صبا 1- استقلال 1:تیر آرش به هدف نشست/استقلال به صدر بازگشت

ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- جام خليج‌فارس

دوره دوازدهم- هفته بيست‌وهشتم

صباي قم 1 – استقلال تهران 1

گل‌ها: ايمان رزاقي‌راد (29) براي صبا- آرش برهاني (91-پنالتي) براي استقلال

نتيجه بازي رفت: 1-0 استقلال

دوشنبه 14 اسفندماه 1391- ساعت 17:25

ورزشگاه یادگار امام قم

تماشاگر:10 هزار نفر

داور: یدالله جهانبازی

اخطار: سهراب بختیاری‌زاده، حامد لك، ميلاد نوري، رامين رضائيان، عبدالكريم اسلامي (صباي قم)- جي لويد ساموئل (استقلال)

اخراج: سهراب بختياري‌زاده (صباي قم)

 

صباي قم: حامد لک- مرتضی کاشی- سهراب بختیاری‌زاده- رامین رضاییان- سعید لطفی- اکبر صادقی- ابوالفضل ابراهیمی- عبدالکریم اسلامی- دیوید ویکروم- میلاد نوری- ایمان رزاقی‌راد (42- ميلاد سلیمان‌فلاح)

سرمربی: صمد مرفاوی

 

استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی- علی حمودی- هاشم بیک‌زاده- امیرحسین صادقی- پژمان منتظری- خسرو حیدری- ويسنته آرزه- عباس محمدرضایی(46- حنيف عمران‌زاده)- جي‌لويد ساموئل- میثم بائو (46- مجتبي جباری)- آرش برهاني

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 شرح بازی:

در این دیدار که به قضاوت یدالله جهانبازی برگزار شد، تک گل صبایی ها را ایمان رزاقی راد در دقیقه 29 به ثمر رساند تا این تیم نیمه نخست را با برتری به رختکن برود. صبا در نیمه نخست نسبت به استقلال موقعیت های بهتری خلق کرده بود و در چند مرحله روی دروازه رحمتی نیز خطرساز شد که حاصل آن تنها گل دقیقه 29 رزاقی راد بود.
مهمترین موقعیت استقلالی ها در این نیمه نیز روی یک ضربه کاشته حاصل شد که حامد لک این فرصت را از بازیکنان حریف گرفت. با شروع نیمه دوم جباری و عمران زاده به میدان آمدند و استقلال به طور کامل توپ و میدان را در اختیار گرفت.
 در این نیمه با حضور عمران زاده در خط حمله ارسال های جناحین تنها برنامه آبی پوشان برای فرار از شکست بود که حامد لک دروازه بان تیم صبا با درخشش فوق العاده خود دروازه تیمش را به خوبی بسته نگه داشت. در دقیقه 60 این دیدار حامد لک با واکنشی خوب ضربه ناگهانی عمران زاده را دفع کرد. دو دقیقه بعد سلیمان فلاح با یک شوت محکم رحمتی را در دو مرحله به واکنش واداشت تا صبا اندکی از زیر فشار حملات حریف خارج شود.
 استقلال که هر لحظه بر حملات خود می افزود دو بار در دقایق 66 و 68 روی ضربات عمران زاده تا آستانه گل تساوی هم پیش رفت ولی درخشش حامد لک این موقعیت ها را از آبی پوشان گرفت. این دروازه بان یک بار هم شوت استثنایی بیک زاده را دفع کرد. در دقیقه 76 بازی بود که آرش برهانی خود را درون محوطه جریمه حریف به زمین انداخت ولی داور این صحنه را پنالتی نگرفت. حامد لک اعتراض فراوانی به داور مسابقه داشت و یک اخطار دریافت کرد. اتفاق بزرگ این بازی در دقیقه 90 رخ داد که داور به سود استقلال خطای پنالتی اعلام کرد.
 ارسال خسرو حیدری باعث شد تا در یک رفت و برگشت پنالتی به سود استقلال اعلام شود که برهانی این توپ را بر خلاف جهت حرکت حامد لک به گل تساوی تبدیل کرد. بعد از این گل صبایی ها اعتراض فراوانی به داور مسابقه داشتند که یدالله جهانبازی سهراب بختیاری زاده را در پی همین اعتراضات اخراج کرد. در وقت های اضافی این بازی حامد لک یک فرصت استثنایی را از آرش برهانی مهار کرد تا امتیازات بین دو تیم تقسیم شود.

شرح گل‌ها:

1-0 صبا؛ دقيقه 29: فرار و پاس رضاییان در دهانه دروازه به رزاقی‌راد رسید و او در جنگ با دو مدافع استقلال توپ را وارد دروازه رحمتی کرد. او بعد از گل به دلیل برخورد با مدافعان حریف بیرون رفت و در نهایت در دقیقه 42 تعویض شد.

1-1 استقلال؛ دقيقه 1+90: روي يك ارسال از جناح راست و در شلوغي محوطه جريمه صبا مسعود حق‌جو بازيكن ‌تازه‌وارد قمي‌ها با بي‌احتياطي پاي صادقي را هدف قرار داد و داور بلافاصله در سوت خود به علامت پنالتي دميد. اين در حالي بود كه قبل از اين اتفاق خطاي حنيف عمران‌زاده در جنگ هوايي با صبايي‌ها نيز خطايي محرز به نظر مي‌رسيد.

 

اتفاق ویژه:

1- مجتبی جباری ستاره استقلال با وجود تعدد غایبها روی نیمکت نشست  تا آبی‌ها در نیمه اول آهنگ جالبی در بازی نداشته باشند. جباری در نیمه دوم جانشین بائو شد که نمایش ضعیفی داشت. قلعه نویی به جز او عمران‌زاده را نیز به عنوان مهاجم به زمین آورد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 15 اسفند 1391 ا 12:33 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.