فصل جدید بوندس لیگا؛ امیدها، آرزوها و توقعات

فصل 2012-2013 رقابت های بوندس لیگا جمعه شب با دیدار تیم های بایرن مونیخ ، قهرمان فصل قبل  و مونشن گلادباخ آغاز خواهد شد. بر اساس پیش بینی ها رقابت های بوندس لیگا امسال بیش از هر موقع دیگری مخاطب خواهد داشت و تنور این مسابقات داغ تر از گذشته خواهد بود . قهرمانی های پی در پی بایرن مونیخ در چند وقت اخیر ، آمدن گواردیولا و تیاگو به مونیخ ، نمایش های شگفت انگیز شاگردان یورگن کلوپ و استادیوم های همیشه پر از هیجان در آلمان  را می توان از دلایل جذاب تر شدن بوندس لیگا در فصل پیش رو  دانست. برای ما ایرانی ها نیز  حضور تیم آینتراخت برانشوایگ و دیدن بازی های دانیال داوری می تواند بهانه خوبی برای تماشای بازی های بیشتری از بوندس لیگا باشد.در اینجا نگاهی می اندازیم به شرایط ، امیدها ، آرزوها و توقعات  هواداران 4 تیم مطرح و محبوب آلمانی در آستانه  شروع مسابقات بوندس لیگا.امیدواریم که از این مطلب لذت ببرید.

بایرن مونیخ : به سوی بی نهایت و فراتر از آن. باواریایی ها فصل قبل توانستند آلمان ، اروپا و تمام رکوردها را به تصرف در آورند  تا پایان حضور هاینکس در بایرن همزمان با آغاز فرمانروایی مونیخی ها بر فوتبال اروپا  شود. با وارد شدن گواردیولا و فلسفه هایش نوینش به بایرن ،هواداران  انتظارهای فراوانی از این تیم رویایی خواهند داشت. آنها فوتبال زیبا و جام های فراوان را از اف سی هالیوودی ها می خواهند.تیم پپ باید بتواند در کنار فتح تمامی جام ها فوتبال مدرنش را به نمایش بگذارد . گواردیولا در بازی های پیش فصل عملکرد نسبتا  خوبی داشت و توانست جام های تله کام کاپ و آئودی کاپ را با غلبه برتیم هایی مانند هامبورگ ، سائوپائولو و منچسترسیتی  به دست آورد و به نظر می رسد راه سختی را در آلمان پیش رو داشته باشد که شکست برابر دورتموند گواه این موضوع است.فصل جدید برای هواداران بایرن فصلی سرشار از آرزوهای بسیار بزرگ خواهد بود چون آنها سال قبل به خیلی از آرزوهایشان رسیدند. با خریدهایی مثل گوتزه و تیاگو باید منتظر نمایش های اعجاب آوری در آلیانس آرنا باشیم.

شالکه : این آبی های پر طرفدار. آبی های گلزنکرشن چند وقتی است اقتدار شان را در منطقه روهر از دست داده اند و زیر سلطه زنبورهای وستفالن قرار گرفته اند. با جدا شدن دو بازیکن کلیدی شالکه یعنی آفلای و هولت بی، تردیدهای زیادی در خصوص تیم این فصل ینس کلر ایجاد شد است. اما پرطرفدار ترین تیم آلمان در فصل نقل و انتقالات عملکرد بسیار خوبی داشت و  توانست رافائل ، سانتنا ، کریستین کلمنس ،لیون گورتزا و آدام زالای  را به خدمت بگیرد و به نظر کار سختی را در مقابل دو غول اصلی بوندس لیگا یعنی بایرن مونیخ و دورتموند پیش رو خواهد داشت. شالکه اما در بازی های پیش فصل عملکرد مطلوبی داشت و به جز تساوی 1-1 برابر بشکیتاش ترکیه، سایر بازی هایش را با برد پشت سر گذاشت.هواداران پر تعداد شالکه فصل جدید را با اما و اگرهای بسیار و توقعات فراوانی آغاز خواهند کرد. آنها از ینس کلر می خواهند شالکه را بار دیگر به کورس رقابت های بوندس لیگا بازگرداندو  آبی ها را از سلطه شاگردان کلوپ خارج کند که با حضور بازیکنانی چون سانتانا ، میشل باستوس و ژولیان درکسلردر شالکه  چنین توقعاتی چندان هم خیال پردازی نیست.

 

دورتموند : سمفونی جدید کلوپ.زردهای وستفالن فصل قبل  توانستند اسم و رسمی برای خود دست و پا کنند. با له کردن رئال مادرید در خانه و حضور در فینال باشکوه ومبلی آنها  بار دیگر به روزهای خوب خود برگشتند و حالا می خواهند این  موفقیت های باور نکردنی  را ادامه دهند. هواداران پر تعداد دورتموند امسال بازهم منتظر نمایش های مبهوت کننده تیم کلوپ هستند تا خانه اپرای فوتبال آلمان را به جهنمی برای حریفان تبدیل کنند. دورتموند در فصل نقل و انتقالات تابستانی ، موفق شد اوبامیانگ،میختاریان ، سوکراتیس و پاپاستاتوپولوس را به خدمت بگیرد ولی در عوض گوتزه ، سانتانا و لیتنر را از دست داد. فصل جدید برای زردها با فتح سوپر جام آلمان آغاز شد تا مشخص شود که تیم کلوپ امسال اگرآماده تر از سال قبل نیست ، ضعیف تر هم نیست. طرفداران دورتموند فصل جدید را با آرزوهای بسیار شروع خواهند کرد. دیدن دوباره نمایش های دورتموند در وستفالن و رسیدن به جام های قهرمانی مختلف و مهم تر از همه پیروزی برابر بایرن مونیخ را می توان از آرزوهای طرفداران این تیم دوست داشتنی دانست.

 

بایر لورکوزن : راه سخت سامی هوپیا. شکست دادن بایرن مونیخ در آلیانس آرنا و راه یابی مجدد به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دو دستاورد بزرگ برای  شیرها در فصل قبل بود و حالا به نظر  می رسد که اگر هوپیا بتواند با تیمش همین افتخارات را تکرار کند  ، رضایت رودی فولر و سایر دوست داران لورکوزن را کسب خواهد کرد. باشگاه لورکوزن در ابتدای فصل نقل و انتقالات بسیار ضعیف عمل کرد. از دست دادن شورله ، کارواخال ، دانیل شواب و جونیور فرناندز به ظاهر نشان از بی کفایتی سران باشگاه بود. اما در ادامه اوضاع کمی بهتر شد. شیرها توانستند روبرت هیلبرت ، آندرس پالوپ ، سانگ هیومین ، جولیو دوناتی و رابی کروز را به خدمت بگیرند و کمی از فشار انتقادات را کم کردند.مطمئنا زمان نشان خواهد داد که نفرات اضافه شده می توانند جانشینان مناسبی برای نفرات جدا شده باشند یا خیر. اما امسال هواداران لورکوزن می توانند دلشان را به حضور در لیگ قهرمانان اروپا و شاید صعود از مرحله گروهی خوش کنند.لورکوزن فصل جدید را با برد 6-1 برابر لیپشتاد در جام حذفی آغاز کرده و طرفداران لورکوزن با امیدهای فراوان به استقبال فصل جدید مسابقات می روند. باید دید آیا آنها می توانند موفقیت های اخیرشان را تکرار کنند یا بازهم به روزهای تیره روزیشان باز خواهند گشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392 ا 23:0 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.