یادداشت / آنالیز یک پاسور،مجتبی جباری

یادداشت / آنالیز یک پاسور،مجتبی جباری

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در حضور چیزی نزدیک به 90 هزار تماشاگر ، هفتمین پیروزی خود مقابل لبنان را در 17امین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی بدست آورد .

مجتبی جباری ، یکی از بهترین پاسورهای تاریخ فوتبال ایران ، فردی که اگر این مصدومیت ها گریبانش را نمی گرفت اکنون حتماً یک لژیونر موفق به حساب می آمد بدون شک یکی از عوامل اصلی این پیروزی بود.دادن دو پاس گل گواه این ماجراست .

بررسی عملکرد جباری شما را در درک این موضوع کمک خواهد کرد .

1- تعداد پاس های صحیح : وظیفه اصلی یک هافبک تهاجمی این است که زیاد توپ بگیرد و زیاد پاس بدهد تا بتواند تیم را جلو بکشاند . جباری دیشب 46 پاس داد که 34 تای آن به مقصد رسید ، (9/73 درصد) که آمار قابل قبولی است . این پاس ها باعث شد که ما حملات زیادی را از جناحین داشته باشیم و بارها و بارها توسط خسرو حیدری ، خلعتبری ، بیگ زاده و شجاعی صاحب موقعیت شویم که اگر کمی در دادن پاس های آخر دقت بیشتری می کردیم اکنون می توانستیم بهترین نتیجه تاریخ خود مقابل لبنان را رقم بزنیم .

2 – شوت زنی : آمار او در این قسمت جالب نیست . هرچند او در استقلال هم هرگز یک بازیکن شوت زن تلقی نشده و نخواهد شد . تنها یک شوت که آن هم خارج از چارچوب بود .

3 – جاگیری : نوع بازی ایران در این مسابقه نیازمند این بود که توپ های زیادی به جباری برسد . او این کار را بخوبی انجام دارد و توانست به خوبی در فضاها قرار گیرد .

4 – توپ گیری : سبک بازی جباری فانتزی است و سنخیتی با توپ گیری ندارد . جباری ، تنها دو بار این کار را انجام دارد .

5 – سانتر : با حضور خسرو حیدری ، مجتبی بیشتر توپ ها را در اختیار او قرار می داد و تنها دو سانتر داشت و یکی از آنها صحیح بود .

6 – استفاده از کانال عمق : او این کار را بخوبی انجام داد . در گل دوم با یک پاس تودر توپ را به خلعتبری سپرد و او هم یک گل مارادونا گونه زد . در گل سوم هم مجتبی با یک پاس در عمق عالی قوچان نژاد را به گل رساند .

7 – هماهنگی با سایر بازیکنان : در این قسمت جباری هیچ نقصی نداشت . او بارها و بارها با دو دفاع کنار یک و دو کرد ، چندین مرتبه قوچان نژاد را صاحب موقعیت کرد و مثلث های زیادی را چه با تیموریان و نکونام و چه با دفاع ها و هافبک های کنار ایجاد کرد .

8 – دریبل زنی : در این بخش نمره قابل قبولی دریافت نکرد و نتوانست توپ هایی را که در محوطه جریمه دریافت می کرد به موقعیت تبدیل کند . کاری که مسعود اوزیل بعنوان یک هافبک تهاجمی به خوبی انجام می دهد .

9 – شیفت به جناحین : در طول مسابقه 3 بار این کار را انجام داد و خیلی خوب در مواقع لازم به هافبک های کنار اضافه شد و از آنها پشتیبانی کرد .

10 – خطا گرفتن : یک مورد آن هم در همان ثانیه های ابتدایی

در مجموع جباری امشب به همراه جواد نکونام ، محمدرضا خلعتبری و آندرانیک تیموریان بهترین بازیکنان ما بودند .

اگر فشار بازی ، کیفیت کار جباری را پائین می آورد ، ارتباط بین خط هافبک و حمله متوقف می شد و ما اکنون بجای یک برد شیرین ، یک مساوی تلخ را دشت کرده بودیم .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 22 خرداد 1392 ا 11:25 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.