موتور گلزنی استقلال یخ زد

 

ذوب‌آهن صفر - استقلال صفر/توقف صدرنشین در ایستگاه فولادشهر/ فرار از شکستی دیرهنگ

انتخاب بهترين بازيكن اين ميدان كار سختي است. اما اگر قرار بود بدترين بازيكن ميدان را معرفي كنيم جاي هيچ شك و ترديدي باقي نمي‌ماند؛ محسن بياتي‌نيا، با فاصله زياد!

ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- جام خليج‌فارس

دوره دوازدهم- هفته بيستم

شنبه 16 دي‌ماه 1391- ساعت 17:30

ذوب‌آهن اصفهان- استقلال تهران

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: ۴۰۰۰ نفر

داور: تورج حق‌وردی

کمک‌ها: محمدرضا منصوری، حسن یوسفی

اخطار: محسن بیاتی‌نیا (57) و بكو فوفانا (60) از ذوب‌آهن

ذوب‌آهن اصفهان: گئورک کاسپاروف- محمد صلصالی- محمد برجلو- علی جراح‌کار- قاسم حدادی‌فر (66- اسماعيل فرهادي)- پیام صادقیان (83- احسان پهلوان)- محسن بیاتی‌نیا (57- سينا عشوري)- محسن مسلمان- علیرضا محمد- مهدی رجب‌زاده- بکو اسماعیل فوفانا

سرمربی: فرهاد کاظمی

استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، حسن اشجاری، خسرو حیدری، جواد نکونام، عباس محمدرضایی (81- ويسنته آرزه)، آرش برهانی (46- جي لويد ساموئل)، مجتبی جباری، ایمان موسوی (67- علي حمودي)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

شرح بازی:

صدرنشین لیگ بر‌تر در هوای سرد و گزنده فولادشهر در شرایطی به مصاف ذوب‌آهن رفت که برای اولین بار در طول هفته‌های گذشته صدرنشینی خود را شکننده و در معرض خطر نمي‌ديد. تساوي فولاد در مقابل سايپاي البرز اين فرصت را در اختيار استقلالي‌ها گذاشته بود تا با پيروزي در اين ميدان فاصله خود را با نزديك‌ترين تعقيب‌كننده‌ها باز هم بيشتر كنند.

نیمه اول

فرهاد کاظمی که از قدرت خط آتش استقلال به خوبی آگاه بود برای سروسامان دادن به خط دفاع و هافبک خود با سیستم 1-3-2-4 در شرایطی آرایش گرفت که قاسم حدادی‌فر هافبک خط میانی خود را به عنوان هافبک دفاعی به جای سینا عشوری به کار گرفته بود. ذوبی‌ها از همان دقایق ابتدایی با پاس‌های زمینی و تکضرب با استفاده از تمامی نقاط زمین نشان دادند به هیچ وجه حریف دسته و پا بسته‌ای نیستند. در آن سو استقلالی‌ها هم با آنالیزی دقیق حنیف عمران‌زاده را در قلب خط دفاعی تیم‌شان به کار گرفتند تا سایه به سایه اسماعیل فوفانای ساحل عاجی حرکت کند که اتفاقا عمران‌زاده از عهده این وظیفه هم به خوبی برآمد. شاگردان قلعه‌نویی وقتی دیدند ذوبی‌ها تمامی راه‌های نفوذ آن‌ها را مسدود کردند دو سه مرتبه‌ای به‌طور خیلی ضعیف اقدام به شوتزنی کردند که این حربه نتوانست برای آن‌ها کارساز شود. آبی‌پوشان فقط بر روی یک ضربه کرنر می‌توانستند با قدرت سرزنی حنیف دروازه کاسپاروف را باز کنند که جایگیری دروازه‌بان ذوب‌آهن مانع از این کار شد.

نیمه دوم

امیر قلعه‌نویی با شروع وقت دوم برای تقویت بیشتر خط هافبک خود ساموئل را به بازی فراخواند و آرش برهانی را در شرایطی از زمین مسابقه به بیرون کشید که خیمه سنگین حملات استقلال با خسرو حیدری شکل گرفت. مجتبی جباری با ورود جی لوید ساموئل به‌طور آزادانه‌تر در خط میانی به بازی‌سازی پرداخت تا بدین صورت با فرصت‌های به‌وجود آمده بتواند با شوت‌های سرکش خود ذوبی‌ها را به زحمت بیاندازد.

دایی‌فرهاد هم برای مقابله با حملات آبی‌پوشان محسن بیاتی‌نیا را که از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرده بود تعویض کرد و سینا عشوری را به خط هافبک خود اضافه كرد تا قاسم حدادی‌فر آزادانه‌تر به امر بازی‌سازی برای ذوبی‌ها بپردازد. از همین رو قلعه‌نویی نیز حنیف عمران‌زاده را در جلوی خط دفاعی ذوب‌آهن به کار گرفت تا مانع بازیسازی سفید و سبزپوشان باشد. ذوبی‌ها در دقایق انتهایی مسابقه تا حدودی بر روی دروازه استقلال خیمه زدند اما دفاع آبی‌پوشان و نمايش مطمئن رحمتي اجازه گلزني را به ذوبی‌ها ندادند.

دقايق كليدي:

دقيقه 14: شوت سركش قاسم حدادي‌فر از پشت محوطه جريمه را مهدي رحمتي در آغوش كشيد.

دقيقه 19: كرنر ارسالي توسط مجتبي جباري با ضربه سر حنيف عمران‌زاده در اختيار كاسپاروف قرار گرفت.

دقيقه 25: بهترين موقعيت بازي تا اين دقيقه را محمد برجلو در مقابل دروازه استقلال از دست داد. ضربه ايستگاهي روي تير دوم دروازه استقلال در موقعيتي عالي نصيب برجلو شد اما ضربه روي پاي او به آسمان رفت.

دقيقه 31: شوت بکو اسماعیل فوفانا در محوطه جریمه استقلال به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقيقه 51: شوت کاشته مجتبی جباری از کنار تیر عمودی دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقيقه 67: سانتر پای چپ محسن مسلمان با ضربه سر اسماعیل فرهادی راهی اوت شد.

دقيقه 75: سانتر ارسالي خسرو حیدری با ضربه سر محكم حنیف عمران‌زاده در دستان دروازه‌بان ذوب‌آهن جای گرفت.

دقيقه 78: ضربه سر زیبای محمد برجلو با کف دستان مهدی رحمتی به کرنر رفت.

دقيقه 94: آخرين موقعيت ذوب‌آهن و يكي از بهترين فرصت‌هاي اين تيم با ضربه بي‌دقت اسماعيل فرهادي در ثانيه‌هاي پاياني به بالاي دروازه رفت تا آه از نهاد ميزبان خارج شود.

بهترين بازيكن:

اميرحسين صادقي در قلب خط دفاعي استقلال نمايش خوبي داشت. رحمتي طبق معمول درخشان بود و خسرو حيدري هم از خوب‌هاي امروز تيمش محسوب مي‌شد. در ذوب‌آهن قاسم حدادي‌فر تا لحظه حضور در ميدان و كاسپاروف در تمام 90 دقيقه خوب بازي كردند. انتخاب بهترين بازيكن از ميان اين جمع كار سختي است. برعكس، اگر قرار بود بدترين بازيكن ميدان را معرفي كنيم جاي هيچ شك و ترديدي باقي نمي‌ماند؛ محسن بياتي‌نيا، با فاصله زياد!

اتفاق ویژه

ذوبی‌ها در ابتدای مسابقه با کاورهای قرمزرنگ وارد مستطیل سبز شدند که در نوع خود جالب توجه بود

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391 ا 14:36 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.