از A تا Zجام کنفدراسیون ها!

از A تا Zجام کنفدراسیون های برزیل

کمتر از 2 روز دیگر تا آغاز رقابت های جام کنفدراسیون ها باقی مانده است و این تورنمنت می تواند مقدمه ای باشد بر جام جهانی 2014 که 364 روز دیگر در برزیل آغاز خواهد شد.
جام کنفدراسیون ها از روز 15 ژوئن تا 30 ژوئن برگزار می شود و طی آن هشت تیم در برزیل با هم مبارزه می کنند تا علاوه بر فتح جام، یک آمادگی خوبی هم برای جام جهانی کسب کرده باشند. گل دات کام تصمیم گرفته تا به بررسی از A تا Z رقابت های جام کنفدراسیون ها بپردازد. با ما باشید.

A مثل Adriano: به سال 2005 برگردید. بازیکن 23 ساله برزیلی یکی از جذاب ترین مهاجمان دنیای فوتبال بود. 5 گلی که او در جام کنفدراسیون ها به ثمر رساند باعث شد تا برزیل قهرمان آن تورنمنت شده و خود آدریانو هم کفش طلا (برترین گلزن تورنمنت) و توپ طلا (بهترین بازیکن تورنمنت) را مال خود کرد

B مثل Brazil: جام کنفدراسیون ها در سال 2013 در برزیل برگزار خواهد شد و سلسائو به دنبال کسب چهارمین قهرمانی اش در این رقابت ها خواهد بود. آنها در سالهای 2005، 2009 و 1997 قهرمان این تورنمنت معتبر شده بودند

C مثل Cafusa: توپ رسمی طراحی شده از سوی کمپانی آدیداس برای این تورنمنت، کافوسا نام دارد. این اسم ترکیبی از اسامی کارناوال، فوتبال و سامبا، سه شاخصه مطرح در برزیل است.

D مثل Denilson: روزی گران قیمت ترین بازیکن دنیای فوتبال بود. یک برزیلی که در رقابت های جام کنفدراسیون ها در سال 1997 توپ طلای آن تورنمنت را مال خود کرد و به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت برگزیده شد. 

E مثل Eight (هشت تیم شرکت کننده در جام کنفدراسیون ها): این تورنمنت با حضور قهرمانان شش منطقه جغرافیایی (یوفا، (منطقه آمریکای مرکزی)Conmebol، کونکاکاف، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه) برگزار می شود و علاوه بر این شش تیم، تیم میزبان جام جهانی و قهرمان دوره قبلی جام جهانی هم دراین رقابتها شرکت خواهند یافت.*

 

A مثل آدریانو 
 

F  مثل Final :هفتاد و هشت هزار صندلی در ورزشگاه ماراکانا، میزبان تماشاگران فینال جام کنفدراسیون ها خواهند بود

G مثل Golden ball, Golden Shoe , Golden Gloves: این جوایز، سه جایزه فردی هستند که با اتمام رقابت های جام کنفدراسیون ها به بهترین بازیکن، بهترین گلزن رقابت ها و بهترین دروازه بان که در طول این دوهفته خوش درخشیدند اهدا می شود.


H مثل Hat-tricks: ولادیمیر اسمیچر، رونالدو، روماریو، کوائتموک بلانکو، مارزوک العطیبی، رونالدینیو، لوچانو فیگئوروا و فرناندو تورس تنها 8 بازیکن دنیای فوتبال هستند که توانسته اند در جام کنفدراسیون ها هت تریک کنند.

I مثل Italy: آتزوری این شانس را داشته که بعد از آرژانتین و فرانسه سومین تیمی باشد که در سه تورنمنت بزرگ فیفا طعم قهرمانی را بچشد.آنها پیش از این در جام جهانی و رقابت های المپیک هم قهرمان شده بودند و تیم های ملی اروگوئه و اسپانیا هم می توانند با قهرمانی دراین دوره، این افتخار را به دست بیاورند

J مثل Japan:سامورایی های آبی برای پنجمین بار در جام کنفدراسیون ها شرکت می کنند و به عنوان قهرمان قاره آسیا به این تورنمنت آمده اند. آنها در سال 2001 این رقابت ها را در رده دوم به پایان برده بودند.

 


K مثل King Fahd Cup: عربستان سعودی در واقع بانی این تورنمنت بود که در سالهای 1992 و 1995 با حضور تعداد کمی از قهرمانان قاره ها برگزار می شد.بعد از آن فیفا کنترل این تورنمنت را در دست گرفته و نام آن را به جام کنفدراسیون ها تغییر داد

 

 


C مثل کافوسا
 

L مثل Luis fabiano: مهاجم سائوپائولو برترین گلزن جام کنفدراسیون ها در سال 2009 بود و یکی از 5 برزیلی ای است که در جمع 10 گلزن برتر تاریخ جام کنفدراسیون ها قرار دارد و نامش را کنار الکس، روماریو،رونالدینیو و آدریانو می بیند

 

M مثل Magical Mexicans : این لقبی است که به کواتموک بلانکو داده اند؛ مهاجم سابق تیم ملی مکزیک که بسیاری او را با نوع خاص عبور از بازیکنان حریف، با قرار دادن توپ در بین دو پایش، می شناسند. او در کنار رونالدینیو، بهترین گلزن جام کنفدراسیون ها در یک دوره از رقابت هاست. او با زدن 9 گل در سال 1999، کمک کرد تا مکزیک قرار این رقابت ها شود.

 


N مثل Nielsen: ریچارد مولر نیلسن، دانمارک را به اولین و تنها قهرمانی اش در جام کنفدراسیون ها رساند که این اتفاق در سال 1995 رخ داد. آنها در فینال آن دوره با نتیجه 0-2 آرژآنتین را شکست دادند

 

O مثل OFC:رقابت های جام ملت های اقیانوسیه در سال 2012 با قهرمانی تیم تاهیتی به پایان رسید. به این ترتیب این کشور کوچک، به اولین تیم از این قاره، به جز استرالیا و نیوزیلند، تبدیل شد که توانست در رقابت های جهانی حضور پیدا کند.

 

P مثل Part-time: تنها یکی از بازیکنان تاهیتی در خارج از کشور بازی می کند؛ ماراما واهیروا که عضور پاناتینایکوس است. بقیه بازیکنان نیمه حرفه ای هستند و در دسته اول تاهیتی توپ می زنند.

 

Q مثل qualified :برزیل، ژاپن، مکزیک و ایتالیا، در گروه A برای رسیدن به نیمه نهایی رقابت می کنند؛ در حالی که اسپانیا، اروگوئه، تاهیتی و  نیجریه در گروه B رقابت دارند.

 


M مثل مکزیکی های جادویی


 

R مثل Record :در رقابت های جام کنفدراسیون های سال 1999 در مکزیک، به طور میانگین 60625 تماشاگر هر دیدار را تماشا کردند که رکورد بهترین استقبال از رقابت هاست.

 

 

S مثل Six: این رقابت ها در 6 ورزشگاه در 6 شهر برزیل برگزار می شود.

 

 

T مثل Technology:تکنولوژی خط دروازه در این رقابت ها استفاده خواهد شد. کمپانی آلمانی گل کنترل جی ام بی اچ، مسئول تامین 14 دوربین پشت دروازه ها در هر ورزشگاه است (7 دوربین پشت هر دروازه)

 

U مثل Uruguay: تیم اسکار تابارس بعد از برزیل میزبان، دومین تیم آمریکای جنوبی است که با قهرمانی در رقابت های کوپا آمریکای 2011، توانست جواز حضور در جام کنفدراسیون ها را به دست بیاورد. آنها تا به حال نتوانسته اند در این رقابت ها به قهرمانی برسند.

 

V مثل Vuvuzela:ورژن برزیلی بوق های استادیومی که به کاکسیورلا معروف است، به بهانه ایمنی عمومی، در این رقابت ها استفاده نخواهد شد.

 

 

W مثل Winners:شاید برزیلی ها ترجیح بدهند از این رقابت ها حذف شوند. آنها در سال های 1997، 2005 و 2009 در جام کنفدراسیون ها به قهرمانی رسیدند اما در جام جهانی سال بعد نتوانستند به قهرمانی برسند. آنها یک بار نایب قهرمان شدند و دو بار در یک چهارم نهایی حذف شدند.

 

 

X مثل Xavier Samim: دروازه بان 35 ساله تاهیتی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی این تیم، با میکائیل روشه رقابت خواهد کرد

 

Y مثل Vicente Yanez: گفته می شود این اسپانیایی اولین اروپایی ایی است که در سده 1500 پای به برزیل گذاشت. آیا هموطنان او می توانند در سال 2013 با جام از این کشور به خانه برگردند؟

 

 

Z مثل Zagallo (ماریو زاگالو): اسطوره فوتبال برزیل که اکنون 81 ساله است، در سال 1997 با برزیل قهرمان این رقابت ها شد. او در سال 1970، برزیل را قهرمان جام جهانی کرده بود


 

*تیم ملی ایتالیا به عنوان نایب قهرمان یورو2012 به این رقابت ها راه یافته؛ چون تیم ملی اسپانیا علاوه بر قهرمانی در جام جهانی ،به عنوان قهرمانی در یورو2012 نیز رسیده بود وحالا تحت عنوان قهرمان جام جهانی به برزیل آمده.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 24 خرداد 1392 ا 8:49 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.