گل نکو به نام کاپیتان نکو

 

 

 

.
مرحله انتخابي جام‌جهاني 2014 برزيل در قاره آسيا به مراحل حساس خود نزديک مي‌شود و در طول شش ماه گذشته با پنج بازي در منطقه آسيا پيگيري شد. در قاره آسيا چهار تيم به طورمستقيم به جام‌جهاني راه پيدا مي‌کنند. بازي‌هاي مقدماتي قاره آسيا تا کنون با شگفتي‌هاي زيادي همراه بوده است. ژاپن تنها تيم اين مسابقات است که بدون شکست باقي مانده و با 4 برد و يک تساوي قاطعانه درصدر جدول گروه خود قراردارد و با هشت امتياز اختلاف نسبت به تيم دوم (استراليا) درصدر قرار دارد. برخلاف سامورائي‌ها استراليا و کره‌جنوبي نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و گل نزني‌هاي ايران تا اينجاي مسابقات براي ايران گران تمام شده به طوري که اين تيم از شانس کمي براي صعود از گروه برخوردار باشد.

بهترين بازي:

استراليا يک ژاپن يک

حتما خيلي‌ها هم موافق خواهند بود که تکرار فينال جام ملت‌هاي آسيا درمرحله انتخابي جام‌جهاني 2014 برزيل مصاف غول‌هاي بزرگ قاره پهناورخواهد شد. اين دو تيم که از همان ابتدا مدعيان صعود از گروه خود بودند در يک بازي حساس به تساوي يک بر يک رضايت دادند. اين بازي حساس دو اخراجي هم در پي داشت و البته يک ضربه پنالتي نيز داشت. هرچند شاگرادان آلبرتو زاکروني در اين ديدار نمايش خوبي داشتند و مي‌خواستند با کسب سومين پيروزي‌ خود در اين گروه موقعيت خود را در صدر جدول استحکام بخشند. گل اول اين ديدار را کيسوکه هوندا در دقيقه 65 به ثمر رساند تا ميهمان يک بر صفر جلو بيفتد. درادامه مسابقه شاگردان هولگر اوسيک در نيمه دوم با آرايش متفاوت به ميدان آمدند و توانستند موقعيت‌هاي خطرناکي را روي دروازه ژاپن ايجاد کنند. آنها که در بازي اول خود برابر عمان با تساوي بدون گل متوقف شده بودند نمي‌خواستند تا در خانه برابر ژاپن با شکست مواجه شوند و با ضربه ايستگاهي لوک ويلکشر توانستند گل تساوي مسابقه را به ثمر برسانند تا با اين امتيازهاي ارزشمند از شانس بالايي براي صعود ازاين گروه بهره‌مند شود.

زيباترين گل:

جواد نکونام دربازي ايران و کره جنوبي در دقيقه 76

جواد نکونام کاپيتان تيم ملي ايران در بازي برابر کره جنوبي توانست گل 3 امتيازي مسابقه را با يک شوت ديدني براي تيم ايران به ثمر برساند تا تيم ده نفره ايران به يک پيروزي خانگي ارزشمند دست يابد.

کره جنوبي ميهمان در نيمه نخست مسابقه عملکرد بهتري نسبت به ايران داشت و دو بار ديرک دروازه ايران را به لرزه درآورد تا ميزبان خوش‌شانس دروازه خود را در نيمه نخست بسته نگه دارد. با اخراج مسعود شجاعي در دقيقه 56 شانس ايران براي پيروزي در اين ديدار کمرنگ شد اما در ادامه ضربه ديدني جواد نکونام نگراني‌هاي ايران را از بين برد تا سه امتياز اين مسابقه را به دست آورد.

بهترين آمار:

تعداد گل‌هاي ژاپن: 13

ژاپن تا کنون با 13 گل در پنج ديدار در مرحله مقدماتي هجومي‌ترين تيم اين مسابقات بوده است. سامورائي‌ها 13 گل خود را با هفت بازيکن مختلف به ثمر رسانده‌اند و ريوکي مائدا با پنج گل زده بيشترين گل را در مرحله مقدماتي به ثمر رسانده است.

بهترين نقل‌ قول:

هولگر اوسيک سرمربي استراليا

من به آنچه مردم مي‌گويند اهميت نمي‌دهم. به هيچ انتقادي گوش نمي‌دهم زيرا اين من هستم که هميشه در کنار تيمم هستم و مي‌دانم که بازيکنانم چه توانايي‌هايي دارند. تحليل من اين است که چه کسي آماده بازي خواهد بود و چه کسي نياز دارد تا بيشتر تمرين کند.

نتيجه‌گيري:

به نظر مي‌رسد گروه 2 مسابقات جنگ رقابت سه تيم براي صعود خواهد بود. بعد از ژاپن که جاي خود را در صدر جدول مستحکم کرده است استراليا، عراق و عمان بعد از اين تيم براي صعود مي‌جنگند. حتي تيم انتهاي جدولي اردن نيز روي کاغذ شانس صعود از اين گروه دارد. آنها اين شانس را دارند تا با قرارگرفتن در رتبه سوم به مسابقات پلي‌اف راه پيدا کنند.

همين نتيجه‌گيري را مي‌توانيم ازگروه يک مسابقات داشته باشيم. لبنان که توانست ايران را در خانه با يک گل شکست دهد از اين گروه شانس صعود به جام‌جهاني دارد اما به نظرمي‌رسد ازبکستان بتواند اولين صعود خود به جام‌جهاني را از اين گروه جشن بگيرد و قطر و ايران را جاي‌ بگذارد. کره جنوبي همچنان با يک بازي کمتر از شانس بالايي براي صعود از اين گروه بهره‌مند است و تيم ملي ايران در کنار قطر و ازبکستان هم امتيازاست و بايد براي صعود با يکديگر بجنگد.



 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 6 دی 1391 ا 13:45 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.