پیش بازی داماش گیلان – استقلال تهران: نیمه نخست داربی گیلان و تهران

http://u.goal.com/236300/236366_heroa.jpg

هفته پنجم لیگ برتر را باید داربی گیلان با تهران دانست، جایی که دو نماینده استان گیلان در لیگ به مصاف قرمز و آبی پایتخت خواهند رفت. و مسابقه داماش – استقلال را باید نیمه نخست این داربی دانست. دو تیم در این مسابقه یک ویژگی مشترک دارند و آن هم انجام یک مسابقه ضعیف در بازی قبلی شان است. داماش با یک شکست از اهواز به خانه بازگشت و استقلال علی رقم پیروزی در خانه با انتقاد تند امیر قلعه نوعی از بازی غیر قابل قبول شاگردانش مواجه شد. و حالا هم داماش و هم استقلال می خواهند با یک بازی قابل قبول دل هوادارانشان را بدست آورند.

  داماش؛ خسته اما مغرور

داماش را باید از یک جهت خاص ترین تیم لیگ ایران دانست. تیمی که سه سال است سایه سنگین انحلال، بی پولی، اعتصاب و .. در بالای سر باشگاه وجود دارد ولی همچنان پابرجا مانده و به کارش ادامه می دهد. رشتی ها در چند سال اخیر همه ی بلاهایی که ممکن بود در طول حیات یک قرن هم برای باشگاهی روی ندهد را مزمزه کرده اند. از اتهام اختلاس مالکانش بگیرید تا خطر انحلال و خروج از استان! از آمدن یک خریداری که معلوم شد شیادی بیش نیست و قصد چپاول دارد گرفته تا خوردن کفگیر به ته دیگ و بی پولی محض باشگاه. از کوچ دست جمعی بیش از ده بازیکن پس از اعلام خبر بی پولی باشگاه در دو سال پیش تا تعویض شش مربی در کمتر از سه سال! اما داماش با یک مثلث برمودایی منحصر به فرد توانست از پس همه ی مشکلات برآید و همچنان سرپا بماند. مثلث بازیکنان و کادر فنی متعصب و بومی، مدیریت دلسوز و هوادار پرشور. پنجشنبه ورزشگاه عضدی به مانند همیشه لبریز از تماشاگر خواهد شد. تماشاگری که با پرچم های آبی رنگ فضای استادیوم را حال و هوایی خاص خواهند داد. اما این رنگ آبی با رنگی که استقلالی ها منتظر دیدنش هستند تفاوتی اساسی خواهد کرد. آنها پس از این در دایره لغاتشان واژه ای تازه را جای خواهند داد؛ رنگ آبی رشتی! داماشی ها اعلام کرده اند تنها هزار هوادار مهمان از شهرهای دیگر را پذیرا خواند بود و بقییه ورزشگاه را برای خود می خواهند.

برخلاف استقلال داماش در این مسابقه نه محروم دارد و نه مصدوم. محمد مختاری که از بازی مقابل سپاهان در فصل پیش تا هفته چهارم محروم بود به این مسابقه می رسد. فقط ممکن است سعید حلافی به دلیل مصاحبه ای که چند روز پیش با یک خبرگزاری کرده بود مورد غضب مدیریت داماش قرار بگیرد و در این بازی محروم باشد.

استقلال با دلهره آسیایی

شاید پسران آبی در بدترین زمان ممکن باید به رشت بروند. چرا که آنها کمتر از یک هفته دیگر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان قرار است به مصاف بوربرام تایلند بروند و زمین جمن مصنوعی عضدی می تواند بیشتر از هر حریفی با آنها مقابله نماید. چرا که از یک سو بازی در چمن مصنوعی دو برابر زمین طبیعی بازیکنان را خسته می کند و از سوی دیگر احتمال مصدومیت را بالا می برد. آن هم برای تیمی چون استقلال که لیست بازیکنان آسیب دیده یا تازه بهبود بافته شان از بازیکنان سالم بیشتر است. در استقلال آندرانیک تیموریان، هاشم بیگ زاده، لاوره، ساموئل و احمد جمشیدیان در خطر از دست دادن بازی با نماینده تایلند هستند. شاید به همین دلیل بود که امیر قلعه نوعی خواهان به تعویق افتادن بازی با داماش شده بود که البته مورد موافقت سازمان لیگ واقع نشد. حالا تنها راهی که برای امیرخان می ماند استراحت دادن به بازیکنانی است که ممکن است دستش را در صورت مصدومیت در پوست گردو قرار دهند.

استقلال می خواهد با برد داماش دوباره به صدر بازگردد. رتبه ای که مربی جاه طلب شان آن را متعلق به خود می داند و دوست ندارد زیاد از آن دور باشد. به همین دلیل آنها خیلی زود خود را به رشت رساندند تا با اخت گرفتن رطوبت و شرجی صد درصد و آشنایی با چمن ورزشگاه بهانه را از بازیکنان شان دور کنند. استقلال با پرواز ساعت یازده صبح چهارشنبه خود را به رشت رساند و البته به مانند همیشه در هتل کادوس منظریه سکنی گزیدند.

چهره های ویژه

این مسابقه چهره ویژه کم ندارد. اما بدون برو برگرد نقش منفی نخست این بازی پژمان نوری است. کاپیتان سابق ملوان که چندین بار در مصاحبه های آتشینش بر علیه فوتبال رشت صحبت نموده است. بعد از پژمان نوبت به نیکبخت می رسد که سال گذشته در داماش عضویت داشت و البته خیلی زود از این تیم کنار گذاشته شد. نیکبخت در بین هواداران داماش آمفوتر است! نه کسی او را دوست دارد و نه مورد کینه کسی خواهد بود. چهره ویژه بعدی را باید کبه بدانیم. بازیکن فرانسوی بورکینا فاسویی الاصل داماش. کسی که سال گذشته در نخستین بازی اش برای رشتی ها توانست تک گل پیروزی بخش داماش را برابر استقلال به ثمر برساند و پس از آن هیاهوی استقلالی ها روزهای پس از مسابقه را کسی فراموش نمی کند که می خواستند بقبولانند که کبه یک بازیکن غیرمجاز است! افشین چاووشی هم در صورت بازی کردن دیگر چهره خاص این بازی است. بازیکنی که در بین داماشی ها بیشترین گل را به استقلال زده است.

پیشگویی

داماش با سه تساوی و یک باخت به مصاف استقلالی می رود که سه برد و یک باخت کسب نموده است. استقلال با یک امتیاز کسر شده دوم است و داماش سیزدهم. اما هر دو تیم در این مسابقه یک هدف مشترک اما معکوس هم دارند. داماش که سال گذشته موفق شد هم در رشت و هم در تهران قهرمان لیگ را شکست دهد امسال می خواهد با سومین پیروزی پیاپی هت تریک نماید و پر واضح است که آبی های تهران هم می خواهند با یک برتری بدون چون و چرا انتقام سختی از حریف رشتی خود بگیرند. اینکه کدام تیم موفق خواهد شد قابل پیش بینی نیست اما روی کاغذ شانس استقلال بیشتر خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392 ا 5:47 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.