گزارش ویژه : پنج‌ چهره‌ی شاخص دیدار استقلال و راه‌آهن

سایت گل-دیدار دو تیم استقلال و راه‌آهن در شرایطی برگزار خواهد شد که به واسطه‌ی حضور شخصیت‌هائی همچون امیر قلعه‌نوئی، علی دائی، فرهاد مجیدی، پیروز قربانی و بهادر عبدی جذابیت‌های این دیدار دو چندان خواهد شد.

ژنرال پلاس حاشیه‌ها مخرب و آمار فوق‌العاده !


http://u.goal.com/167400/167465hp2.jpg

قلعه‌نوئی در شرایطی‌که پس از پایان دربی با حاشیه‌های فرآوانی از جمله درگیری با خبرنگاران ورزشی و هواداران معترض به حضور هوتن قلعه‌نوئی در ترکیب تیم فوتبال استقلال در دیدار دوستانه برابر پیکان تهران دست و پنجه نرم کرده است، در هفته‌ی بیست و پنجم برابر راه‌آهنی قرار خواهد گرفت که هدایت آن بر عهده‌ی علی دائی است، شخصیتی که بارها و بارها شاهد جنگ‌های لفظی او با ژنرال بوده‌ایم. با این وجود صحبت این جنگ و جدال‌های لفظی به مدت‌ها پیش بر می‌گردد و دیگر حداقل در ظاهر شاهد صلح و دوستی بین این دو مربی شاخص هستیم ! البته قلعه‌نوئی با وجود حاشیه‌پردازی‌هایش، در موعد مقرر نیز توان حاشیه‌گریزی لازم را نیز داشته است و به نظر نمی‌رسد این موارد بتواند او را از کسب نتایج دلخواه دور کند.

آمار قلعه‌نوئی در قامت سرمربی استقلال برابر تیم راه‌آهن بسیار درخشان است و در پنج دیداری که هدایت آبی‌پوشان در لیگ برتر را برابر این تیم هم‌شهری بر عهده داشته است، پنج پیروزی کسب کرده است. نکته‌ی دیگر آمار قلعه‌نوئی برابر علی دائی است. ژنرال برابر شهریار هیچ‌گاه طعم شکست را در لیگ برتر نچشیده است و 3 پیروزی و سه تساوی کسب کرده است. نکته‌ی آخر در مورد قلعه‌نوئی، بازیکن اسبق راه‌آهن، آن است که این مربی با هیچ‌ تیمی تاکنون برابر راه‌آهن شکست نخورده است.

بی‌تردید در دیدار روز جمعه شاهد تلاش‌های ژنرال برای حفظ رکوردهایش خواهیم بود، درست مشابه آن‌چه در دربی شاهد بودیم. البته با این تفاوت که امیر با توجه به اختلاف سطح تیمش با راه‌آهن، محکوم به پیروزی است نه تساوی !

بهادر عبدی، داغ‌دار آن پنالتی سوخته !


http://u.goal.com/221500/221511hp2.jpg

بهادر عبدی، بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس تهران، که حالا ستاره‌ی شماره‌ی 10 راه‌آهن است و در سطح این تیم وظایف و درخشش‌های یک شماره‌ی 10 تمام و کمال را دارد، در نیم‌فصل نخست یک ستاره‌ی کاملا ناکام بود و دقیقا در زمانی که باید ناجی تیمش باشد، امید تیمش را ناامید کرد.

با این وجود عبدی می‌تواند برای رویاروئی مجدد برابر آبی‌پوشان از انگیزه‌های فراوانی برای زخم زدن برخوردار باشد، ستاره ای که شاید با درخشش و گلزنی خود بتواند، دائی را به دومین مربی پیروز تاریخ باشگاه راه آهن برابر استقلال در رقابت های لیگ برتر تبدیل کند و در کنار ارنی برندتس قرار دهد. نکته ی آخر در مورد عبدی این است که او نیز همچون مجیدی صاحب فلسفه ی چهار علیه پرسپولیسی ها است و حالا صاحب فلسفه ها برابر هم قرار خواهند گرفت !

احیای نوستالژی امارات برای شهریار !   


http://u.goal.com/221000/221000hp2.jpg

علی دائی فردا در قامت سرمربی راه‌آهن برابر استقلالی قرار خواهد گرفت که در خط میانی جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی را در اختیار دارد، هافبکی که سبب شد نوستالژی امارات برای شهریار رقم بخورد و سرمربی اسبق تیم ملی مدعی شود که نکونام همان دلیل شکست تیم ملی برابر امارات در آن مقطع حساس بود و به این ترتیب بود که تیم ملی در دوران دائی به گرداب بحران رفت. بدون تردید این امر می‌تواند حداقل بر جذابیت‌های حاشیه‌ای این دیدار بیفزاید.

از سوی دیگر دائی برابر قلعه‌نوئی قرار خواهد گرفت که جدا از جنجال‌هائی که با او داشته است، در دیدارهای رو در رو در لیگ برتر نیز برتری چشم‌گیری داشته است و شهریار را ناکام گذاشته است، درست مشابه بازی نیم‌فصل نخست. با این وجود آمار دائی برابر استقلال امیدوارکننده است و این مربی با تیم‌های تحت هدایت خود تاکنون 4 برد، سه تساوی و سه شکست کسب کرده است. با این وجود دائی با راه‌آهن چندان هم بد کار نکرده است و در مجموع دو تساوی و یک شکست کسب کرده است و شاید امیدوار است تا اولین پیروزی خود برابر استقلال تهران و همچنین امیرقلعه‌نوئی در لیگ برتر را با یک تیر و دو نشان، هدف قرار دهد.

پیروز قربانی، جدال با عشق آبی و کابوس هفت !


http://u.goal.com/109700/109710hp2.jpg

قربانی که یکی از ستارگان سال‌های نه چندان دور در خط دفاع استقلال تهران بوده است، فردا با پیراهن راه‌آهن برابر تیم سابق و البته مورد علاقه‌اش به میدان خواهد رفت. جنگ و جدال‌های لفظی او با فرهاد مجیدی نیز خود می‌تواند تقابل‌های این دو بازیکن را تحت تاثیر قرار دهد و باید دید آیا پیروز همچنان فرهاد را نمی‌بیند !

بدین ترتیب پیروز می‌تواند با انگیزه‌های حتی شخصی، فردا در برابر استقلال ستاره‌ای کهنه‌کار باشد که خط حمله‌ی این تیم را فلج کند !

فرهاد مجیدی به یاد آن فیگور دقیقه‌ی 93 !


http://u.goal.com/114900/114920hp2.jpg

به احتمال فراوان فرهاد مجیدی فردا در ترکیب استقلال از ابتدا به میدان خواهد رفت تا حداقل امیر قلعه‌نوئی مجبور نباشد در دقایقی از بازی که سخت مشغول شطرنج با سرمربی همچون دائی تشنه‌ی پیروزی است، به شعار "فرهاد ... مجیدی" و تشویق‌های این بازیکن از سوی هواداران آبی گوش فرا دهد. مجیدی که در دیدار گذشته‌ی تیمش از دقیقه‌ی 20 تشویق شد و نامش فریاد زده شد، در نهایت در دقیقه‌ی 70 به میدان رفت و گلی هرچند خطا را به ثمر رساند و تقدیم به هواداران کرد.

فرهاد مجیدی با زدن 5 گل برترین گل‌زن آبی‌پوشان برابر راه‌آهن در لیگ برتر محسوب می‌گردد و این نکته خود یک انگیزه‌ی مضاعف برای مجیدی است تا در این دیدار رکورد خود را بهبود بخشد. شاید هوادران آبی‌پوشان پایتخت هیچ‌گاه گل دقیقه‌ی 93 فرهاد مجیدی برابر راه‌آهن در فصل 89-88 البته در جام حذفی را هیچ‌گاه فراموش نخواهند، گلی که با فیگور مجیدی همراه شد و برای آبی‌ها خاطره‌سازی کرد.

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391 ا 19:53 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.