گفتگو با رونالدو(3): به جان پسرم، ناراحتی ام به خاطر مسائل مالی نبود؛فوتبال ورزش سالمی است


Cristiano Ronaldo (Casillas T-Shirt)

کهکشانیها-کریستیانو رونالدو این روزها بهترین روزهای فوتبالی اش از زمان پیوستن به رئال مادرید را تجربه می کند. او دربرنابئو می درخشد و ستاره تیمش است و به ندرت سوتهای انتقادی را می شنود. کریس روز سه شنبه تولد 28 سالگی اش را جشن گرفته و به همین بهانه گفتگویی طولانی را با روزنامه آ.اس انجام داده که آن را در 3 قسمت برایتان آماده کرده ایم. متن قسمت سوم این گفتگو را در اینجا مطالعه کنید:

*روی تو خطاهای زیادی را انجام می دهند تا تورا متوقف کنند. به داوید ناواررو زنگ زدی تا به خاطر آن ضربه ای که در بازی با لوانته با آرنج به او وارد آوری عذرخواهی کنی؟

نه من کاری نکردم. به او هم زنگ نزدم ولی دوست هم ندارم که زیاد در مورد این موضوع صحبت کنم چون این پسر روی من خطای خیلی خشنی مرتکب شد و ابرویم را شکافت. به همین خاطر باید به من شش امتیاز می دادند و او هم شایسته محرومیتی طولانی بود.ولی رفتارها در دنیای فوتبال برای تمامی بازیکنان یکسان و به یک نحو نیست. ولی اینجا و دراین برخورد هیچ اتفاقی نیفتاد و حتی داور خطا هم نگرفت. اینها مرا ناراحت می کند؛ چون این مسائل، نشان دهنده عدالت در دنیای فوتبال نیست. من حسرت می خورم. چون این الگوی خوبی برای کودکان و جوانان نیست.

*به نظر می رسد که خوشبختانه در این فصل، شعارهای توهین آمیزی مثل « این پرتغالی، حرام زاده است» و یا «کریس رونالدو بروبمیر» کمتر شنیده می شود. حواست به این موضوع هست؟ چرا اینطور شده؟

درست است. من هم توجه کرده ام که این توهین ها هربار کمتر می شود. نمی توانم به همه حمله کنم. من خدا نیستم. به همین خاطر نمی توانم همه را زیر ضرب ببرم. اصلا برای بچه ها خوب نیست که به استادیوم هایی بروند که در آنها چنین حرفهایی فریاد زده می شود. فقط بحث مسابقات فوتبال درمیان است و هواداران باید برای لذت بردن از فوتبال به ورزشگاه ها بروند و نه برای تهدید کردن و یا توهین کردن به فوتبالیست ها.

*پنج ماه پیش بعد از بازی با گرانادا گفتی که ناراحت هستی. از آن زمان تا به حال ، اوضاع تغییر کرده؟

بله، تغییر کرده. چون من آن کاری که دوست داشتم، یعنی فوتبال بازی کردن را انجام دادم و همین باعث شده تا در زمین مسابقه و درکنار هم تیمی هایم حس خوبی داشته باشم. به علاوه شیوه فکری ام و شیوه شخصیتی ام هم تغییر کرده. در حال حاضر احساس خیلی بهتری نسبت به آن موقع دارم.

*هواداران معتقدند که بعد از فتح دهمین جام قهرمانی، مهمترین کار برای باشگاه، تمدید قرارداد تو است. نظر خودت در این باره چیست؟

من زیاد دراین باره صحبت نمی کنم؛ چون واقعیت این است که در حال حاضر برای من مهمترین چیز و تنها چیزی که در ذهنم است، این است که رئال دهمین قهرمانی اروپایی و جام قهرمانی کوپا دل ری را هم به دست بیاورد.تمدید قرارداد من موضوعی است که نمی خواهم درباره اش صحبت کنم و برایم نگران کننده هم نیست

*واقعا ماجرای تمدید قرارداد تو هیچ ارتباطی با مسائل مالی ندارد؟

الان تنها شرایط تیم برایم مهم است و در پایان فصل دراین باره صحبت می کنیم. به جان پسرم قسم می خورم که ناراحتی من در آن زمان، مسئله ای مرتبط با مسئله مالی نبوده. واقعا این طور نبود.

ولی بعد از آنکه گفتی که غمگینی، اخبار متعددی منتشر شد. بحث بعدی این است. می توانی بگویی که آیا در دنیای فوتبال دوپینگ وجود دارد یا نه؟

این موضوع خیلی حساسی است (مردد است) من بعید می دانم که در دنیای فوتبال دوپینگ وجود داشته باشد. فوتبال ورزشی گروهی است و بعید می دانم که لازم به انجام چنین کارهایی برای بهبود عملکرد و اوضاع باشد. البته من درمورد هیچ کسی هم قسم نمی خورم و دستم را به نشانه قسم برای بی گناهی کسی، در داخل آتش فرو نمی کنم.

پس فوتبال ورزش سالمی است؟

بله، صد درصد، فکر نمی کنم که چنین مسائلی در فوتبال وجود داشته باشد.

 foton


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391 ا 16:23 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.