استقلال 1 - سايپا صفر؛ زيبا، جوندار، مطمئن!/ فرار ژنرال با یاران تازه نفس/6و8رسیدند7در راه

farzad hatami

ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- جام خليج‌فارس

هفته نوزدهم

استقلال تهران- سايپا البرز

دوشنبه 11 دي‌ماه 1391- ساعت 17:30

ورزشگاه آزادي تهران

تماشاگر: دو هزار نفر!!

داور: احمد صالحي

كمك‌ها: رضا سخندان- محمدرضا ابوالفضلي

اخطار: جي لويد ساموئل(16)، فرزاد حاتمي (84) از استقلال- حامد شيري (87) از سايپا

 

استقلال تهران: سید مهدی رحمتی- امیرحسین صادقی- پژمان منتظری- خسرو حيدري- حسن اشجاری- جي‌لويد ساموئل (46- عباس محمدرضايي)- جواد نكونام- مجتبي جباری- فرزاد حاتمی- آرش برهانی (93- ميثم بائو)- ایمان موسوی (51- علي حمودي)

سرمربي: امير قلعه‌نويي


سايپا البرز: رحمان احمدی- محسن ارزانی- مجید ایوبی- حامد شیری- ابراهیم صادقی- كاظم برجلو- اسحاق سبحانی- روزبه شاه‌علیدوست (58- ميلاد غريبي)- سجاد شهباززاده- جونیور تورتا (78- كاوه رضايي)- سعید دقیقی

سرمربي: مجتبي تقوي

 

شرح بازي:

صدرنشين‌هاي آبي‌پوش جدول ليگ و نارنجي‌پوشان شهر كرج آخرين بازي هفته نوزدهم را راس ساعت 17:30 با سوت احمد صالحي آغاز كردند. استقلال كه مي‌توانست با پيروزي در اين ديدار فاصله خود را با نزديك‌ترين رقيب در صدر جدول به 4 امتياز برساند بازي را هجومي‌تر از حريف آغاز كرد و در 10 دقيقه ابتدايي كاملا بر بازي سوار بود اما سايپا به مرور از زير سايه استقلال بيرون آمد و يك بازي پاياپاي را تا پايان نيمه اول با حريف پرطرفدار خود انجام داد.

استقلالي‌ها در اين بازي براي اولين بار طي فصل جاري مجتبي جباري را از ابتداي بازي در تركيب خود قرار دادند و سعي داشتند با خلاقيت اين بازيكن براي مهاجمان خود ايجاد موقعيت كنند اما تلاش شماره 8 استقلال در نيمه اول بي‌نتيجه بود. جباري كه در اين روز بازوبند كاپيتاني استقلال را هم به بازو بسته بود در نيمه اول روز پرفروغي نداشت. او به همراه نكونام و ساموئل خط مياني سه نفره استقلال را تشكيل مي‌دادند كه در نيمه اول برتري چنداني نسبت به خط هافبك سايپا نداشتند و در خلق موقعيت براي سه مهاجم آبي‌پوش ناكام ماندند.

نيمه دوم:

45 دقيقه دوم را استقلال با يك تغيير در تركيب خود آغاز كرد و عباس محمدرضايي جانشين ساموئل شد تا آبي‌پوشان شكل هجومي‌تري به خود بگيرند. نارنجي‌پوشان سايپا هم شروعي تهاجمي در اين نيمه داشتند تا بازي در فاصله دقايق 45 تا 60 از گرماي خاصي برخوردار شود. اولين خطر نيمه دوم را سايپا ايجاد كرد و استقلال بلافاصله پاسخ اين حمله را داد. قلعه‌نويي دومين تعويض خود را در دقيقه 51 انجام داد كه بلافاصله موثر واقع شد و سانتر حمودي تازه‌وارد استقلال را به گل رساند.

استقلالي‌ها اغلب حملات خود را از جناح راست و با سانترهايي كه با هدف فرزاد حاتمي ارسال مي‌شد دنبال مي‌كردند و سايپا هم بعد از دريافت گل با به ميدان آوردن ميلاد غريبي چشم به سرعت اين بازيكن در تقابل با حسن اشجاري دوخته بود. حملات هر دو تيم در اين دقايق بازي زيبايي را براي اندك تماشاگر حاضر در ورزشگاه به نمايش گذاشته بود اما فرصت‌هاي دو تيم اغلب با واكنش‌هاي خوب رحمتي و رحمان احمدي بي‌نتيجه مي‌ماند. بهترين فرصت‌هاي سايپا با ضربات دقيقي و ارزاني توسط رحمتي دفع شد و برهاني هم چندين بار موقعيت‌هايي را براي گلزني از دست داد تا اين بازي زيبا در نهايت با همان يك گل به پايان رسيده و استقلالي‌ها فاصله خود با تيم دوم جدول را به 4 امتياز افزايش دهند.

 

شرح گل:

دقيقه 52 : علي حمودي يك دقيقه بعد از ورود به ميدان از جناح راست نفوذ كرد و سانتر دقيق او را فرزاد حاتمي با ضربه سر تبديل به گل كرد.

 

دقايق كليدي:

دقيقه 3 : ضربه ايستگاهي از پشت محوطه جريمه سايپا و شوت محكم ساموئل با برخورد به مدافعان سايپا به شكلي خطرناك راهي اوت شد.

دقيقه 6 : فرزاد حاتمي با فرار از تله آفسايد مدافعان سايپا در شرايط تك به تك با دروازه حريف قرار گرفت اما ضربه او را رحمان احمدي با زيبايي به بالاي دروازه مشت كرد.

دقيقه 12 : توپ به شكلي اتفاقي در پشت محوطه جريمه نصيب ايمان موسوي شد اما مهاجم جديد استقلال با ضربه‌اي به زير توپ فضاي بالاي دروازه را هدف گرفت.

دقيقه 26 : برخورد اسحاق سبحاني و پژمان منتظري در محوطه جريمه استقلال منجر به سرنگوني بازيكن سايپا شد اما داور اعتقادي به پنالتي نداشت.

دقيقه 28 : سانتر ارسالي روي دروازه استقلال را مدافعان آبي‌پوش دفع كردند و در برگشت ضربه روپاي سبحاني با اختلافي ناچيز از كنار دروازه استقلال به خارج رفت.

دقيقه 33 : طي يك رفت و برگشت در محوطه جريمه سايپا توپ نصيب نكونام شد اما شوت پاي چپ اين بازيكن با فاصله از بالاي دروازه راهي خارج شد.

دقيقه 43 : ضربه فني و كات‌دار آرش برهاني با پاي راست از گوشه محوطه جريمه را رحمان احمدي با واكنشي عالي مهار كرد.

دقيقه 46 : اولين صحنه خطرناك نيمه دوم را بازيكنان سايپا خلق كردند كه ضربه زميني سجاد شهباززاده با نوك انگشتان رحمتي راهي كرنر شد.

دقيقه 47 : استقلالي‌ها بلافاصله پاسخ حمله سايپا را دادند. ايمان موسوي در شرايط تك به تك با حركتي تكنيكي رحمان احمدي را جا گذاشت اما زاويه او تنگ شد و ضربه‌اش از كنار دروازه خالي به اوت رفت. موسوي سه دقيقه بعد از اين صحنه تعويض شد.

دقيقه 56 : نفوذ برهاني از جناح راست و پاس به جلوي او به شكلي خطرناك از مقابل دروازه سايپا دفع شد.

دقيقه 59 : ميلاد غريبي اولين توپي را كه به دست آورد با شوتي سنگين از پشت محوطه جريمه روانه دروازه استقلال كرد كه توپ از بالاي دروازه راهي خارج شد.

دقيقه 61 : همكاري عالي بازيكنان استقلال با چند پاس پياپي در محوطه جريمه سايپا توام شد اما در نهايت ضربه برهاني به تور كنار دروازه برخورد كرد.

دقيقه 68 : نفوذ پا به توپ ابراهيم صادقي تا پشت محوطه جريمه استقلال و ضربه ناقص اين بازيكن با فاصله راهي اوت شد.

دقيقه 74 : ضربه سعيد دقيقي از گوشه محوطه شش قدم را رحمتي به سمت مخالف مشت كرد.

دقيقه 82 : پاسكاري عالي بازيكنان سايپا در نهايت با شوت محسن ارزاني از داخل محوطه جريمه توام شد كه اين ضربه را هم رحمتي با واكنشي مناسب به كرنر فرستاد.

دقيقه 85 : سعيد دقيقي با قلدري در محوطه جريمه استقلال صاحب توپ شد اما ضربه بي‌دقت او از زاويه بسته به خارج دروازه رفت.

دقيقه 89 : برهاني بعد از يك و دو با حاتمي وارد محوطه جريمه سايپا شد اما ضربه او در مواجهه با رحمان احمدي با واكنش خوب اين دروازه‌بان دفع شد.

 

اتفاق ويژه:

عباس محمدرضایی بازيكن سابق سایپا كه از مسئولان اين تيم كدورت‌هايي به دل داشت در ابتداي بازي به سمت نیمکت سایپا نرفت. به همین دلیل امیر قلعه‌نویی دست او را گرفت و به سمت نیمکت سایپا برد. در پي اين اتفاق تقوی و قنبرپور سرمربی و سرپرست سایپا محمدرضایی را در آغوش گرفتند. محمدرضايي در نيم‌فصل اول با لباس فجرسپاسي يك گل سه‌امتيازي به سايپا زده بود.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 11 دی 1391 ا 19:44 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.