنگامی که بازیکنان العین امارات برای گرم کردن وارد زمین شدند نحوه آماده‌سازی آنها باعث اعتراض طرفداران استقلال شد.

مهدی پاشازاده، مهدی فنونی‌زاده، علی امیری، شاهرخ بیانی، فرزاد مجیدی، سیروس دین‌محمدی، دکتر نوروزی و امیر عرب در جایگاه ویژه دیدار دو تیم را از نزدیک نظاره می‌کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391 ا 10:55 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.