نگاهی به گروه D موصوم به گروه مرگ

با شروع جام باشگاه های آسیا اکنون تمام نگاه قاره ی کهن معطوف به این رقابت هاست . جایی که نمایندگان ایران با امید فراوان به مصاف تیمهای متمول عربی می روند . در این بین رقابت بین تیم های گروه چهارم که گروه مرگ نامیده شده از جذابیت های خاصی برخوردار است . جایی که تیم های استقلال ایران ، الهلال عربستان ، الریان قطر و العین امارات  پیش بینی ها را برای هواداران مشکل کرده اند .

تیم های متمول عربی با بازیکنان سرشناسی که در اختیار دارند به مصاف استقلالی خواهند رفت که حضور پر شمار تماشاگرانش بزرگترین سلاح این تیم خواهد بود .

حضور بازیکنان بزرگی از جمله نیلمار و آساموا ژیان که در زمره ی ستارگان مطرح دنیای فوتبال قرار دارند ، نشان دهنده ی  سرمایه گذاری کلان تیمهای مذکور در جهت موفقیت در این رقابت هاست .

در هفته ی نخست در گروه چهارم الهلال نتوانست موفق ظاهر شود ولی کماکان میتوان این تیم را رقیب اصلی استقلال در این گروه دانست . آنها همواره در طول تاریخ باشگاه با در اختیار داشتن بازیکنان مطرح و ملی پوش عربستانی از جمله سامی الجابر ، محمد الدعایه ، خالد تیماوی و ... و همچنین بازیکنان خارجی سرشناس نظیر : ریولینو ، ابراهیم با ، ادمیلسون ، ویلهلمسون و ... ، سر سخت ترین رقیب استقلال در غرب آسیا بوده اند . الهلال در این فصل نیز با در اختیار داشتن مهاجم مطرح خود ، یاسر قحطانی نگاه ویژه ای به این رقابت ها دارد .

یو بیونگ سو کره ای در کنار وسلی برزیلی ارکان هجومی الهلال در کنار قحطانی را تشکیل می دهند .

الهلال در خط میانی از سالم الدوساری ، شلهوب و عبداللطیف قانم بهره می برد .

گوستاوو بولیوار ، سلطان البیشی ، عبدالله الزوری و اوزیا نیز عناصر دفاعی این تیم را تشکیل می دهند . الهلال که لقب رهبر را در لیگ سعودی یدک می کشد با سرمربیگری زلاتکو دالیچ ، 14 فروردین و 20 فروردین به مصاف آبی پوشان خواهد رفت .

الهلالی ها در فصل جاری لیگ برتر عربستان با 7 امتیاز اختلاف با الفاتح صدرنشین لیگ با 42 امتیاز در رتبه ی دوم قرار دارند .

دیگر تیم حاضر در این گروه یعنی العین امارات با پیروزی در هفته ی اول برابر الهلال صدرنشین گروه شد . آنها در خط حمله از آساموا ژیان بهره می برند که عنوان بهترین بازیکن سال قاره ی آفریقا را در سال 2010 یدک می کشد . ژیان که گرانترین خرید تاریخ ساندرلند است در سال 2011 به العین پیوست و تاکنون در 32 بازی 44 گل برای العین به ثمر رسانده که آمار بسیار خوبی است و نشان از در اوج بودن این بازیکن دارد .

اکوکو نیز زوج ژیان در خط حمله است . اکوکو که سابقه ی پوشیدن پیراهن زیر 21 سال فرانسه را نیز دارد متولد زئیر است و 6 سال در لوشامپیونه و با پیراهن تیم رن  بازی کرده است .

اما دیگر عنصر هجومی تیم العین ، مسی فوتبال امارات یعنی عمر عبدالرحمان است . عبدالرحمان جوان که بازی های درخشانی در جام جهانی زیر 23 سال از خود نشان داد اکنون یکی از امیدهای اصلی فوتبال آسیا شناخته شده است .

العینی ها در خط حمله الکس بروسک استرالیایی را هم دارند که در 11 بازی برای العین 8 گل به ثمر رسانده است . حضور این بازیکنان خط حمله ی العین را به یکی ازبهترین خطوط خمله ی آسیا تبدیل کرده است .

محمد الوهیبی  به همراه میرل رادوی و هلال سعید نیز مردان خط میانی این تیم می باشند .

العین در لیگ حرفه ای امارات در 16 بازی 40 امتیاز کسب کرده است و با زدن 56 گل و دریافت 17 گل با 6 امتیاز اختلاف با الجزیره در صدر قرار دارد .

و اما اولین دیدارآبی پوشان در این گروه با الریان قطر بود که با زحمت توانست مقابل استقلال یک تساوی بگیرد . الریان که فصل گذشته با قرار گرفتن در رده ی سوم لیگ ستارگان قطر پا به رقابتهای قهرمانان آسیا نهاد در این فصل با کسب 33 امتیاز از 18 بازی در رتبه ی چهارم قرار دارد . ستاره ی بی چون و چرای الریان ستاره ی برزیلی این تیم یعنی نیلمار است . نیلمار که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی برزیل را نیز دارد در تیمهای مطرح اینترناسیونال برزیل ، کورینتیانس ، لیون و ویارئال بازیهای درخشانی ارائه داده است .

دیگر ستاره ی الریان رودریگو تاباتا هافبک خلاق برزیلی-ژاپنی است که در بازی روز گذشته هنر خود در استفاده از ضربات ایستگاهی و شروع مجدد را به رخ همگان کشید .

الریانی ها در خط دفاع از ناتان اتاویو بازیکن جوان برزیلی ، عبدالله علاوی ،عبدالرحمان مصباح و چو یون هیونگ بهره میبرد . در خط میانی نیز کاپیتان این تیم یعنی فابیو سزار در کنارآلوارو فرناندز ، رودریگو تاباتا و دنیل گوما حضور دارند .

نیلمار ، محمد صلاح و الماری نیز خط حمله ی تیم قطری را تشکیل می دهند . دیگو آگیره نیز سکان هدایت این تیم را به عهده دارد .

و اما صدر نشین لیگ برتر ایران با در اختیار داشتن اسکلت تیم ملی و با سرمربیگری امیر قلعه نوعی غول آخر گروه چهارم می باشد . استقلالی ها که در نیم فصل دوم با خریدهای خود و جان دوباره ای به تیمشان دادند با اتکا به بازیکنانی مانند جباری ، ساموئل ، نکونام ، حیدری ، رحمتی ، منتظری ، برهانی ، حاتمی  و ... امید زیادی به راهیابی به مراحل پایانی این رقابتها و کسب سومین قهرمانی در این جام را دارند .

حال باید صبر کرد و دید که سرنوشت این گروه به کجا خواهد رسید و تیمهای صعود کننده کدام تیمها خواهند بود . نمایش استقلال مقابل الریان که دیدارهای جذابی را در این گروه نوید می دهد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 11 اسفند 1391 ا 1:51 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.