پيش‌بازي استقلال - تراكتورسازي:تراکتور در قلعه ی امیر/یا مرگ یا زندگی

ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- جام خليج‌فارس

هفته بيست و نهم

جمعه 18 اسفندماه 1391- ساعت 17:30

ورزشگاه آزادي تهران

استقلال تهران تراكتورسازي تبريز

نتيجه بازي رفت: تراكتور 2 استقلال صفر

 

پیش‌زمینه

فصل گذشته با وجود این‌که تیم سپاهان یک پای قهرمانی را از هفته‌ها قبل به خود اختصاص داده بود اما حساسیت‌ها و کری‌ها بیشتر در حول‌وحوش سرخابی‌های تهران و تبریز مي‌چرخيد. در آن زمان دیدار برگشت دو تیم در تبریز با حواشی خاص خود نقطه تاریکی را بین دو باشگاه ایجاد کرد تا حالا بعد از گذشت یک فصل و تغییر و تحولات تیم‌ها كماكان این بدبینی به جای خود باقی باشد. به نظر مي‌رسد دو عامل رقابت جدولی دو تیم در دو فصل اخیر و همچنين حضور مربی مشترک را می‌توان عامل اصلی این حاشیه‌ها قلمداد کرد که خواسته و ناخواسته مشکلاتی را به وجود آورده است.

خطر در كمترين فاصله

استقلال و تراکتور در شرایطی اين دیدار فینال‌گونه‌ را در آدینه پیش رو برگزار خواهند کرد که هر دو تیم در آخرین بازی خود با خوش‌شانسی‌ توانستند جایگاه‌شان را در جدول رده‌بندی حفظ کنند. استقلال در شرایطی که با ۵ غایب بزرگ رهسپار قم شده بود، اسیر بازی باانگیزه شاگردان صمد مرفاوی شد تا با کسب یک امتیاز آن هم در دقایق پایانی، اختلاف امتیازات خود را با تعقیب‌کنندگان به اعداد یک و سه برساند. این شرایط نمی‌توانست مورد دلخواه امیر قلعه‌نویی وشاگردانش پیش از بازی سرنوشت‌ساز با تراکتورسازی باشد. به نظر این اتفاق استرس میزبان را نسبت به حریف بیشتر کرد چرا که اختلاف ۳ امتیازی با تراکتور می‌توانست آرامش بیشتری را برای آبی‌ها ایجاد کند و نتیجه مساوی نیز می‌توانست در ادامه راه قهرمانی کمک‌حال آن‌ها باشد.

موج مثبت نفت در باك‌هاي تراكتور

در آن سوی میدان، تراکتورسازی در بازي هفته قبل مقابل ميهمان خود نفت تهران در ارائه بازی باکیفیت چندان موفق نبود اما سه امتياز بازي را با بخت و اقبال بلندش به جيب زد. حتي تونی اولیویرا هم در تايید این موضوع، گل تقدیمی دروازه‌بان نفت را اتفاقی دانست که شاید دیگر تکرار نشود. اما سوای کیفیت بازی، بايد گفت ۳ امتیاز دیدار با نفت دستاوردهاي زیادی برای این تیم داشت، چراکه از طرفی سپاهان با برد قاطع 4 بر يك مقابل گهر آماده بود که حتی با تساوی تبریزی‌ها جایگاه دوم را از آن خود کند و از طرفی توقف مقابل نفت آثار روحی روانی منفی خود را برای تراکتوری‌ها در آستانه بازی حساس ایجاد می‌کرد. اما کسب پیروزی و رسیدن به یک‌قدمی صدر جدول را می‌توان کلید موفقیت این تیم در آدینه پیش رو دانست. تراکتورسازی از زمان حضور دوباره در لیگ بر‌تر باختی را در زمين استقلال تهران تجربه نکرده و یک مساوی  و دو برد تا اینجای کار حاصل نبرد سرخ‌آبی‌های تبریز و تهران در ورزشگاه آزادی بوده است.

شروع هفته‌هاي سخت استقلال

در شرایطی که 6 هفته حساس و سرنوشت‌ساز برای تعیین قهرمان لیگ باقی مانده اما شرایط جدول و رقابت میلميتری مثلث مدعیان به گونه‌ای است که علاوه بر دیدار‌های مستقیم که حکم بازی شش امتیازی را دارد، دیگر بازی‌ها هم از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار شده است. دیدار با تراکتور برای امیر قلعه‌نویی و شاگردانش سرآغاز یک پروسه سخت و نفس‌گیر است که به دنبال خود نفت تهران، سپاهان و فولاد را پشت سر دارد.

استقلالی‌ها به خوبی به اهمیت این بازی واقف هستند و می‌دانند که تکلیف جام در نبردی مستقیم با دو مدعی تعقیب‌کننده یعنی تراکتور و سپاهان مشخص خواهد شد. با این حال نمی‌توان روند موفقیت و کسب عنوان قهرمانی را در یک قالب و فرمول خاص مورد ارزیابی قرار داد و از اتفاقات فوتبالی که درگذشته‌ها هم کم تجربه نشده غافل شد. استقلال با انگیزه کسب 3 امتیاز وارد میدان خواهد شد تا با ایجاد اختلاف 4 امتیازی با نزدیک‌ترین تهدیدکننده چشم به 5 دیداری داشته باشد که فقط يكي از آن‌ها خارج از تهران برگزار خواهد شد. در واقع بازی با تراکتور «شاه‌کلید» کسب عنوان قهرمانی در این فصل برای استقلالی‌ها قلمداد می‌شود.

تراکتورسازی به دنبال هت‌تریک در آزادی

سرخپوشان تبریزی در شرایطي گام به ایستگاه بیست‌ونهم می‌گذارند که برای کسب سومین پیروزی طی سه فصل متوالی از انگیزه‌های زیادی برخوردار هستند. تراکتوری‌ها طبق تجربه نشان داده‌اند که در سال‌های اخیر در تهران حتی در بد‌ترین شرایط حریف دست‌وپابسته‌ای نبوده‌ و در تقابل با پایتخت‌نشینان با حضور هواداران خود چیزی از میزبانان رنگارنگ خود کم نداشته‌اند.

شاگردان تونی اولیویرا به خوبی از اهمیت و حساسیت این دوئل آگاه هستند و به نظر نبرد روز جمعه و نتیجه حاصله علاوه بر تاثیرگذاری در مشخص شدن چهره تیم قهرمان می‌تواند اندوخته قابل ملاحظه‌ای برای روز‌های پایانی باشد. تبریزی‌ها با کسب 3 امتیاز این دیدار علاوه بر تثبیت موقعیت خود در راه قهرمانی به اما و اگر‌های دیدار رفت هم که با غیبت سرمربی و چند بازیکن شاخص استقلال همراه بود به نوعی پاسخ خواهند داد. تراکتورسازی با روند موفقیت‌آمیز خود طی هفته‌های گذشته روی نوار برد قرار دارد و اولین بازی آسیایي خود را هم با اقتدار پشت سر گذاشته تا با روحيه‌اي عالي پا به ميدان آزادي بگذارد.

با تمام قوا؛ بدون محروم، بدون مصدوم

برای این بازی استقلالي‌ها هیچ محروم و مصدومی ندارند و با تمام داشته‌های خود حاضر خواهند شد. استراحت به فرهاد مجیدی در دو دیدار اخیر و استفاده از تجربیات گرانبهای این بازیکن دست سرمربی آبي‌ها را در این بازی باز خواهد گذاشت تا با استفاده از تمام سرمایه‌های خود، افکار تاکتیکی مورد نظرش را در میدان با توجه به شرایط بازی پیاده کند. تراكتورسازي هم هيچ محروم و مصدومي در اين ميدان ندارد و حتي قاسم دهنوي كه هفته گذشته از ترس گرفتن اخطار سوم نيمكت‌نشين شده بود در اين بازي مي‌تواند از ابتدا در تركيب تيمش قرار بگيرد.

تركيب‌هاي احتمالي

استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی- پژمان منتظری- امیرحسین صادقی- علی حمودی- هاشم بیگ‌زاده (حسن اشجاری)- جواد نکونام- خسرو حیدری- جی لوید ساموئل- سیاوس اکبرپور- آرش برهانی (مجتبی جباری)- فرزاد حاتمی

تراکتورسازی تبريز: مهدی ثابتی- محمد ایرانپوریان- محمد نصرتی- مرتضی اسدی- مصطفی اکرامی- مهدی کیانی- قاسم دهنوی (محمدحسن ابراهیمی)- مهدی کریمیان- فلاویو لوپز- جواد کاظمیان- سیدمهدی سیدصالحی




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 17 اسفند 1391 ا 12:30 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.