قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ دوازدهم را شما پیش‌بینی کنید/ تبدیل شدن مثلث قهرمانی به مربع قهرمانی

سایت گل- قطار لیگ بر‌تر در شرایطی به خط پایانی خود نزدیک خواهد شد که ۸ ایستگاه را بعد از هفته بیست‌وششم پیش رو دارد.

در این فصل برخلاف فصل گذشته امتیازات ۴ تیم بالانشین جدول فاصله آنچنانی با تیم‌های پنجم و ششم جدول ندارد. اگر در فصل گذشته تیم‌های مدعی قهرمانی سپاهان، استقلال و تراکتور با اختلاف ۱۶و سپاهان با ۱۷ امتیاز مثلث قهرمانی را از هفته‌ها قبل تشکیل داده بودند و تهدیدی نیز از تیم‌های پایین‌تر احساس نمی‌کردند اما داستان در این فصل کاملا متفاوت می‌نماید.

اولين نکته مهم تبدیل شدن مثلث سه‌ضلعی قهرمانی فصل گذشته (سپاهان، تراکتور، استقلال) به مربعی است که هر آن ممکن است حالت چهارضلعی خود را از دست داده و تبدیل به اشکال هندسی دیگری شود. چرا که نفت تهران با ۴۰ امتیاز و پرسپولیس احیاشده با ۳۸ امتیاز انگیزه‌های لازم را برای مبارزه حداقلی برای رتبه‌های سوم و چهارم دارا هستند و نهایتا می‌توانند در روز‌های پایانی یکی از سهمیه‌های آسیایي را از آن خود کنند. استقلال ۵۲ امتیازی، تراکتورسازی ۴۹ امتیازی، سپاهان ۴۷ امتیازی و فولاد ۴۶ امتیازی در شرایطی در حال حاضر مربع قهرمانی را به نام خود ثبت کرده‌اند که به نظر تا پایان هفته سی‌ام جایگاه تیم‌های اول تا سوم جدول تا حدودی مشخص خواهد شد.

پایان هفته سی‌ام با توجه به انجام رسیدن دیدار‌های رو در روی «استقلال-تراکتور» و «تراکتور-سپاهان» وضعیت سه تیم مدعی قهرمانی تا حدودی مشخص خواهد شد. از طرفی فولاد خوزستان که در ۴ هفته پیش رو تا هفته سی‌ام بازی‌های نسبتا متوسطی در برنامه خود دارد و مصافی با مدعیان یادشده نخواهد داشت از مناسب‌ترین قرعه برخوردار است. فولادی‌ها با توجه به این‌که در لیگ قهرمانان آسیا نیز درگیر نیستند بهترین استفاده را از این شرایط خواهند كرد و برای تثبیت خود در جایگاه چهارم در حداقل انتظارات و همچنين پیشی گرفتن از سه تیم بالای جدول برای بالا بردن جام قهرمانی در تلاش خواهند بود.

دومين نکته مهم و کلیدی در مورد پیش‌بینی قهرمان و نایب‌قهرمان فصل دوازدهم مشخص شدن تکلیف تیم‌ها در مصاف‌های رو در رو است. جایی که استقلال با میزبانی از دو تيم مدعی تراکتور و سپاهان؛ و تراکتورسازي با ميزباني از سپاهان و فولاد خوزستان از شانس‌های بیشتری برخوردار هستند. اما نباید از قرعه مناسب دیدار‌های باقیمانده دو تیم سپاهان و فولاد خوزستان نيز غافل شد. البته برای قرار گرفتن در جایگاه اول ودوم لیگ علاوه بر توانايی‌های فنی بازیکنان به نظر پارامتر‌ها و فاکتور‌های دیگری نیز در هفته‌های پایانی دخیل هستند که از جمله به نقش کادر فنی و مدیریتی هر باشگاه باید اشاره نمود که در واقع تیم بیرونی و یا خارج از مستطیل سبز را تشکیل می‌دهند.

با نگاهی به ديدارهاي ۶ تیم بالانشین جدول در ۸ هفته پایانی از شما می‌خواهیم ضمن پیش‌بینی تیم قهرمان و نایب‌قهرمان به ترتیب رتبه‌های سوم تا ششم را از بین تیم‌های یاد شده مشخص كنید.

 

بازي‌هاي باقيمانده استقلال تهران

استقلال - نفت آبادان * صبا - استقلال * استقلال – تراکتورسازی * نفت تهران – استقلال * استقلال – گهر * استقلال – سپاهان * فولاد خوزستان – استقلال * استقلال – داماش *

استقلال با احتساب بازی نفت تهران ۶ بازی خانگی و ۲ بازی خارج از خانه انجام خواهد داد که ۴ دیدار آن با ۶ تیم بالای جدول فعلی است.

 

بازي‌هاي باقيمانده تراکتور سازی تبریز

تراکتور – فجر * تراکتور – نفت تهران * استقلال – تراکتور * تراکتور – سپاهان * داماش – تراکتور * تراکتور – فولاد * آلومینیوم – تراکتور * تراکتور – پرسپولیس

تراکتور ۵ بازی خانگی و ۳ بازی خارج از خانه دارد که ۵ دیدار آن با 6 تیم بالای جدول خواهد بود.

 

بازي‌هاي باقيمانده سپاهان اصفهان

سپاهان – ملوان * گهر – سپاهان * سپاهان – صبا * تراکتور – سپاهان * سپاهان – نفت تهران * استقلال – سپاهان * داماش – سپاهان * سپاهان – آلومینیوم

اصفهانی‌ها ۵ بازی خانگی و ۳ بازی خارج از خانه دارند که جمعا دو بازی آن با شش تیم بالای جدول خواهد بود.

 

بازي‌هاي باقيمانده فولاد خوزستان

فولاد – پیکان * نفت آبادان – فولاد * فولاد – گهر * فجر – فولاد * فولاد – صبا * تراکتور – فولاد * فولاد – استقلال * نفت تهران – فولاد

۴ بازی خانگی و ۴ بازی خارج از خانه برای فولاد که جمعا ۳ دیدار آن با شش تیم اول فعلی خواهد بود.

 

بازي‌هاي باقيمانده نفت تهران

نفت – گهر * تراکتور – نفت * نفت – فجر * نفت – استقلال * سپاهان - نفت * نفت – داماش * سایپا – نفت * نفت تهران – فولاد

نفت با احتساب بازی در مقابل استقلال در آزادی ۴ بازی خانگی و ۴ بازی خارج از خانه دارد که ۴ بازی آن با شش تیم اول خواهد بود.

 

بازي‌هاي باقيمانده پرسپوليس تهران

آلومینیوم – پرسپولیس * پرسپولیس – سایپا * راه‌آهن – پرسپولیس * پرسپولیس – مس * پیکان - پرسپولیس * ذوب‌آهن – پرسپولیس * پرسپولیس – ملوان * تراکتور – پرسپولیس

با احتساب بازی با راه‌آهن و پیکان در ورزشگاه آزادی، پرسپوليسي‌ها ۵ بازی خانگی و ۳ بازی خارج از خانه در پيش دارند كه از مجموع اين ۸ بازی تنها يك بازی با شش تیم اول خواهد بود.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 1 اسفند 1391 ا 13:4 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.