معرفی استقلال 92: امیر با یک تیم کامل آماده فتح آسیا

 

قهرمان لیگ در حالی پای به سیزدهمین دوره لیگ برتر می گذارد که درگیر حواشی عجیب و غریبی بود. از بی پولی بی پایان حاجی تا یک بیانیه که باعث جدائی شماره هشت پس از نزدیک به یک دهه شد و حفظ نکونام با کش و قوس های فراوان و به هر شکل ممکن.

ژنرال راضی
تنها فوتبالیستی که قلعه نویی حاضر بود همه جوره با او کنار بیاید، بخاطر درگیری با مدیرعامل شوالیه تیم را ترک کرد. نکو که ماند، آندو هم که هست. با این وضعیت مربی کوتاه قامت اما بلند پرواز نباید هم از اوضاع راضی نباشد هرچند بابت جدائی مجتبی و پیوستن وی به یکی از رقبای اصلی در راه قهرمانی دلگیر باشد.
تیم او درون دروازه و در خط دفاعی مشکلی ندارد اما نداشتن بازیساز و جای خالی مجتبی را با خارجی ها پر کرده تا هرطور شده تیم در میانه میدان کمبودی حس نکند. البته انگار ژنرال در شوک از دست دادن جباری خیلی دیر توانسته جانشینی برای او بیابد.
حفظ تیم قهرمان، در پی تکرار قهرمانی
همه عناصر اصلی تیم قهرمان باقی ماندند. از رحمتی که طبیعی هم بود برای فشار بر کی روش هم که شده در تیم پر طرفدار پایتخت بماند تا منتظری، خسرو حیدری، ساموئل، مجیدی و نکونام و سایرین. اما جدائی جباری یک خانه تکانی اجباری تاکتیکی در تیم قهرمان ایجاد خواهد نمود. آبی ها این فصل باید پس از مدت ها بازی بدون زیدان آسیا را تجربه کنند. تیم امسال استقلال البته می تواند تیمی نتیجه گرا باشد (چیزی در حد فصل دوازدهم) تا در رقابت های طولانی و 4 رده مسابقات دچار فرسایش نگردد.
خریدهای به خصوص امیر
ژنرال یک بار دیگر بازیکنانی را خریده که پشت سرشان حرف و حدیث باشد. او انگار این مساله را دوست دارد. هیچ وقت کسی خریدهای او را درک نمی کند. حالا قاضی، مهاجم ناکام سرخ پوشان، پژمان نوری دیگر پرپسولیسی سابق، محمد مهدی نظری و احمد جمشیدیان که از فصل پیش مشخص بود به تیم قلعه نویی خواهند پیوست! و فردین عابدینی و نیکبخت که فقط امیرخان می توانست آنها را آبی پوش کند با صلاح دید او در جمع آبی پوشان تهرانی هستند.
جالب اینجاست که ژنرال به جز دو فصل اولی که روی نیمکت آبی پوشان نشسته هر بار هدایت استقلال تهران را عهده دار بوده این تیم را با همین مدل خریدهایش قهرمان لیگ برتر کرده و در پایان فصل و به واسطه همین عملکرد کسی نتوانسته از او و خریدهایش ایراد بگیرد.
پیش بینی شما چیست؟
در تمام 5 دوره ای که قلعه نویی موفق، با استقلال و سپاهان به قهرمانی در لیگ برتر دست یافته یکی از دو بازیساز خاص فوتبال ایران را در ترکیب خود داشته، جباری یا نویدکیا. شاید دلیل نایب قهرمانی او با تراکتور همین نداشتن یک بازیساز توانا بوده باشد. شاید اگر امیرخان یک قهرمانی بدون این دو نفر در لیگ برتر نیاورد آن وقت بشود آنها را مردان اصلی لیگ نامید.
نظر شما چیست؟
آیا ژنرال می تواند برای اولین بار بدون در اختیار داشتن محرم و مجتبی که در دوره سیزدهم لیگ در سپاهان همبازی خواهند بود لیگ برتر را فتح کند؟

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 1 مرداد 1392 ا 16:29 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.