پیش‌بازی استقلال- صبا / یاران قلعه به‌ دنبال اولین برد در قلعه

http://u.goal.com/260500/260551_heroa.jpg

سیزدهمین دوره لیگ برتر ایران با سرعتی سرسام‌آور به پیش می‌رود و تا چشم به هم بزنیم هفته چهارم و پنجم را نیز پشت سر خواهد گذاشت. امروز در حالی که فقط ۱۷ روز از شروع لیگ گذشته، زنگ آغاز هفته چهارم به صدا در می‌آید و تا پایان هفته‌ای که پیش رو داریم پرونده هفته پنجم نیز بسته خواهد شد تا تیم‌ها کم‌کم جایگاه اصلی خود را در جدول رده‌بندی پیدا کنند. اما امروز (شنبه ۱۹ مردادماه) در اولین شب از هفته چهارم دو بازی برگزار می شود که در حساس‌ترین بازی این شب استقلال تهران و صبای قم در ورزشگاه آزادی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

وضعیت جدول؛ همسایه‌های ۶ امتیازی

در سه هفته‌ای که از لیگ جدید می‌گذرد، استقلال و صبا نتایج مشابهی گرفته‌اند و هر دو تیم با ۶ امتیاز حاصل از دو برد و یک باخت در پله سوم و چهارم قرار دارند. هر چند اگر یک امتیاز کسر شده از استقلال را از حساب این تیم کم کنیم، آبی‌ها با ۵ امتیاز تا رتبه ششم سقوط کرده و سه پله پایین‌تر از صبا می‌ایستند. البته برای تثبیت جایگاه تیم‌ها در جدول باید چند هفته‌ دیگر هم صبر کرد اما همین برتری لغزان و شاید موقتی هم می‌تواند عاملی برای برتری روحی روانی صبایی‌ها در مسابقه فردا باشد. مسابقه‌ای که تیم پیروز در آن می‌تواند مکان اول رده‌بندی را هم برای ۲۴ ساعت (و شاید بیشتر) از آن خود کرده و با ۹ امتیاز در صدر جدول بنشیند.

استقلال و کلین‌شیت‌های گمشده

امیر قلعه‌نویی طی این سال‌ها با هر تیمی به لیگ برتر آمده یک روند ثابت را به عنوان عادت همیشگی خودش در نتیجه‌گیری دنبال کرده است. چه با سپاهان، چه با تراکتور، و چه در استقلال، قلعه‌نویی مسابقاتش را با فراز و نشیب فراوان و با نتایجی متوسط در هفته‌های ابتدایی آغاز می‌کند تا از میانه‌های نیم‌فصل اول کم‌کم اوج بگیرد و به صدر جدول برسد. امسال هم ژنرال طبق همین فرمول لیگ را آغاز کرده اما هواداران استقلال اطمینان دارند که همانند سال‌های گذشته ضعف‌های تیم بعد از چند هفته برطرف خواهند شد. ضعف‌هایی که با توجه به نتایج اخیر به نظر می‌رسد اغلب آن‌ها را باید در تاکتیک‌های دفاعی این تیم جست‌وجو کرد. سال گذشته استقلالی‌ها در خط دفاعی بسیار منسجم‌ عمل می‌کردند و کمترین گل خورده را در میان تیم‌ها داشتند. در واقع مشکلات این تیم در آغاز لیگ قبلی بیشتر به یک‌سوم تهاجمی و ضعف در گلزنی مربوط می‌شد که خرید چند مهاجم در نیم‌فصل برای برطرف کردن همین نقطه‌ضعف صورت گرفت. اما امسال ماجرا کاملا برعکس شده و علیرغم این‌که مهره‌های دفاعی هیچ تغییری نکرده‌اند دروازه آبی‌ها به راحتی مقابل حریفان باز می‌شود. این در حالی است که در بخش تهاجمی با وجود از دست دادن مجتبی جباری و جای خالی یک بازی‌ساز در ترکیب تیم، استقلالی‌ها آمار بسیار خوبی در گلزنی و خلق موقعیت به جا گذاشته‌ و در این سه هفته بهترین خط حمله لیگ لقب گرفته‌اند!

دوئل ویژه: امیر قلعه و ممد مایلی

تقابل دو تیمی که محمد مایلی‌کهن و امیر قلعه‌نویی را بر روی نیمکت‌های خود دارند، همه را ناخودآگاه به یاد اختلافات کهنه و عمیق این دو مربی می‌اندازد. البته از اتفاقات رخ‌داده میان این دو نفر، از بیانیه‌هایی که صادر شد و القاب عجیب‌وغریبی که به ثبت رسید(!) سال‌های زیادی گذشته اما با این وجود هر بار به تقابل قلعه و مایلی می‌رسیم بد جوری بوی کنتاکت و گردگیری به مشام می‌رسد. دو طرف مدت‌هاست کاری به کار یکدیگر ندارند اما کافی است در جریان مسابقه حاشیه‌ای پیش بیاید و این دو جنگجو را عصبی کند...

مجیدی، عنایتی؛ این کنده‌های دودزا

اگر قلعه‌نویی و مایلی‌کهن چهره‌های ویژه این مسابقه در بیرون میدان هستند، بی‌تردید از عنایتی و فرهاد مجیدی هم باید به عنوان ستاره‌های ویژه در داخل زمین نام برد. رضا عنایتی چند سالی هست که استقلال را به عنوان «دندان پوسیده» ترک کرده اما موتور گلزنی‌هایش هرگز خاموش نشده و هنوز هم با اطمینان تاکید می‌کند که روزی به استقلال برخواهد گشت. در مقابل، فرهاد مجیدی هم کهنه‌سرباز استقلالی‌ها است که بیشتر از جوان‌های لیگ در خط حمله می‌دود و بهتر از تمام آن‌ها بوی گل می‌دهد. چیزی که تقابل این دو گلزن کارکشته را جذاب‌تر هم می‌کند رقابت‌شان در صدر جدول گلزنان این فصل است. آن‌ها فردا در چهارمین بازی فصل به دنبال ثبت سومین گل‌شان خواهند بود.

آخرین رویارویی‌ها

آخرین مصاف استقلال و صبا در دور برگشت لیگ گذشته در حالی که صمد مرفاوی صبا را هدایت می‌کرد با نتیجه یک- یک در قم به پایان رسید. آن هم طی یک دیدار جنجالی و پرحاشیه که صبا با گل رزاقی راد در نیمه اول پیش افتاد و آبی‌ها را تا مرز شکست برد اما یک پنالتی جنجالی در وقت تلف‌شده به داد استقلال رسید و آرش برهانی گل تساوی را زد. بازی رفت دو تیم در تهران هم با گل برهانی یک بر صفر به سود استقلال تمام شده بود.

اما آخرین جدال قلعه‌نویی و مایلی‌کهن به بازی‌های استقلال و گهر دورود در فصل گذشته برمی‌گردد که قلعه‌نویی در جام حذفی یک- صفر و در لیگ برتر سه- صفر مایلی‌کهن را شکست داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 19 مرداد 1392 ا 14:38 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.