سپاهان صفر - فولاد 1؛ پله‌ي دوم، تقديم به اهواز/مدعیه جدید قهرمانی


rahmani priera
ok

سایت گل-

ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- هفته نوزدهم

سپاهان اصفهان- فولاد خوزستان

يكشنبه 10 دي‌ماه 1391- ساعت 15:00

ورزشگاه: فولادشهر اصفهان

تماشاگر: 1500 نفر

داور : محسن ترکی

کمک داوران: مصطفی فراهانی، محمدرضا کناری

اخطار: جالوویچ (32) از سپاهان- اسماعیل شریفات (41)، پریرا (50 )، مهرداد جماعتی (59) از فولاد خوزستان

 

سپاهان اصفهان: شهاب گردان- علی احمدی- حسن جعفری- فرشید طالبی- امید ابراهیمی- احسان حاج‌صفی- اروین بولکو (احمد جمشیدیان 75) - محمدرضا خلعتبری- محرم نویدکیا- حسین پاپی (محمد غلامی 63)- رادومير جالوویچ (جواهیر سوکای 56)

 

سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

فولاد خوزستان: علی سلیمی- ایوب والی- لئوناردو پادوانی- امید خالدی- مهرداد جماعتی- مهدی نوری (وفا هخامنشی 90)- ایوب کلانتری (شهاب کرمی 82)- بختیار رحمانی- اسماعیل شریفات (عباس پورخسروانی 63)- لوسیانو پریرا- آرش افشین

سرمربی: حسین فرکی

 

شرح بازی

با توجه به این‌که تیم سپاهان مسابقه رفت خود در لیگ برتر و تک مسابقه مرحله اول جام حذفی را با برد برابرفولاداهواز پشت سر گذاشت اما این دلیل نمی‌شود که زردپوشان خود را برابر این رقیب سختکوش و چغر از پیش برنده بدانند. به هر حال شرایط دو تیم در بالای جدول رده‌بندی اینگونه حکم می‌کند که برد هریک از دو تیم می‌تواند شرایط متفاوتی را برای دو تیم  در بر داشته باشد. فولادی‌ها با دو محروم در مقابل قهرمان نیم‌فصل مسابقات لیگ برتر با ترکیبی متفاوت از گذشته پا به میدان گذاشتند. زلاتکو کرانچار باز هم به مانند بازی با مس شهاب گردان را درون دروازه سپاهان گذاشت.تا حفاظت از دروازه را در غیاب محمد باقر صادقی بر عهده گیرد !

نیمه اول

با سوت محسن ترکی این سپاهانی‌ها بودند که از همان دقایق ابتدایی  بازی با پاس‌های زمینی و حرکات ترکیبی توانستند قرمزپوشان فولاد را نیمه زمین خودشان نگه دارند. فولادی‌ها که از عطش گلزنی تیم میزبان به‌خوبی آگاه بودند سعی داشتند با دفاع چندلایه و حمایت از یار خودی حملات تیم سپاهان را دفع کنند. زردپوشان با نفوذها و حرکات اوورلپ حسن جعفری و احسان حاج‌صفی از کناره‌ها سانترهایی را روی دروازه فولاد خوزستان انجام دادند که نتوانستند دروازه علی سلیمی را باز کنند.

شاگردان کرانچار با شوت‌های از راه دور نیز بخت خود را برای گشودن دروازه فولاد خوزستان امتحان کردند که می‌توان به دو شوت سنگین محرم نویدکیا از پشت محوطه جریمه اشاره کرد که هر دو بار دروازه‌بان جوان و آماده تیم فولاد محرم نویدکیا را ناکام گذاشت.

در آن سو فولاد خوزستان نیز دل به ضدحملات بسته بود که در یکی از این یورش‌ها فرار آرش افشین می‌توانست دروازه سپاهان را باز کند اما شهاب گردان به‌طور درازکش توپ را دفع کرد. بازی در نیمه اول با مالکیت 53 درصدی سپاهانی‌ها نسبت به فولاد خوزستان بدون ردوبدل شدن گلی به اتمام رسید تا نیمه مربیان تکلیف این مسابقه را در وقت دوم تعیین کند.

نیمه دوم

فولادی‌ها در نیمه دوم خیلی بهتر و روان‌تر از وقت اول توپ را به گردش در آوردند. هافبک‌های میانی تیم فولاد با تغذیه آرش افشین و لوسیانو پریرا سعی داشتند تا به دروازه گردان نزدیک‌تر شوند اما کرانچار که این بار بد جوری به صخره سخت فولاد خوزستان برخورد کرده بود دست به دو تعویض تهاجمی زد. زلاتکو با فرا خواندن جواهیر سوکای و محمد غلامی آهنگ یورش‌های تیمش را تندتر کرد اما دفاع چندلایه فولاد خوزستان اجازه هیچ‌گونه نفوذی را به زردپوشان ندادند.

طلایی‌پوشان در تدارک حملات بیشتر بر روی دروازه سلیمی بودند که ضدحمله شاگردان حسین فرکی کار سپاهانی‌ها را یکسره کرد. عباس پورخسروانی بازیکن جانشین با یک توپگیری عالی توانست در عمق خط دفاعی سپاهان لوسیانو پریرا را صاحب موقعیت کند که مهاجم سیه‌چرده برزیلی با یک استارت دیدنی وقتی حسن جعفری را جا گذاشت توپ را از کنار بدن شهاب گردان وارد دروازه سپاهان کرد. زردپوشان در دقایق پایانی مسابقه با ارسال پاس‌های قطری و بلند قصد داشتند تا گل خورده را جبران کنند اما قرمزپوشان شهر اهواز با چنگ و دندان از تک‌گل خورده خود حفاظت کردند.تا اینکه به نوعی طلسم نبردن تیمهای اصفهانی را شکسته باشند . 

 

دقایق کلیدی

7- پاس عرضی خلعتبری در پشت محوطه جریمه فولاد با شوت بیرون پای نویدکیا به هدر رفت.

10– شوت سرکش محرم نویدکیا از فاصله 20 متری با واکنش دروازه‌بان فولاد همراه شد.

11- ضدحمله فولاد اهواز با فرار آرش افشین و دفع شهاب گردان توام شد.

18- ارسال سانتر تندوتیز پای چپ مهرداد جماعتی به تیر دورتر به شکل خطرناکی از کنار تیر عمودی دروازه شهاب گردان به خارج رفت.

45- شوت سهمگین پای راست کاپیتان نویدکیا دروازه‌بان فولاد را به زحمت انداخت.

 48- سانتر پای چپ احسان حاج‌صفی در دهانه دروازه با واکنش سلیمی دروازه‌بان فولاد دور شد.

61 - ضربه کاشته احسان حاج‌صفی با بر خورد به دیوار دفاعی فولاد برگشت داده شد.

66- پاس آرش افشین در محوطه شش قدم با شوت خطرناک لوسیانو پریرا به کرنر رفت.

 

90- پاس عرضی بختیار رحمانی به لوسیانو پریرا با بغل پای خطرناک اين بازيكن برزيلي و دفع گردان به کرنر رفت.

 

شرح گل:

فولاد 1-0؛ دقيقه 70- پاس عمقی عباس پورخسروانی وقتی به پریرا رسید وی با یک استارت دیدنی حسن جعفری را جا گذاشت و در تقابل با شهاب گردان توپ را وارد دروازه سپاهان کرد.

 

بهترین بازیکن

هر چند می‌توان لوسیانو پریرای برزیلی زننده گل تیم فولاد خوزستان را به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب کرد اما بی‌انصافی است که از واکنش‌های بي‌نظير علیرضا سلیمی دروازه‌بان جوان و آماده فولاد خوزستان به سادگي عبور كنيم.

 

اتفاق ویژه:

فولاد اهواز در بازی‌های رفت لیگ دوازدهم و جام حذفی به ترتیب به تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن مسابقات خود را واگذار کرده بود اما این بار در فولادشهر با یک آنالیز دقیق بالاخره پیروز مسابقه با يك تيم اصفهاني شد.


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 11 دی 1391 ا 1:5 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.