الریان کیست و چیست و کجاست؟رقیبی باخط حمله ی آتشین

 

استقلال يكي از نمايندگان فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا،‌ فردا در اولين ديدار خود ميهمان الريان قطر خواهد بود. آنچه در ادامه مي خوانيد، نگاهي است به وضعيت فعلي الريان و بازيكنان مطرح اين تيم.

* موقعيت در ليگ قطر

الريان در پايان هفته هجدهم ليگ ستارگان قطر، با 10 برد، 3 مساوي و پنج باخت، تيم چهارم جدول رده بندي است. اين تيم با 42 گل زده، صاحب بهترين خط حمله ليگ قطر است اما فاصله 10 امتيازي الريان با تيم صدرنشين، السد، بخت قهرماني آن ها را بسيار كمرنگ كرده است. به نظر مي رسد در پايان فصل، الريان پس از السد و لخويا، به مقام سوم ليگ برسد. الريان در «كاپ ستارگان» هم نتايج چندان خوبي نگرفت و در پايان اين مسابقات، بين شش تيم چهارم شد. آخرين شكست الريان به 11 فوريه برمي گردد كه در يك بازي خانگي با 3 گل مغلوب الخور شد

* نتايج عجيب

يكي از وي‍ژگي هاي تيم الريان، ثبت نتايج عجيب و غريب است. آن ها حدود يك ماه پيش، در يك ديدار توفاني خارج از خانه 7-3 السيليه را شكست دادند و پيش از آن هم با 5 گل الغرافه را بدرقه كردند اما جالب است همين تيم السيليه، در دور رفت ليگ ستارگان قطر، الريان را با نتيجه 4-1 شكست داده بود! همانطور كه الغرافه هم در ليگ امسال، الريان را 4 گله كرده بود.

http://u.goal.com/183400/183484hp2.jpg

* رويارويي با استقلال

الريان سال گذشته هم با استقلال همگروه بود و در هر دو بازي رفت و برگشت شكست خورد. اين تيم قطري ابتدا در خانه، مغلوب گل يركوويچ در دقيقه 90 شد و در بازي برگشت هم با 2 گل برهاني و تك گل شريفات تعويضي،‌ شكستي سنگين را از استقلال پذيرفت. از استقلالي كه سال گذشته به مصاف الريان رفت، امروز ديگر خبري از بازيكناني مثل ميثم حسيني، فريدون زندي، مهدي اميرآبادي، آندو تيموريان، ميلاد ميداوودي، اسماعيل شريفات، يركوويچ و اسماعيل شريفات نيست و تركيب استقلال تقريباً متحول شده است.

* هميشه مغلوب ايراني ها

الريان در سال هاي گذشته دو بار ديگر با تيم هاي ايراني همگروه بوده است. يك بار با ذوب آهن و بار ديگر در سال 2005 با پاس تهران كه در هر 4 بازي رفت و برگشت، الريان شكست خورده است. به طور كلي الريان معمولاً در ليگ قهرمانان آسيا بد نتيجه مي گيرد و سال گذشته هم فقط تيم ضعيف نسف قارشي را از پيش رو برداشت. اين سوابق اگرچه در زمين فوتبال چندان گره گشا نيست ولي باعث مي شود به بازي فردا دلگرم تر باشيم.

* ستارگان خارجي

در ليست نفرات الريان، نام 6 بازيكن خارجي به چشم مي خورد كه 4 تاي آن ها از آمريكاي جنوبي و دو نفر ديگر از آسيا هستند. مشهورترين ستاره اين تيم، نيلمار برزيلي است كه در كارنامه او 23 بازي ملي و 8 گل ديده مي شود؛ از جمله گل به تيم ملي ايران در بازي دوستانه اي كه با نتيجه 3-0 به سود برزيل تمام شد. در آن بازي، نيلمار از دقيقه 70 وارد زمين شد و سومين گل تيمش را به ثمر رساند. اين مهاجم 180 سانتي متري و 28 ساله، پيش از اين در تيم هاي ويارئال، اينترناسيونال، كورين تيانس و المپيك ليون بازي كرده و دو سال پيش با قراردادي به ارزش 10 ميليون يورو (حدود 50 ميليارد تومان) به الريان پيوسته است. در واقع مبلغ قرارداد نيلمار، به تنهايي معادل پنج سال بودجه باشگاه استقلال است!‌ نيلمار در دو سال اخير ديگر به تيم ملي برزيل دعوت نشده و آخرين بار در بازي دوستانه مقابل روماني، در تركيب تيم ملي كشورش قرار گرفته است.

http://u.goal.com/203700/203722hp2.jpg

آلوارو فرناندز گاي، هافبك 27 ساله اروگوئه اي، ديگر مهره مطرح الريان است كه به طور قرضي از ليگ ام ال اس و از تيم شيكاگو فاير به قطر آمده است. در كارنامه آلوارو فرناندز 12 بازي ملي و 2 گل ديده مي شود و آخرين بار در نوامبر سال گذشته به تيم ملي دعوت شده است. اين هافبك 185 سانتي متري در تيم هاي سياتل آمريكا، يونيورسيداد شيلي و ستوبال پرتغال هم بازي كرده است.

اما يكي از چهره هاي تاثيرگذار الريان، رودريگو تاباتاي برزيلي است. اين هافبك كوتاه قامت 32 ساله، در سه سال گذشته گلزن ترين بازيكن الريان بوده و در دو فصل اخير، در ليگ قطر 27 گل زده است. تاباتا، هافبكي باهوش، خلاق و شوتزن است كه با يك ميليون و دويست هزار يورو، از بشيكتاش تركيه به قطر آمده است. او در سانتوز، چهره شد و در تيم غازيانتب اسپور هم سابقه بازي دارد.

يونگ هيونگ چو، مدافع 29 ساله اهل كره جنوبي، ديگر بازيكن بين المللي الريان است كه در حال حاضر هم مدافع ثابت تيم ملي كشورش است. در كارنامه او 43 بازي ملي ديده مي شود و دو سال پيش از تيم «ججو يونايتد» جدا شده است.

ناتان اوتايو مدافع 22 ساله برزيلي و ناصر الكعبي از عربستان، ديگر خارجي هاي الريان هستند كه كمتر در تركيب اصلي قرار مي گيرند و بازيكناني گمنام محسوب مي شوند.

 http://u.goal.com/183400/183488hp2.jpg

* ستاره قطري

بهترين بازيكن قطري الريان،‌ جارالله علي است. علي 24 سال دارد و در 17 بازي ملي، پنج گل براي تيم قطر به ثمر رسانده. اين مهاجم 179 سانتي متري، زوج نيلمار در خط حمله است. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 8 اسفند 1391 ا 18:48 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.