یادداشت: رئال مادرید چگونه تابستان را از بارسلونا برد؟

 

تب کلاسیکو فروکش کرده. رئال مادرید و بارسلونا از مارس تاکنون با هم بازی نکرده‌اند. رئال نتوانست در فینال جام حذفی اتلتیکو همشهری را ببرد و خبری از کلاسیکو در سوپرجام اسپانیا نیست. از خصومت دو تیم تا اواخراکتبر خبری نیست. اما حتی با آن که این دو تیم پنج ماه است با هم بازی نکرده‌اند، به نظر می‌رسد مادرید از همین حالا از حریفش پیش باشد.

تابستان فرصتی بود برای بازسازی بزرگان اسپانیا. هر دو باشگاه مربی‌شان را عوض کردند و پروژه‌های جدیدی در فصل 14-2013 آغاز کردند. آنها قرار است باز هم حاکم لالیگا باشند. اما دست کم طبق آن‌چه در پیش‌فصل دیدیم، مادرید فرم برتری دارد. پیش‌فصل آنها بی‌نقص بود و اعتمادبه‌نفس آنها را افزایش داد. اما اوضاع کاتالان‌ها پرآشوب بوده است و امکان دارد آنها حتی پیش از آن که در این فصل به توپ ضربه‌ای زده باشند آسیب دیده باشند.

مادرید به‌سرعت جانشین ژوزه مورینیو را مشخص کرد. آنها کارلو آنچلوتی را هدف قرار دادند و به‌سرعت به مربی دلخواهشان رسیدند. سپس در ماه جولای چندین بازیکن اسپانیایی خریدند. ایسکو، آسیر ایارامندی و دنی کارواخال آمدند. کاسمیرو، هافبک برزیلی هم همین طور. رئال هنوز امیدوار است گرث بیل را بخرد، اما آنها بدون بال ولزی هم تابستان پرباری داشته‌اند. بازیکنان زود آمدند و در تیم جا افتادند (البته به جز ایارامندی که هنوز نتوانسته با فشار بالا کنار بیاید و پس از انتقال 30 میلیون یورویی‌اش شرایط مساعدی ندارد). چند بازی جدی با بزرگان اروپا (پی‌اس‌جی، اورتون، چلسی و اینتر همه به رئال باختند) باعث دشه تیم آنچلوتی به‌تدریج همبستگی بالایی بیابد و بهتر و بهتر شود. کریستیانو رونالدو هم در دیدارهای دوستانه تابستان فوق‌العاده بوده است.

 

بارسلونا و رئال مادرید | نتایج پیش‌فصل

Bayern Munich 2-0 Barcelona
Valerenga 0-7 Barcelona
Lechia Gdansk 2-2 Barcelona
 Barcelona 8-0 Santos
Thailand XI 1-7 Barcelona
Malaysia 1-3 Barcelona
----

Bournemouth 0-6 Real Madrid
Lyon 2-2 Real Madrid
PSG 0-1 Real Madrid
Real Madrid 3-1 LA Galaxy
Everton 1-2 Real Madrid
Real Madrid 3-1 Chelsea
Real Madrid 3-0 Inter

 

بارسلونا اما از زمان آمدن نیمار در ژوئن اوضاع خیلی خوبی نداشته است. تیتو ویلانووا قرار بود در این فصل مربی آنها باشد اما به دلیل بیماری در اواخر جولای استعفا داد. یعنی دقیقا پیش از آغاز پیش‌فصل. اولین بازی آنها مقابل بایرن مونیخ بود (تنها تیم بزرگی که بارسا در تابستان با آن بازی کرد)، اما آنها سرمربی خود را در این بازی نداشتند و به جز لیونل مسی هیچ‌کدام از بازیکنان ترکیب اصلی حضور نداشتند (و به تعطیلات پس از جام کنفدراسیون‌ها رفته بودند). باخت دو بر صفر در آلیانس آره‌نا دستاورد خاصی برای بارسا نداشت.

تیاگو آن شب برای تیم آلمانی بازی کرد. به نظر می‌رسید بارسا تلاش چندانی برای نگه داشتنش انجام نداده است. اما طرفداران باشگاه از جدایی اریک آبیدال هم خشمگین بودند. گفته می‌شود به او وعده قرارداد جدیدی داده بودند اما او را رها کردند. دو ماه از آن زمان گذشته و باشگاه هنوز مدافع میانی دلخواهش را نخریده. مدافع محبوب هواداران اکنون برای موناکو در لیگ 1 فرانسه بازی می‌کند.

بارسا پس از باخت به بایرن 27 گل زد و در اولین مسابقه با حضور جراردو مارتینو هشت گل به ثمر رساند. آنها در آن مسابقه در جام گامپر سانتوس را بردند. اما برزیلی‌ها انگار به تعطیلات آمده بودند. له کردن تیم نروژی والرنگا و تیم منتخب تایلند هم چیزی به تاتا نیاموخت. حتی اگر بارسا در وب‌سایتش نوشته باشد آنها در این پیش‌فصل بیشترین گل زده را در میان تابستان‌های یک دهه اخیر داشته‌اند.

نیمار در تیم جا افتاده. اما مسی زمانی که باید به پیش بتازد با مصدومیت روبرو است. مارتینو از این که بارسا باید پیش از بانکوک به «تور صلح» می‌رفت و سپس با خانواده سلطنتی تایلند دیدار می‌کرد عصبانی بود. مشکل هواپیما باعث شد تیم بارسا 90 دقیقه در فرودگاه کوالا لامپور سرگردان بماند. حتی جرارد پیکه ناراحتی‌اش از تغییر ساعت خوابش را پنهان نکرد و در توییتر نوشت: «از بس پرواز کرده‌ایم و به کشورهای مختلف رفته‌ایم در ترجمه گم شده‌ایم!» بارسا پیش از این سفر بلندمدت به نروژ و لهستان هم رفته بود.

بالاتر از همه این که این تور بیشتر شامل مراسم رسمی، رویدادها و نشست‌های خبری بود تا جلسات تمرینی. کیفیت تیم‌ها هم در حدی بود که مارتینو نسبت به آنچلوتی شناخت اندکی نسبت به تیمش پیدا کرده. دو هفته از نقل و انتقالات مانده و به نظر می‌رسد که خبری از مدافع میانی هم برای بارسا نخواهد بود.

برنامه‌ریزی ضعیف در نقل و انتقالات، و در جدول زمانی پیش‌فصل باعث شده باشگاه کاتالان ماه‌های پرآشوبی را بگذراند. اما مادرید در زیر آفتاب تابستان، حتی بدون بیل هم سخت تلاش کرد و آماده شد. بارسا چندین بازی دشوار در هفته‌های اول پیش رو دارد. اول از همه یکشنبه با لوانته. اگر آنها بلغزند مادرید کاملا آماده بهره‌برداری است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 27 مرداد 1392 ا 9:24 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.