نگاهی به حریفان میلیاردی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

 

نگاهی به حریفان میلیاردی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

 

کهکشانیها به نقل از میدان- استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در گروهی که به گروه مرگ شهرت یافته است کار آسانی برای صعود ندارد. در این گزارش نگاهی کوتاه به تیم های هم گروه آبی پوشان انداختیم.

دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد و نمایندگاه ایران برابر حریفان خود محک خواهند خورد.

استقلال در گروه D با تیم های العین امارت،الهلال عربستان و الریان قطر هم گروه است گروهی که لقب گروه مرگ برازنده آن است و آبی پوشان پایتخت کار سختی برابر حریفان عربی پر مهره و متمول خود پیش رو دارند.

الهلال عربستان

این تیم سعودی در سال 1957 توسط شاهزاده عبدالرحمان بن سعید تاسیس شد. در ابتدا نام الهلال باشگاه المپیک بود اما در سال 1968 به دستور ملک سعود به الهلال تغییر نام داد.

الهلال با به دست آوردن ۴۷ جام قهرمانی پرافتخارترین باشگاه ورزشی کشور عربستان و آسیا به شمار می آید. شهرت این تیم ورزشی، به دلیل داشتن هواداران پرتعداد و گسترده در سراسر عربستان است.

لقب این تیم، به دلیل قهرمانی در بیشتر دوره‌های لیگ عربستان، الزعیم(رهبر) است.

الهلال ۱۳ بار قهرمان لیگ حرفه‌ای عربستان، ۶ بار قهرمان جام پادشاهی سعودی، 8 بار قهرمان جام ولیعهدی، ۷ بار قهرمان جام فدراسیون فوتبال سعودی، ۲ بار قهرمان جام برندگان جام آسیا، ۲ بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا و ۲ بار قهرمان سوپر جام باشگاه‌های آسیا شده‌است.

در حال حاضر ریاست الهلال را شاهزاد عبدالرحمن بن مساعد برعهده دارد که شخصی بسیار ثروتمند و صاحب نفوذ در عربستان است. او چند وقت پیش اعلام کرد که حاضر است تمام طلب رایکارد را در صورت اخراج او پرداخت کند و در نهایت هم اینگونه شد و سرمربی سابق آبی- اناریها از نیمکت سعودیها اخراج شد.

در این تیم مربیان بزرگی چون ماریو زاگالو، سانتانا،لازارونی،جورج اسمیت، کالدرون، توماس دال،اریک گریتس مربیگری کرده اند که موفقترین آنها ماریو زاگالو برزیلی بوده است.

الهلال در رده بندی اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا با کسب 1040.5 امتیاز برترین تیم قرن آسیا شد.

الهلال در فصل جاری رقابت های لیگ عربستان نتایج نسبتا خوبی کسب کرده است و با 42 امتیاز در مکان دوم جدول رده بندی قرار دارد و با تیم صدرنشین الفتح چهار امتیاز اختلاف دارد. در ابتدای فصل هدابت آبی پوشان را کومبواری سرمربی سابق پاری سن ژرمن بر عهده داشت. این مربی فرانسوی با وجود آنکه نتایج خوبی کسب کرد و تیمش در صدر قرار داشت اما از کار برکنار شد تا سیاست مربی کشی سعودیها برای همگان ثابت شود.

این باشگاه سعودی پس از شکست برابر النصر در هفته هجدهم لیگ عربستان در سایت رسمی خود نوشت:از زحمات کومبواری در این چند وقت حضور خود در الهلال تشکر می کنیم. باشگاه تصمیم گرفت پس از کسب نتایج ضعیف در این فصل کومبواری را از کار برکنار کند و زلاتکو دالاچ سرمربی تیم امید عربستان را به عنوان جانشین وی انتخاب کند.

الهلال که به دیدار نهایی جام حذفی عربستان راه بافته بود موفق شد روز گذشته(جمعه) از سد النصر بگذرد و جام قهرمانی را بالای سر برد. در این دیدار جدال دو تیم در وقت های قانونی با تساوی ی بر یک به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی شاگردان زلاتکو عملکرد بهتری داشتند و با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسیدند.

در الهلال بازیکنان ملی پوش زیادی توپ می زنند که از آنها می توان به یاسر القحتانی،محمد شلهوب،عبدالعزیز دوساری و محمد مسعد اشاره کرد. در این تیم سعودی بازیکنان خارجی تاثیر گذاری توپ می زنند که مهمترین آنها داسیلوا برزیلی است که با زدن 15 گل همراه با استفان تیگالی در صدر جدول گلزنان قرار دارد. از دیگر بازیکنان خارجی الهلال می توان به گوستاو بولیوار کلمبیایی اشاره کرد که در میانه میدان مهره ای کلیدی به شمار می آید. یو پیونگ سو مهاجم کره جنوبی هم چند سالی است که در خط حمله الهلال جا افتاده است و در این فصل 10 گل به ثمر رسانده است.

محبوبترین بازیکن الهلال یاسر القحطانی است که نه تنها در عربستان بلکه در دیگر کشورهای عربی هم از محبوبیت بالایی برخوردار است و بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو می بندد. قحطانی در فصل جاری بازیهای زیبایی را برای تیمش به نمایش گذاشته است و با زدن 11 گل دومین گلزن برتر این تیم به شمار می آید.

الهلال در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در گروه D با تیم های پرسپولیس،الغرافه و الشباب هم گروه بود و با 12 امتیاز به عنوان تیم صدرنشین به دور بعد صعود کرد.پرسپولیس در دیدار رفت در تهران برابر این تیم سعودی تن به شکست داد اما در بازی برگشت در حالیکه حریف دقایق زیادی ده نفره بود به نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک دست نیافت.این تیم در مرحله یک چهارم به اولسان هیوندای کره جنوبی خورد و نتوانست به مرحله بعد صعود کند.

العین امارات

باشگاهی پرمهره و شناخته شده در امارات که همچون الهلال لقب الزعیم(رهبر) را یدک می کشد. این باشگاه اماراتی در سال 1968 تاسیس شد. ورزشگاه این تیم طحنون بن محمد نام دارد و گنجایش آن 15 هزار نفر است.

العین موفق‌ترین تیم اماراتی است و یکی از تیم‌های مطرح قاره آسیا به شمار می آید. این تیم اماراتی در سال 2002-2003 بر بام فوتبال قاره کهن ایستاد و قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد. درخشش این تیم در این رقابت ها ادامه یافت و دو سال بعد هم به فینال راه یافت اما بازی را به الإتحاد واگذار کرد و به نایب قهرمانی رضایت داد

در این تیم بازیکنان شاخص زیادی توپ زده اند که از آنها می توان به فرهاد مجیدی،نشات اکرم و یاسر القحطانی اشاره کرد.

العین در امارات تیمی شناخته است و با 10 عنوان قهرمانی در لیگ و 5 قهرمانی در جام حذفی پر افتخارترین تیم این کشور کوچک حوزه خلیج فارس به شمار می آید.

هدایت العین را اولاریو کوزمین رومانیایی بر عهده دارد. العین فصل گذشته با هدایت این مربی رومانیایی جام قهرمانی را بالای سر برد و در فصل جاری هم با 40 امتیاز صدرنشین است و با تیم دوم جدول رده بندی 6 امتیاز فاصله دارد البته این تیم در بازی این هفته با یک گل در خانه مغلوب دبا الفجیره شد تا دومین شکستش در فصل جاری رقم خورد.

رسانه های اماراتی چندی پیش اعلام کردند که این مربی رومانیایی با وجود کارنامه درخشان در العین قصد دارد این تیم را ترک کند و به تیم صاحب نام تری در خلیج فارس بپیوندد اما تا کنون این انتقال صورت نگرفته است.

در این اماراتی بازیکنان صاحب نام زیادی بازی می کنند که مهمترین و سرشناسترین آنها آساموا ژیان بهترین بازیکن غنا در سال 2010 است.

این بازیکن غنایی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نمایش خیره گننده ای داشت و عنوان بهترین گلزن تیمش را به خود اختصاص داد اما با خاطره تلخ از این رقابت ها خداحافظی کرد به طوریکه در یک چهارم نهایی در حالیکه جدال غنا با اروگوئه تا دقیقه پایانی وقت های اضافی یک یک دنبال می شد یک ضربه پنالتی را از دست داد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و در نهایت اروگوئه به نیمه نهایی صعود کتد.

ژیان در سال ۲۰۱۰ از رن فرانسه با مبلغ ۱۳ میلیون پوند به ساندرلند پیوست که رکورد گران ترین بازیکن تاریخ ساندرلند را به خود اختصاص داد. او فصل گذشته را به طور قرضی در العین سپری کرد اما مسئولان دو باشگاه اماراتی و انگلیسی اکنون به توافق رسیدند تا این بازیکن ملی پوش غنایی رسما و به طور دائمی به العین بپیوندد .

او در ۳۷ حضور خود برای ساندرلند ۱۱ گل به ثمر رسانده بود . مبلغ قرارداد جدید ژیان در تیم العین اعلام نشده ، هرچند گمان می رود ساندرلند تقریبا تمام سرمایه گذاری خود برای این مهاجم را جبران کرده باشد.العین 6 میلیون پوند برای انتقال قرضی او به این باشگاه پرداخت و گمان می روند ساندرلند همین میزان را برای انتقال دایم او دریافت کرده باشد.

ژیان خیلی زود در این تیم اماراتی جا افتاد و با زدن 21 گل به عنوان بهترین گلزن فصل قبل این رقابت ها انتخاب شد و سهم بسزایی در قهرمانی تیمش داشت. او در فصل جاری هم خیره کننده ظاهر شده است و با 21 گل زده در صدر جدول بهترین گلزنان قرار دارد.

از دیگر بازیکنان سرشناس این تیم می توان به عمر عبدالرحمان اشاره کرد که به عنوان بازیکن ماه آسیا در ماه ژانویه انتخاب شد. این بازیکن 22 ساله در رقابت های المپیک لندن بازیهای زیبایی را برای اماراتیها به نمایش گذاشت و لقب مسی امارات را یدک می کشد. بازیهای زیبای او در این تیم اماراتی حتی مارادونا را هم به وجد آورد.

این بازیکن خوش تکنیک آینده درخشانی دارد و به نظر می رسد به زودی به تیمی اروپایی برود.

آلکس بروسکی استرالیایی از دیگر بازیکنان مطرح این تیم اماراتی است که در میانه میدان بازیهای زیبایی را به نمایش می گذارد و 9 گل هم در فصل جاری به ثمر رسانده است. این تیم اماراتی در خط حمله یک مهاجم سرشناس دیگر به اسم جیرس اکوکو را دارد. این مهاجم 25 ساله اهل فرانسه است و تا کنون پنج گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

با توجه به مهرهای که این تیم اماراتی در اختیار دارد شانس زیادی برای صعود از این گروه دارد.

الریان

تیمی از فوتبال قطر که سابقه ای طولانی در فوتبال این کشور کوچک دارد و با 7 عنوان قهرمانی در لیگ ستارگان قطر یکی از پر افتخارترین تیم ها است.

این باشگاه قطری در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد و در فوتبال قطر با القابی چون(امپراتور، شیرها و ترسناک) شناخته شده است.ورزشگاه این تیم احمد بن علی است که گنجایش آن ۲۷۰۰۰ است.

در این تیم قطری ستاره های از فوتبال اروپا همچون ماریو باسلر، فرانک دی بوئر،رونالد دی بوئر و فرناندو هیرو بازی کرده اند.الریان در فوتبال قطر همواره جزو تیم های بالانشین بوده است و 7 قهرمانی در لیگ ستارگان و چهار قهرمانی در جام حذفی را در کارنامه دارد.

هدایت این تیم قطری را دیگو آگیره اروگوئه ای بر عهده دارد. الریان با این مربی اروگوئه ای در فصل جاری رقابت های لیگ ستارگان قطر نتایج نسبتا خوبی کسب کرده است و با 32 امتیاز در رده سوم جدول رده بندی قرار دارد البته قرار گرفتن در این جایگاه با وجود تیم پر ستاره ای چون السد منطقی است.

الریان در هفته اخیر لیگ ستارگان قطر دست به کار بزرگی زد و با نتیجه چهار بر یک تیم پرستاره السد را آن هم در خانه این تیم شکست داد تا با روحیه بالایی هفته آینده از استقلال پذیرایی کند.

بدون شک معروف ترین و شاخص ترین بازیکن الریان نیلمار ستاره برزیلی سابق ویارئال است. این بازیکن 28 ساله درترکیب زرد پوشان بازی‌های بسیار زیبایی را به نمایش گذاشت و همین مساله باعث شد تا باشگاه‌های زیادی از جمله بارسلونا برای جذب وی ابراز علاقه کنند، حتی چند روز قبل از پیوستن این مهاجم سرعتی و ریز نقش به الریان رسانه‌های اسپانیایی از به توافق رسیدن او با آبی اناری‌ها خبر دادند.

این مهاجم برزیلی هر چند در میانه های فصل به الریان پیوست اما خیلی زود در این تیم جا افتاد و الان با زدن 12 گل زده بعد از سوریا 14 گله بهترین گلزن این فصل لیگ ستارگان قطر است.

در این تیم قطری بازیکن برزیلی سرشناس دیگری به نام رودریگو تابه تا بازی می کند که مغز متفکر این تیم به شمار می آید و با وجود اینکه یک هافبک است اما 9 گل به ثمر رسانده است. او در دیدار با السد 2 گل به ثمر رساند. چو یونگ هیو که در خط دفاعی بازی می کند از دیگر بازیکنان سرشناس الریان است.

هرچند الریان روی کاغذ نسبت به دیگر تیم های این گروه شانس کمتری دارد اما مطمئنا حریفی دست و پا بسته نخواهد بود.

این تیم قطری چهارشنبه هفته آینده در ورزشگاه خانگی خود میزبان استقلال است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 5 اسفند 1391 ا 10:16 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.