پیش‌بازی فجر- استقلال؛ نظری دوباره علیه فجر/ به «چهار- یک» فکر کنیم یا به «پنج- هیچ»؟

http://u.goal.com/255600/255600_heroa.jpg

مثل آن دیالوگ قدیمی معروف. حالا امیر قلعه‌نویی وقت دارد تا انتقام بگیرد. انتقام غذایی است که باید سرد سرو شود و گذشت چند سال از شکست ۴ بر یک استقلال در شیراز مقابل شاگردان غلام پیروانی این غذا را به اندازه کافی سرد کرده تا سرو شود. لیگ هستم هر چند با قهرمانی استقلال در مشهد برای امیر پایانی شیرین داشت اما شکست ۴ بر یک این تیم در شیراز خاطره و سابقه تلخی را در کارنامه امیر باقی گذاشت. در شبی که استقلال هیچ نشانی از خودش نداشت شاغلام و بازیکنان جوانش با ۴ گل استقلال را از پیش رو برداشتند و در هم کوبیدند.

*اگر یادتان باشد استقلال سال قبل در شیراز ۵ گل به شیراز زد و پروازش را به سمت قهرمانی آغاز کرد. این، مسابقه‌ای بود که با حرف و حدیث‌های بی‌پایان درباره مهدی نظری به پایان رسید، مهاجمی که حالا در استقلال است و فردا باید منتظر استقبالی بد‌تر از آنچه آبی‌ها از جباری کردند باشد، به خصوص که این بازیکن جوان به کمیته اخلاق هم احضار شده و در فضای شایعه پروز فوتبال ما این خبر معنای خاصی دارد.

*استقلالی‌ها در شرایطی به شیراز می‌روند که اوضاع برای سپاسی از این بد‌تر نمی‌توانست باشد. دو بازی و دو باخت با شاغلامی که یال و کوپال سالهای گذشته را ندارد و فجری که دیگر به فجر شبیه نیست. فجر شاغلام درخشش گذشته را ندارد و ستاره‌هایش هنوز نیامده می‌روند تا زود‌تر از هر زمان دیگری راه صد ساله را نیم فصله طی کنند. یکی‌اش مهدی نظری... سپاسی در روز نخست علاوه بر شکست طعم تلخ حاشیه را هم تجربه کرد. تشویق مربی دیگری در شیراز آن هم در هفته نخست به همه و بیش از همه به غلام پیروانی فهماند که برای باز پس گرفتن تاج و تخت یک دهه‌ای خود در شیراز کارش دشورا‌تر از چیزی است که فکر می‌کرد.

* فجر سپاسی دنبال اولین امتیاز است یا اولین ۳ امتیاز؟ شاید پاسخ بهتر اولین نباختن باشد. آن‌ها می‌خواهند نبازند و نوار باخت‌های پی در پی را قطع کنند. فجر به تساوی دل می‌بندد و با برد جشن دوگانه‌ای می‌گیرد. آن‌ها به هر امتیازی که از بازی استقلال نصیبشان شود خوشامد می‌گویند.

* استقلال امیر قلعه نویی شرایط متفاوتی دارد. یک ۳ امتیاز فرهاد آورده در تبریز و یک باخت فغان‌آور در تهران مقابل سپاهان استقلال را با انگیزه‌های مضاعفی روانه این دیدار می‌کند. دوگانه امیر/استقلال به یکسان از بازی شیراز بردی پرگل را طلب می‌کنند. بردی به نشانه بازگشت آرامش برای تیم و انتقامی کاملا گوارا برای امیر. شکست لیگ هشتم هنوز از ذهن امیر پاک نشده چه سنگین‌ترین و تلخ‌ترین باخت همه سال‌هایش بوده. استقلال از شیراز برد می‌خواهد تا هم باخت سپاهان را بپوشاند و هم امیر را به کام دلش برساند.

* چه دیداری شود دیدار استقلال در شیراز با تیم کم رمق غلام‌شاه... دیداری که برنده هر که باشد حسابش را صاف کرده. امیر با شاغلام و شاغلام با سکوهای کم طاقت شیراز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 14 مرداد 1392 ا 20:47 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.