تیم منتخب لیگ قهر مانان اروپا

فصل جذاب دیگری از لیگ قهرمانان به پایان رسید و بایرن مونیخ به شکلی دراماتیک دو بر یک در ورزشگاه ویمبلی بروسیا دورتموند را برد.

قهرمانی بایرن در فینالی تمام‌آلمانی پایانی بود بر فصل خاطره‌انگیز اخیر. دو مدعی جدی، یعنی بارسلونا و رئال مادرید در نیمه‌نهایی خرد شدند و هیچ تیمی از لیگ برتر از مرحله اول حذفی بالاتر نرفت.

تیم ما در آرایش 1-3-2-4 است. بازیکنان باید در آن سمت زمین که در تیم قرار گرفته‌اند در طول این فصل لیگ قهرمانان بازی کرده باشند، و در هر پست بر اساس نمراتی که در طول فصل داده‌ایم برترین‌ها را برگزیده‌ایم. همچنین تنها بازیکنانی در این تیم هستند که تیمشان به یک‌چهارم نهایی رسیده باشد.

این تیم فصل از دیدگاه وبلاگ کهکشانیها است:

GOALKEEPER
WILLY CABALLERO
MALAGA

 

مالاگا، تیم تازه‌وارد شگفتی‌ساز هم شد و به یک‌چهارم نهایی رسید و در دیداری جنجالی و بحث‌برانگیز در حالی به دورتموند باخت که یک پای خود را در مرحله نیمه‌نهایی می‌دید.

نکته کلیدی درخشش آنها دروازه‌بان آرژانتینی‌شان، ویلی کابایرو بود. این دروازه‌بان در هر دو دیدار مقابل مردان یورگن کلوپ الهام‌بخش تیمشان شد و دلیلی بود برای این که آنها تا آستانه نیمه‌نهایی بروند.

 

DEFENCE

 

PHILIPP LAHM LEONARDO BONUCCI
THIAGO SILVA GIORGIO CHIELLINI
BAYERN MUNICH JUVENTUS PSG JUVENTUS



فیلیپ لام مردی بود که جام قهرمانی را بالای سر برد. او در این فصل ثابت کرد یکی از باثبات‌ترین مدافعان کناری دنیاست. او در هر دو دیدار مقابل بارسلونا درخشان ظاهر شد.

 

یوونتوس، قهرمان ایتالیا هم تنها هشت گل در ده مسابقه در این تورنمنت زد و نکته کلیدی آنها حضور لئوناردو بونوچی بود. مردان آنتونیو کونته به یک‌چهارم رسیدند اما به تیمی باختند که در نهایت قهرمان شد. بونوچی پس از نمایش ضعیف دانته در فینال جای او را در تیم منتخب ما گرفت.

 

پاری سن-ژرمن هم تحت هدایت کارلو آنچلوتی درخشان بود. آنها به یک‌چهارم نهایی رسیدند و تنها با قانون گل زده در خانه حریف بود که به بارسلونا باختند. تیاگو سیلوا نشان داد چرا یکی از بهترین مدافعان میانی دنیاست. او چندین نمایش منسجم، از جمله مقابل کاتالان‌ها داشت.

 

در کنار آنها جورجیو کیه‌لینی قرار می‌گیرد که کاری کرد که دفاع یوونتوس مانعی بزرگ بر سر راه مهاجمان لیگ قهرمانان در این فصل شود. او در پست مدافع چپ قرار می‌گیرد چون در سیستم سه‌دفاعه تیم تورینی در سمت چپ حضور داشت.


MIDFIELD

 

BASTIAN SCHWEINSTEIGER ARTURO VIDAL
BAYERN MUNICH JUVENTUS

 

ARJEN ROBBEN MARIO GOTZE CRISTIANO RONALDO
BAYERN MUNICH
BORUSSIA DORTMUND REAL MADRID



باستین شواین‌اشتایگر در کنار خاوی مارتینس محور خط میانی بایرن مونیخ را در فصل موفقشان تشکیل داد. این دو نفر در پیروزی مقابل یوونتوس و بارسلونا نقشی حیاتی داشتند و در فینال هم همکاری کردند تا تیم به قهرمانی برسد.

 

نمایش درگیرانه آرتورو ویدال باعث شده بود او بازیکنی کلیدی در یوونتوس باشد. آنتونیو کونته برای ساخت تیمی که بالاتر از مرحله یک‌چهارم نهایی برود باید تیم را حول محور او شکل دهد. او نقشی اساسی در حذف چلسی در مرحله گروهی داشت و در هر دو بازی به این تیم گل زد.

 

نام آرین روبن مترادف بود با ناکامی در دیدارهای بزرگ. او در نیمه اول فینال هم خوب نبود اما ناگهان درخشید، یک گل زد و یک گل فوق‌العاده ارزشمند هم ساخت تا تیمش دورتموند را ببرد و فصل عالی او به این ترتیب به بهترین شکل به پایان برسد.

 

ماریو گوتزه هفته‌های پرتنشی را پشت سر گذاشت. او ابتدا اعلام کرد که به بایرن مونیخ، رقیب دورتموند می‌رود، سپس در نیمه‌نهایی مصدوم شد و به فینال نرسید. اما نباید نقش پررنگی که او در رساندن دورتموند به ویمبلی داشت را نادیده گرفت. بازی خلاقانه او در برد چهار بر یک مقابل رئال مادرید هنوز جای ویژه‌ای در اذهان دارد.

 

کریستیانو رونالدو هم فصل پربار دیگری را پشت سر گذاشت. گل‌های او در لیگ قهرمانان اکنون به 50 رسیده است. او در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل منچستریونایتد گل زد و در این صعود احساسی نقش داشت. او فصل را با 12 گل و کفش طلا به پایان برد.



ATTACK

 

LIONEL MESSI
BARCELONA

 

لیونل مسی البته مدال دیگری بر مدال‌هایش در لیگ قهرمانان نیفزود، اما به‌شدت در این رقابت‌ها موثر بود. او الهام‌بخش تیمش در صعود مقابل پاری سن-ژرمن شد و مشکلات مصدومیتش مقابل بایرن برای بارسا دردسرهای فراوانی ایجاد کرد. فصل را با هشت گل به پایان برد و آمارش را به 59 گل رساند. او دارد به رائول در صدر لیست گل‌زنان برتر اروپا نزدیک می‌شود.

 

نظر شما چیست؟

آیا این تیم منتخب ما را شما هم برمی‌گزینید یا افراد دیگری هم بودند که به نظرتان می‌توانستند در این لیست جای داشته باشند؟

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 8 خرداد 1392 ا 22:53 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.