پیش‌بازی صبا- استقلال/ شکست‌ناپذیران دست تنگ


عصر فردا هر ۳ مدعی جدی قهرمانی لیگ بر‌تر بازی‌های هفته بیست و هشتم خود را برابر حریفان‌شان برگزار خواهند کرد که در این میان استقلال صدرنشین در قم باید میهمان صبای این شهر باشد.

استقلال؛ به دنبال برد پنجم

استقلال تا قبل از شروع بازی‌هایش در لیگ قهرمانان آسیا وضعیت بسیار خوبی داشت. 4 برد متوالی و تداوم بدون باخت بودن در دور برگشت در کنار راه افتادن خط حمله این تیم که در دو بازی آخر لیگ ۷ بار توپ را از خط دروازه حریفان عبور داده بود، باعث شد تا هواداران این تیم نگاه خوش‌بینانه‌ای به آبی‌ها داشته باشند ولی در دوحه و برابر الریان کمی تا قسمتی نگران شدند چون استقلال در عین زدن ۳ گل به میزبان قطری، ۳ بار برتری خود را از دست رفته دید تا دفاع این تیم وضعیت جالبی نداشته باشد.

از طرف دیگر استقلال بازی آخر خود در لیگ بر‌تر برابر صنعت نفت آبادان را با تلفات زیاد به پایان رساند؛ ‌ نکونام، حاتمی و اکبرپور محروم شدند و با مصدومیت ایمان موسوی که به گفته قلعه‌نویی بعید است به بازی فردا برسد، دست آبی‌ها در خط میانی و حمله تا حدودی در پوست گردو مانده است. به این موارد اضافه كنيد مشکل فرهاد مجیدی را که او هم در نهايت از ليست بازيكنان استقلال خارج شد تا آبي‌ها فقط با يك مهاجم راهي قم شوند.

صبا؛ هفته‌هاي دور از برد

اما برای صبای قم شروع دور برگشت لیگ حالتی قابل قبول داشت و با برد و مساوی‌های متناوب اوضاع برای صمد مرفاوی خوب پیش می‌رفت که در ۴ هفته اخیر وضعیت کمی متفاوت شده است. ۳ تساوی با تراکتورسازی، گهر و داماش که اولی در خانه بود در کنار باخت خانگی به نفت تهران که اولین شکست صبایی‌ها در نیم‌فصل دوم محسوب می‌شود باعث شد که قمی‌ها حالا با ۳۶ امتیاز به رده یازدهم جدول رده‌بندی نزول کنند و شاید این بازی خانگی بتواند برای آن‌ها فرصتی باشد تا بتوانند بخشی از آب رفته را به جوی برگردانند. کاری که در راه انجام آن دعای خیر تراکتوری‌ها و سپاهانی‌ها را بدرقه راه خود خواهند داشت. البته صبا هم برای این بازی مهدی مومنی مهاجم سرعتی خود را به دلیل ۳ اخطاره بودن به همراه ندارد ولی حتما شما هم با ما هم عقیده هستید که در قیاس غایبان دو تیم وضعیت صبا بهتر از میهمان فردایش است.

آبي‌هاي صبا؛ قمي‌هاي استقلال

در غیاب این همه مهاجم مصدوم و محروم یکی از امیدهای استقلال در خط حمله عباس محمدرضایی است، مهاجمی که برای اولین بار در لیگ نهم با زدن ۱۰ گل در لباس صبا توانست خود را در سطح اول فوتبال ایران مطرح کند و حالا حضور او برابر تیم قدیمی‌اش می‌تواند در نوع خود جالب باشد.

ولی در جمع صبایی‌ها استقلالی سابق بیشتر است چون سهراب بختیاری‌زاده کاپیتان کهنه‌کار و پرتداوم آن‌ها به همراه میلاد نوری و بهمن طهماسبی نفراتی هستند که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارند و می‌توانند برابر تیم قدیمی خود صاحب انگیزه‌های مضاعفی باشند. در ضمن فراموش نکنید که سرمربی صبا یعنی عبدالصمد مرفاوی و دستیارش یعنی محمود فکری جزو استقلالی‌های متعصب و قدیمی هستند که حتی در آستانه دربی تهران برای روحیه دادن به تیم قدیمی خود به تمرینات استقلال هم رفتند.

 تا كجاها مي‌شود رفت؟

استقلالی‌ها می‌دانند که باخت در این بازی اگر با برد تراکتورسازی در بازی همزمان برابر نفت تهران همراه باشد می‌تواند به قیمت از دست رفتن صدرنشینی تمام شود و مسلما برای رقم نخوردن این سرنوشت تمام تلاش خود را در بازی فردا به کار خواهند گرفت. ولی صبایی‌ها در صورت برد می‌توانند جایگاه قبلی خود قبل از آغاز هفته بیست و نهم یعنی رده هشتم جدول را دوباره به دست آورند.

بازگشت به قلعه‌ي كلين‌شيت

برای استقلال که صاحب بهترین خط دفاع لیگ با ۱۳ گل خورده در ۲۷ بازی است و در دور برگشت تنها ۲ بار توپ از خط دروازه‌اش عبور کرده، گل نخوردن در این بازی از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به اینکه برعکس خطوط میانی و حمله، در خط دفاعی غایبی ندارند قلعه نویی می‌تواند با سازماندهی مجدد در یک سوم دفاعی تیمش دوباره اوضاع را روبه‌راه کند.

ترکیب‌هاي احتمالی

صبای قم: مهرداد طهماسبی- سهراب بختیاری‌زاده- مرتضی کاشی- سعید لطفی- مسعود حق‌جو- اکبر صادقی- کریم اسلامی (مهدی بدرلو)- رامین رضائیان- میلاد نوری- میلاد سلیمان‌فلاح (فرید کریمی)- ایمان رزاقی‌راد

استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی- علی حمودی- هاشم بیگ‌زاده (حسن اشجاری)- پژمان منتظری- امیرحسین صادقی- جی لوید ساموئل- خسرو حیدری- مجتبی جباری- میثم بائو (حنیف عمران‌زاده)- عباس محمدرضایی- آرش برهانی




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 13 اسفند 1391 ا 16:2 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.